Η πολυετής στρατηγική της Γερμανίας για την ενθάρρυνση των επενδύσεων μέσω της παροχής κινήτρων σε λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειές της, συνεχίζει να ευνοεί την οικονομική ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η Γερμανία παρέχει αυτή τη στιγμή μια κυλιόμενη, θα έλεγε κανείς, κλίμακα κινήτρων στην αυτοκινητοβιομηχανία μέσω της προσφοράς «ζεστού χρήματος» προκειμένου να ενθαρρύνει τις επιχειρήσεις να επενδύσουν σε λιγότερο αναπτυγμένες περιοχές της χώρας. Γενικά, όσο πιο κοντινή είναι μία βιομηχανική περιοχή στα ανατολικά σύνορα της Γερμανίας με την Πολωνία, τόσο μεγαλύτερη είναι η αποζημίωση για επενδυτικά κίνητρα.
Πέρυσι, για παράδειγμα, η εταιρεία Beijing WKW Automotive Parts Co. της Κίνας ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει ένα εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων επενδύοντας 1,2 δις $ στη Σαξονία, δίπλα στα σύνορα με την Πολωνία, βόρεια του Goerlitz. Κυβερνητικοί αξιωματούχοι της χώρας ενέκριναν άμεσα κίνητρα για τη χρηματοδότηση του έργου, εντούτοις όμως στις αρχές του τρέχοντος έτους, το Πεκίνο «πάγωσε» το σχέδιό του.
Την ίδια στιγμή, ο κατασκευαστής μπαταριών Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL), με κινεζική επίσης καταγωγή, δήλωσε στις 9 Ιουλίου ότι θα κατασκευάσει τον πρώτο εργοστάσιό του στην Ευρώπη στην Ερφούρτη στην πρώην Ανατολική Γερμανία, έχοντας συνάψει μία σημαντική συμφωνία για την προμήθεια συσσωρευτών ενέργειας με την BMW.
Αυτή η περιοχή, ιδιαίτερα στο νότο της Σαξονίας, έχει ήδη προσελκύσει μία σημαντική επένδυση υψηλής τεχνολογίας από την κατασκευάστρια εταιρεία μπαταριών Kamenz, η οποία συνεργάζεται με τη Mercedes, κοντά στη Δρέσδη. Πέρυσι, η Daimler ανακοίνωσε μια περαιτέρω επένδυση ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή μιας δεύτερης μονάδας όπου θα κατασκευάζει μπαταρίες ιόντων λιθίου. Το νέο αυτό εργοστάσιο θα διπλασιάσει τον αριθμό των εργαζομένων στην περιοχή σε 1.000.
Παράλληλα, η VW ανακοίνωσε πρόσφατα μία σημαντική «αναθεώρηση» στο εργοστάσιο της στο Zwickau της Σαξονίας, κοντά στα πολωνικά και τσεχικά σύνορα, όπου και θα κατασκευάσει στο εγγύς μέλλον ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ξεκινώντας με το ID στα τέλη του επόμενου έτους.
Τέλος, η εταιρεία κατασκευής αλουμινένιων ζαντών, Borbet, άνοιξε πέρυσι ένα νέο εργοστάσιο στο Goerlitz της Σαξονίας, μόλις 6 χλμ. από τα σύνορα της Πολωνίας. Οι λεγόμενες «χρηματικές επιδοτήσεις» της Γερμανίας θα καλύψουν εν προκειμένω έως και το 40% του επενδυτικού κόστους, ήτοι έως 750.000 ευρώ, σύμφωνα με τον γερμανικό οργανισμό Trade and Invest._Χ.Α.