Προσωρινός νικητής στην κούρσα των παγκόσμιων πωλήσεων αναδεικνύεται η Toyota που φαίνεται να ανακτά το «θρόνο» της.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της ιαπωνικής εταιρείας, κατά τη διάρκεια του 9μήνου της τρέχουσας χρονιάς (Ιαν.-Σεπτ.), οι ταξινομήσεις των νέων μοντέλων της στο σύνολο της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου έφτασαν τις 7,49 εκ. μονάδες. Την ίδια περίοδο, ο Όμιλος VW, που αποτελεί και τη μεγαλύτερη «απειλή» για τους Ιάπωνες, «έγραψε» συνολικά 7,43 εκ. πωλήσεις, σημειώνοντας, όπως και η Toyota, μια ποσοστιαία κάμψη σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014, της τάξης του 1,5%. Το αν το διαβόητο σκάνδαλο παραποίησης των αποτελεσμάτων στις πιστοποιημένες μετρήσεις των εκπομπών ρύπων θα βλάψει τελικά τις επιδόσεις του Ομίλου VW στον τομέα των πωλήσεων, είναι μάλλον πολύ νωρίς για το κρίνει κανείς. Θυμίζουμε, πάντως, πως το όλο θέμα είδε το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες μόλις εβδομάδες του περασμένου μήνα, πράγμα που σημαίνει πως μια ενδεχόμενη «κάμψη» δεν έχει προλάβει να αποτυπωθεί στα παραπάνω νούμερα.
Και τους έξι πρώτους μήνες του 2015, η VW ήταν αυτή που οδηγούσε την κούρσα των παγκόσμιων πωλήσεων εμπρός από την Toyota, η οποία αναμένεται να ενισχύσει την παρουσία της τους επόμενους μήνες έχοντας… πολύτιμη βοήθεια και από το νέο Prius. Σε αντίθεση, η VW έχει να αντιμετωπίσει για τους εναπομείναντες μήνες της τρέχουσας χρονιάς –και όχι μόνο, όπως όλα δείχνουν- τις επιπτώσεις του σκανδάλου #dieselgate, αλλά και την πτώση της «διείσδυσης» της τόσο στην αμερικανική, όσο και στην κινεζική αγορά, στην οποία ο Όμιλος ήδη χάνει σε ποσοστιαία κλίμακα πάνω από το 7% των πωλήσεών της στο πρώτο 9μηνο του έτους.
Η αμερικανική GM παραμένει στην προσωρινή τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης με 7,2 εκ. πωλήσεις._Χ.Α.