X
Επικαιρότητα

Η τεχνολογία SKYACTIVE της Mazda

Η Mazda παρουσίασε την τεχνολογία SKYACTIVE, πίσω από την οποία κρύβονται οι νέες προηγμένες λύσεις της ιαπωνικής εταιρείας στους τομείς των κινητήρων, των κιβωτίων ταχυτήτων, καθώς και των πλαισίων.

Η Mazda παρουσίασε την τεχνολογία SKYACTIVE, πίσω από την οποία κρύβονται οι νέες προηγμένες λύσεις της ιαπωνικής εταιρείας στους τομείς των κινητήρων, των κιβωτίων ταχυτήτων, καθώς και των πλαισίων.
Το θέμα της μείωσης της κατανάλωσης και κατ΄ επέκταση του περιορισμού των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα δεν φαίνεται να αφήνει ασυγκίνητη ούτε τη Mazda, η οποία ανακοίνωσε το… σχέδια δράσης της για το 2011. Σύμφωνα λοιπόν με τις επίσημες πλέον ανακοινώσεις του Ιάπωνα κατασκευαστή, κάτω από την «ομπρέλα» της ονομασίας SKYACTIVE κρύβονται μια πλειάδα τεχνολογιών και νέων εφαρμογών στους τομείς των κινητήρων, της μετάδοσης αλλά και των πλαισίων, που από τη νέα χρονιά θα δούμε στα επερχόμενα μοντέλα της φίρμας. Οι βασικοί δύο πυλώνες του προγράμματος SKYACTIVE είναι η μείωση του βάρους καθώς και η περαιτέρω εξέλιξη των συμβατικών κινητήρων εσωτερικής καύσης (και στο εγγύς μέλλον, η εξέλιξη υβριδικών συστημάτων κίνησης, που πλέον αποτελούν κοινό τόπο για ολοένα και περισσότερους κατασκευαστές), που έχουν ως στόχο τη μείωση της κατανάλωσης.

Ξεκινώντας από τη νέα γενιά κινητήρων SKYACTIVE-G, η Mazda υπόσχεται καταναλώσεις εφάμιλλες με εκείνες των υβριδικών οχημάτων, αφενός χάρη στη χρήση προηγμένων συστημάτων άμεσου ψεκασμού του καυσίμου αφετέρου λόγω της υψηλής σχέσης συμπίεσης των ατμοσφαιρικών κινητήρων της, που θα αγγίζει την τιμή 14:1. Στην πράξη, οι συγκεκριμένες μονάδες θα καταναλώνουν 15% λιγότερο καύσιμο, όντας την ίδια στιγμή κατά 15% πιο ελαστικοί στο πάτημα του δεξιού πεντάλ. Όσον αφορά στους πετρελαιοκινητήρες (SKYACTIVE-D), η Mazda υπόσχεται αντίστοιχα υψηλή σχέση συμπίεσης, μείωση της κατανάλωσης κατά 20% και επίπεδα ρύπων που θα πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6.
Πέρα από τα νέα κιβώτια ταχυτήτων –αυτόματα και χειροκίνητα- τα οποία έχουν σχεδιαστεί με πρωταρχικό ζητούμενο την εξοικονόμηση ενέργειας, η εταιρεία θα παρουσιάσει την ερχόμενη γενιά τη μια σειρά νέων δαπέδων (SKYACTIVE-Chassis, SKYACTIVE-Body), τα οποία θα είναι κατά 8% ελαφρύτερα και –συνάμα- με αυξημένη κατά 30% ακαμψία. _Χ.Α.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!