Μετά την πρόωρη αποκάλυψη, ήρθε η ώρα για να μάθουμε ό,τι χρειαζόμαστε για την τέταρτη κατά σειρά γενιά του γαλλικού MPV μοντέλου.
Όπως φαίνεται, η Renault συνεχίζει να πρωτοπορεί τοποθετώντας το νέο Scenic, είκοσι ακριβώς χρόνια μετά το ντεμπούτο του αρχέτυπου μοντέλου, σε μια κατηγορία ανάμεσα σε εκείνη τωv MPV και crossover αυτοκινήτων, κάτι που αν μη τι άλλο είναι διακριτό από τις σχεδιαστικές επιλογές των Γάλλων.
Προφανές είναι πως η εξωτερική σιλουέτα του πρωτοτύπου R-Space που είδαμε για πρώτη φορά το 2011, διαδραμάτισε πρωταγωνιστικό ρόλο ώστε οι στιλίστες της Renault να διαμορφώσουν τις εξωτερικές γραμμές του νέου Scenic. Οπτικά, ιδιαίτερη εντύπωση προκαλούν όχι μόνο οι πολύ κοντοί πρόβολοι, αλλά πρωτίστως οι τροχοί των 20 ιντσών -οι οποίοι μάλιστα θα είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις(!)- δημιουργώντας την ψευδαίσθηση ότι το αυτοκίνητο είναι ψηλότερο, κατά τα πρότυπα των SUV μοντέλων. Επ’ αυτού, αξίζει να σημειώσουμε πως το ελαστικό είναι στενότερο από τα συνηθισμένα, με τη Michelin και την Continental να έχουν αναλάβει την εξέλιξή του στο «σώμα» του νέου Scenic.
Εκτός από την κατάργηση της ανάγκης να εξελιχθούν διαφορετικά set ups της ανάρτησης που να ταιριάζουν στα ποικίλα μεγέθη ελαστικών, η επιλογή αυτή έδωσε στους στιλίστες της Renault τη δυνατότητα να «καθορίσουν» με περισσότερη ευκολία το στιλ του αυτοκινήτου. Συν τοις άλλοις, όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο Γάλλος κατασκευαστής, το περιορισμένο πλάτος των ελαστικών μειώνει σημαντικά την αντίσταση κύλισης του οχήματος, ενώ το υψηλό προφίλ (107 χλστ.) εγγυάται υψηλά επίπεδα άνεσης, κάτι φυσικά που μένει να αποδειχθεί. Πολλώ δε μάλλον, στους «δύσκολους» δρόμους της χώρας μας…
Στο εσωτερικό, η εικόνα δείχνει ιδιαίτερα αναβαθμισμένη και premium, με το ταμπλό να διαθέτει μαλακά σε αφή υλικά που διακρίνονται για το προσεγμένο φινίρισμά τους. Ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις δημιουργούν οι δύο μεγάλες οθόνες, με εκείνη στην κεντρική κονσόλα να έχει διάμετρο 8,7 ιντσών και αυτή πίσω από το τιμόνι, 7 ίντσες.
Οι χώροι είναι και αυτοί με τη σειρά τους βελτιωμένοι. Το πόρτ μπαγκάζ μπορεί να μεταφέρει αποσκευές με χωρητικότητα έως και 580 λίτρα, ενώ προαιρετικά τα πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν πλήρως ηλεκτρικά με το απλό πάτημα ενός κουμπιού.
Σε ότι αφορά στους κινητήρες, η Renault προσφέρει 4+1 στο σύνολο πετρελαιοκινητήρες και δύο βενζίνης. Σε ότι αφορά στους πρώτους, η γαλλική εταιρεία ανακοίνωσε στη Γενεύη πως οι εκδόσεις dCi αποδίδουν 95, 110, 130 και 160 ίππους, με τη δεύτερη εκδοχή να συνδυάζεται αργότερα μέσα στη χρονιά με το σύστημα Hybrid Assist Electric. Από τη μεριά τους, οι δεύτεροι θα ανήκουν στη γνωστή οικογένεια TCe, αποδίδοντας 115 και 130 ίππους.
Οι κινητήρες dCi 95, dCi 110, dCi 110 Hybrid Assist, dCi 130, TCe 115 και TCe 130 συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ προαιρετικά ο dCi 110 και στάνταρ ο dCi 160, με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, επίσης με 6 σχέσεις._Χ.Α.