X
Επικαιρότητα

Η ώρα της απόσυρσης

Ως αντίδοτο στην οικονομική ύφεση και ταυτόχρονα μέσο προστασίας του περιβάλλοντος ανακύπτει η εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης.

Το μέτρο της απόσυρσης υιοθετούν, μία μετά την άλλη, οι ευρωπαϊκές χώρες. Το κέρδος είναι διπλό, αφού αφενός δίνεται ανάσα στην αγορά του αυτοκινήτου και αφετέρου αποσύρονται από την κυκλοφορία ρυπογόνα ΙΧ, που επιβαρύνουν το περιβάλλον.
Υπέρ της απόσυρσης έχει ταχθεί και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέσω του επιτρόπου για τις Επιχειρήσεις και τη Βιομηχανία, Γκίντερ Φερχόιγκεν. Στη Γερμανία τα αποτελέσματα της εφαρμογής του μέτρου είναι ήδη ορατά. Το Φεβρουάριο οι ταξινομήσεις εκτοξεύτηκαν στις 227.800, καταγράφοντας αύξηση κατά 21% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2008.
Η γερμανική κυβέρνηση ενέκρινε τη διάθεση 1,5 δισ. ευρώ για τη χρηματοδότηση της απόσυρσης και ανακύκλωσης παλαιών ΙΧ, άνω των 9 ετών ζωής. Το ποσό αυτό θα μοιραστεί συνολικά σε 600.000 ιδιοκτήτες, οι οποίοι θα λάβουν έκπτωση 2.500 ευρώ για την αγορά αυτοκινήτου, νέου ή μέχρι 12 μηνών.
Στη Γερμανία κυκλοφορούν 16 εκατ. αυτοκίνητα παλαιότερα από 9 έτη, εκ των οποίων τα 8,8 εκατ. έχουν μεταπωλητική αξία μικρότερη από 2.500 ευρώ. Επιπλέον, για όλα τα νέα ΙΧ που θα ταξινομηθούν έως τα τέλη Ιουνίου, θα δοθεί απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας για 12 μήνες, διάστημα που αυξάνεται στους 24 μήνες για τα μοντέλα με νόρμα εκπομπής ρύπων Euro5 και Euro 6.
Επιδότηση 1.500 ευρώ στην αγορά ΙΧ, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας τουλάχιστον Euro 4, προσφέρει και η Ιταλία, ενώ ανάλογο πρόγραμμα εφαρμόζει και η Γαλλία. Την υιοθέτηση του μέτρου της απόσυρσης ζητά επίμονα και η ένωση κατασκευαστών αυτοκινήτων στη Μεγάλη Βρετανία, από την κυβέρνηση Μπράουν.

Στην Ελλάδα, απαιτείται συμφωνία των υπουργείων Οικονομικών, ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών για τη λήψη της σχετικής απόφασης. Εδώ και λίγους μήνες έχει συσταθεί σχετική διυπουργική επιτροπή, στην οποία έχουν υποβληθεί προς ανάλυση όλα τα πιθανά σενάρια._Κ.Μπ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!