Μία συλλεκτική έκδοση της Huayra για γερά πορτοφόλια που φέρει την εμβληματική ονομασία Imola και την υπογραφή των «μάγων» της ιταλικής Pagani.
Η νέα Pagani Huayra Imola είναι μία έκδοση του εμβληματικού hyper-car της ιταλικής εταιρείας, η οποία θα κατασκευαστεί σε μόλις 5 συλλεκτικά αντίτυπα (όλα ήδη πουλημένα), με το καθένα να κοστίζει 5 εκ. €, χωρίς ΦΠΑ. Όπως μαρτυρά και η ονομασία του, το νέο «κόσμημα» του Horacio Pagani έρχεται να αποτίσει φόρο τιμής στην ομώνυμη ιταλική πίστα έχοντας διανύσει σε αυτή, αλλά και σε άλλα αντίστοιχα τερέν, πάνω από 16.000 χλμ. δοκιμών – απόσταση που ισοδυναμεί με το τριπλάσιο εκείνης που καλύπτουν τα πρωτότυπα στις 24 Ώρες του Μαν.
Όπως εξηγεί ο ιδρυτής της Pagani, η Huayra Imola αποτέλεσε για την εταιρεία ένα κινητό εργαστήριο «πάνω» στο οποίο εφαρμόστηκαν νέες μηχανολογικές λύσεις. Και όχι μόνο, μιας και ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε και στον τομέα της αεροδυναμικής.
«Δεν μπορούμε να πούμε ότι πρόκειται για ένα κομψό αυτοκίνητο. Θέλαμε όμως να φτιάξουμε ένα αποδοτικό σε αεροδυναμική αυτοκίνητο και όπως θα περιμένει κανείς κοιτάζοντας ένα μονοθέσιο της F1, οδηγηθήκαμε στο να σχεδιάσουμε ένα όχημα με πρόσθετα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά. Έτσι, αν και από τη μία πλευρά οι λεπτομέρειες αυτές μπορεί να μείωσαν τη συνολική αισθητική του οχήματος, από την άλλη, επιτρέπουν τη βελτίωση των επιδόσεων σε ένα γρήγορο γύρο. Επίσης, μειώσαμε την απόσταση από το έδαφος έτσι ώστε να αυξήσουμε το φαινόμενο του ground effect, εκμεταλλευόμενοι το επίπεδο πάτωμα του οχήματος», δηλώνει χαρακτηριστικά ο Horacio Pagani.
Πιο συγκεκριμένα, η Huayra Imola διαθέτει τέσσερα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, ενώ διαφορετική είναι και η γεωμετρία της ανάρτησης, η οποία διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Η εμπρός μπορεί να ανυψωθεί (για ευνόητους λόγους) συνεργαζόμενη με την κεντρική μονάδα ελέγχου, η οποία διαχειρίζεται τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, τον κινητήρα, το διαφορικό και το κιβώτιο. Από εκεί και πέρα, η Pagani χρησιμοποίησε στo μονοκόκ της Huayra Imola λύσεις και υλικά από την έκδοση BC ώστε να ενισχυθεί έτι περαιτέρω η στρεπτική του ακαμψία.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως το αυτοκίνητο είναι βαμμένο με ένα προηγμένο χρώμα (Acquarello Light), το οποίο εξοικονομεί 5 κιλά σε σχέση με τα συμβατικά. Μάλιστα, ο Horacio Pagani χαρακτηρίζει το τελευταίο ως «ασπίδα προστασίας», καθώς η αντοχή του είναι αυξημένη, ενώ παράλληλα προστατεύει το αμάξωμα από φαινόμενα… γήρανσης. Όπως επεσήμανε, το ειδικό και προηγμένο αυτό χρώμα θα βρει εφαρμογή στα μελλοντικά μοντέλα της εταιρείας του.
Από εκεί και πέρα, βελτιώσεις έχουν γίνει στα φρένα του αυτοκινήτου (δια χειρός Brembo, ασφαλώς) ενώ τα ημι-σλικ ελαστικά του αυτοκινήτου έχουν εξελιχθεί ειδικά για την περίσταση από την Pirelli χρησιμοποιώντας την τεχνολογία MIRS. Την κίνηση στο ιταλικό κόσμημα προσφέρει ο γνωστός, V12 κινητήρας των 5.980 κ.εκ. της Mercedes-AMG, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 827 ίππους και 1.100 Nm ροπής μέσω των πίσω τροχών.
Το εν διαμάντι συνεργάζεται με 7τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων της Xtrac και ηλεκτρο-μηχανικά ελεγχόμενο διαφορικό. Η ανάρτηση της Huayra Imola αποτελείται από διπλά ψαλίδια, τα φρένα από carbon δίσκους 398 και 380 χλστ. σε συνδυασμό με 4πίστονες δαγκάνες, ενώ οι τροχοί της έχουν διαστάσεις 265/30 και 355/23 και οι ζάντες διάμετρο 20 και 21 ίντσες. Το βάρος δε του αυτοκινήτου, χωρίς υγρά, περιορίζεται στα 1.246 κιλά.