Πρόκειται για μια από κοινού συμφωνία της αμερικάνικης National Highway Traffic Safety Administration και του συνόλου σχεδόν των κατασκευαστών που σήμερα πωλούν τα τετράτροχα προϊόντα τους στις Η.Π.Α.
Η επισημοποίηση της συμφωνίας για υποχρεωτική εγκατάσταση των συστημάτων «Αυτόματης Πέδησης», ή αλλιώς, των γνωστών και ως «Συστημάτων Πέδησης Εκτάκτου», στο σύνολο σχεδόν των αυτοκινήτων που από τον Σεπτέμβριο του 2022 θα πωλούνται στις Η.Π.Α., αναμένεται να ανακοινωθεί αύριο.
Τα πρώτα βήματα που αφορούν στην υποχρεωτική «εγκατάσταση» στις Η.Π.Α. των συστημάτων Auto-Emergency Braking ξεκίνησαν δειλά δειλά πριν έξι μήνες, με την «τοπική» National Highway Traffic Safety Administration (ΝΗTSA) να συνάπτει σχετική συμφωνία με 10 στο σύνολο κατασκευαστές. Σήμερα, όμως, το εν λόγω… deal περιλαμβάνει ακόμα περισσότερους, οι οποίοι, σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς, αναμένεται να καλύψουν το 99% των οχημάτων που από το 2022 και εξής θα πωλούνται στις Η.Π.Α.
Από τα παραπάνω, εύκολα μπορεί κανείς να συμπεράνει πως στη λίστα των εταιρειών που συμφώνησαν να εγκαταστήσουν στο βασικό εξοπλισμό των αυτοκινήτων που θα πουλούν στις Η.Π.Α. τα συστήματα Auto-Emergency Braking, περιλαμβάνονται όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένων ασφαλώς των Toyota, GM, Ford, FCA, VW ΑG και Honda.
Υπενθυμίζουμε πως τα συστήματα Auto-Emergency Braking είναι σχεδιασμένα προκειμένου να προλαμβάνουν συγκρούσεις και ανεπιθύμητες… επαφές, ακόμα και με πεζούς, που προκαλούνται είτε στην περίπτωση που ο οδηγός, για οποιοδήποτε λόγο, δεν πατήσει έγκαιρα το φρένο μπροστά σε επικείμενο κίνδυνο, είτε αποτύχει στο να ασκήσει στο αντίστιχο πεντάλ την απαιτούμενη δύναμη.
Σύμφωνα με μελέτες, τα εν λόγω συστήματα θα μειώσουν τα ατυχήματα που οφείλονται σε καθυστερημένη ή πλημμελή ενεργοποίση των φρένων σε ποσοστό που θα ξεπεράσει το 20%. Και αν το νούμερο αυτό σας φαντάζει μικρό, υπολογίστε πως στις Η.Π.Α. στο ποσοστό αυτό αντιστοιχούν πάνω από 1 εκ. συγκρούσεις σε ετήσια βάση._Χ.Α.