Μια πειραματική έκδοση της B-Class, με V8 κινητήρα 388 ίππων και κίνηση στους πίσω τροχούς παρουσίασε η Mercedes αποδεικνύοντας τη δυναμική του μικρού MPV μοντέλου της.
Μια πειραματική έκδοση της B-Class, με V8 κινητήρα 388 ίππων, κίνηση στους πίσω τροχούς και την ονομασία B55 παρουσίασαν οι ιθύνοντες της εταιρείας αποδεικνύοντας τη δυναμική του μικρού MPV μοντέλου τους.
Ασφαλώς και δεν πρόκειται για ένα «συνηθισμένο» μοντέλο της Mercedes, ούτε βέβαια για ένα πρωτότυπο που «βασίζεται» στη γνωστή μας B-Class και κάποια στιγμή θα «ενσωματωθεί» στη γκάμα της. Τι ακριβώς είναι λοιπόν η Β55; Με μια φράση, πρόκειται απλώς για μια μηχανολογική σπουδή των ανθρώπων που αυτή τη στιγμή ελέγχουν τις τύχες του γνωστού εργοστασίου της Mercedes στο Rastatt της Γερμανίας (και όχι το προϊόν κάποιου ανεξάρτητου βελτιωτικού οίκου, ασφαλώς), η οποία αποδεικνύει με τον πλέον πειστικό τρόπο τόσο τις δυνατότητες των ανθρώπων της εταιρείας, όσο και το πως ένα… χαιρέκακο MPV μοντέλο με πολυτελή χαρακτήρα μπορεί εύκολα να μεταμορφωθεί –με τις κατάλληλες βέβαια ενέργειες- σ’ ένα καθημερινό υπερ-όπλο.
Τη βάση για την εξωφρενική αυτή άσκηση των Γερμανών αποτέλεσε μια «καθημερινή» B200 CDi, από την οποία, σε πρώτη φάση, αφαιρέθηκε ο γνωστός 4κύλινδρος και 2λιτρος για την περίσταση πετρελαιοκινητήρας των 140 ίππων. Με τις κατάλληλες μετατροπές κάτω από το εμπρός καπό, το εν λόγω σύνολο αντικαταστάθηκε από έναν θηριώδη V8 κινητήρα χωρητικότητας 5,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 388 ίππους και ροπή 530 Nm, ο οποίος συνεργάζεται για την περίσταση με ένα ημιαυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων. Και όλα αυτά, χωρίς να χρειαστεί να πραγματοποιηθούν αλλαγές στα σημεία στήριξης του κινητήρα (βλ. βάσεις), οι οποίες παρέμειναν ίδια με εκείνα της Β200 CDi. Σε αντίθεση, φυσικά, το σύστημα εξαγωγής (με τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης τοποθετημένες στο κέντρο του πίσω μέρους!) είναι εντελώς νέο αποτελούμενο μάλιστα από διάφορα… ανταλλακτικά της Mercedes. Αν και προς το παρόν οι επιδόσεις της διαφορετικής αυτής B-Class δεν έχουν ακόμα πιστοποιηθεί, βέβαιο πρέπει να θεωρείται πως η λευκή Β55 θα είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 6 δλ.!
Εξίσου όμως σημαντικό με τα παραπάνω είναι το γεγονός πως η πρωτότυπη Β55 είναι πισωκίνητη και όχι προσθιοκίνητη, υιοθετώντας τον πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων της προηγούμενης σειράς Ε (πιο συγκεκριμένα, της Ε430). Εδώ, τα πράγματα ήταν αρκετά πιο δύσκολα για τους ανθρώπους της Mercedes, καθώς η «προσαρμογή» της συγκεκριμένης διάταξης στο γνωστό, τύπου σάντουιτς, δάπεδο της B-Class υποχρέωσε τους μηχανικούς να σχεδιάσουν ένα ειδικό υποπλαίσιο στήριξης της τελευταίας, αλλά και «ειδικά» αμορτισέρ σε συνεργασία με την Κ&W. Για την επιβράδυνση του αυτοκινήτου τώρα φροντίζει το σύστημα πέδησης της C32 AMG, το οποίο αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους 345 και 300 χλστ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Όσο για τους τροχούς της, και εδώ η AMG δίνει τη λύση «χαρίζοντας» στη Β55 τέσσερις σπορτίφ ζάντες ελαφρού κράματος με διάμετρο 18 ιντσών, που συνδυάζονται με ελαστικά διαστάσεων 235/40 εμπρός και 255/35 πίσω.
Σχεδιαστικά, στόχος των ανθρώπων της Mercedes ήταν να μην προβούν σε σημαντικές διαφοροποιήσεις διατηρώντας το γνώριμο… συνετό αισθητικό προφίλ του μοντέλου. Έτσι, οι όποιες επεμβάσεις περιορίστηκαν στο εσωτερικό στα νέα καθίσματα και στις επενδύσεις από αλκαντάρα στις κολώνες και στην οροφή, ενώ εξωτερικά οι αλλαγές εντοπίζονται στη νέα μάσκα και στο σκουρόχρωμο κάλυμα των φωτιστικών σωμάτων. Κλείνοντας αξίζει να αναφέρουμε μια ακόμα «επιτυχία» της Β55, η οποία εντοπίζεται στην εξοικονόμηση βάρους, καθώς το σύνολο της κατασκευής ζυγίζει μόλις 180 επιπλέον κιλά σε σχέση με την Β200 CDi, τιμή που μεταφράζεται στο σύνολο σε μόλις 1.620 κιλά. _Χ.Α.