Το BMW Group ανακοίνωσε σήμερα τους κεντρικούς πυλώνες της στρατηγικής του για τα προσεχή χρόνια που εστιάζουν, πριν από ο,τιδήποτε άλλο, στην ηλεκτροκίνηση.
Το BMW Group προχωρά με γοργά βήματα και σε τρεις φάσεις στη μετάβασή του προς μια πλήρως συνδεδεμένη και ηλεκτρική κινητικότητα. Η πρώτη φάση έφερε την ονομασία «Project i» και αφορούσε στο «αγκάλιασμα» της νέας τεχνολογίας μηδενικών εκπομπών και τη μεταφορά της στη γραμμή παραγωγής.
Η δεύτερη φάση με την ονομασία «Power of Choice», η οποία θα διαρκέσει έως το 2025, ξεκίνησε τα περασμένα χρόνια με την παροχή προς τον πελάτη όλων των δυνατών λύσεων στον τομέα των μονάδων κίνησης – από κινητήρες εσωτερικής καύσης και plug-in υβριδικές προτάσεις, έως πλήρως ηλεκτρικές.
Έτσι, ο συνδυασμός των νέων πλατφορμών κι ενός ευέλικτου δικτύου παραγωγής θα επιτρέψει στο BMW Group να έχει στο… δρόμο περί τα 12 ηλεκτρικά μοντέλα σε όλο τον κόσμο έως και το 2023. Φέτος, η «ατζέντα» θα περιλαμβάνει, εκτός από την i3, την iX3 και το Mini Cooper SE, τις νέες iX (διαβάστε περισσότερα εδώ) και i4 (διαβάστε περισσότερα εδώ), με την τελευταία να παρουσιάζει τρεις μήνες νωρίτερα από ό,τι είχε αρχικά προγραμματιστεί.
Πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις της δημοφιλούς Σειράς 5 αλλά και της X1 θα ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια, μαζί με άλλα μοντέλα, όπως η Σειρά 7 και ο διάδοχος του Mini Countryman. Με βάση αυτή τη στρατηγική, το BMW Group θα έχει ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο στο 90% των τμημάτων της αγοράς στο οποίο δραστηριοποιείται έως το 2023.
Έως το 2025, οι παραδόσεις πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων θα έχουν αυξηθεί κατά μέσο όρο πάνω από 50% ετησίως και ως εκ τούτου κατά 12 φορές σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2020. Μέχρι το τέλος του 2025, το BMW Group θα έχει παραδώσει περί τα 2 εκατομμύρια πλήρως ηλεκτρικά οχήματα σε πελάτες του σε όλο τον κόσμο.
Η τρίτη φάση του μετασχηματισμού του ομίλου θα τεθεί σε ισχύ από το 2025 και μετά, και σε αυτό το στάδιο η γκάμα προϊόντων θα επαναπροσδιοριστεί βάσει μιας νέας φιλοσοφίας που φέρει την ονομασία «Neue Klasse». Η «Νέα Κλάση» θα χαρακτηρίζεται από τρεις βασικές πτυχές: μια πλήρως επανακαθορισμένη αρχιτεκτονική στον τομέα της πληροφορικής και του λογισμικού, μια νέα γενιά ηλεκτρικών κινητήρων υψηλής απόδοσης και μπαταριών και μια διαφορετική προσέγγιση για τη βιωσιμότητα σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του οχήματος.
Σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας, τα μοντέλα της «Neue Klasse» θα προσφέρουν μια «εντελώς νέα εμπειρία χρήστη που δεν έχει απαντηθεί σε οχήματα παραγωγής» και θα επικεντρωθεί σε μια νέα προσέγγιση στις πλατφόρμες οχημάτων, οι οποίες θα επιτρέψουν την προσαρμογή του λειτουργικού συστήματος κάθε οχήματος ανάλογα με την περιοχή στην οποία θα διατίθεται.
Με γνώμονα την αεροδυναμική απόδοση, σχεδιασμός του αμαξωμάτων της «Νέας Κλάσης» θα είναι διαφορετικός εξασφαλίζοντας συγχρόνως ένα ακόμα πιο ευρύχωρο εσωτερικό. Αυτά τα χαρακτηριστικά θα συνδυαστούν με μια νέα γενιά ηλεκτρικών μονάδων κίνησης που θα συνεργάζονται με μια νέα γενιά μπαταριών.
Στην τρίτη φάση του μετασχηματισμού του ομίλου θα σημειωθεί μια «σταδιακή μείωση του απόλυτου αριθμού οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης» ενώ αντίθετα εκείνος των πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται κατά μέσο όρο πάνω από 20% ετησίως από το 2025 έως και το 2030. Με βάση τις τρέχουσες προσδοκίες, τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 50% των πωλήσεων του BMW Group έως το 2030.