Η Opel παρουσιάζει σήμερα το νέο Mokka – και μάλιστα στην αμιγώς ηλεκτρική του εκδοχή, η οποία θα είναι διαθέσιμη προς πώληση στις αρχές του επόμενου έτους.
Ύστερα από διαδοχικά teasers, η Opel λύνει τη σιωπή της παρουσιάζοντας και επίσημα μέσω του διαδικτύου το νέο Mokka, ένα μοντέλο που αισίως γυρίζει σήμερα τη δεύτερη κατά σελίδα του μετά το ντεμπούτο της πρώτης γενιάς, το 2012. Για την περίσταση μάλιστα η γερμανική εταιρεία φέρνει στο φως την αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή του μοντέλου (Mokka-e), η οποία θα είναι διαθέσιμη προς πώληση στις κατά τόπου αγορές της Ευρώπης στις αρχές του 2021 ακολουθώντας τα τεχνολογικά χνάρια του ομογάλακτου Peugeot 2008, στο οποίο και βασίζεται σε επίπεδο προδιαγραφών.
Οπτικά, το νέο Mokka-e υιοθετεί ένα χαρακτηριστικό όσο και κομψό συνάμα προσωπείο με την ονομασία Opel Vizor, το οποίο θα αποτελεί εφεξής το σήμα κατατεθέν της μάρκας στον τομέα του σχεδιασμού. Από εκεί και πέρα, το «μικρό» SUV των Γερμανών ξεχωρίζει με μιας για τις ιδιαίτερα συμπαγείς εξωτερικές του διαστάσεις (σ.σ.: εξ ου και τα 350 λίτρα της χωρητικότητας του χώρου αποσκευών στην ηλεκτρική έκδοση) αξιοποιώντας πλήρως τη δυναμική, αλλά και τις επιμέρους δυνατότητες του γνωστό δαπέδου Common Modula Platform του Groupe PSA.
Σύμφωνα με την Opel η χρήση της τελευταίες έχει επιφέρει μια εξοικονόμηση βάρους της τάξης των 120 κιλών, ενώ ακόμα πιο σημαντικά είναι τα οφέλη σε θέματα που άπτονται της στρεπτικής ακαμψίας (+30%). Σε ότι αφορά τις διαστάσεις, οι αριθμοί έρχονται να επιβεβαιώσουν πλήρως τα οπτικά ερεθίσματα, με το συμπαγές στο μάτι, αλλά και στην πράξη, νέο Mokka-e να μην υπερβαίνει σε μήκος τα 4,15 μ. Παρά το… κομμένο κατά 12,5 εκατ. μήκος σε σχέση με τον προκάτοχό του, τα «μικρό» SUV της Opel έχει μεγαλύτερο κατά 2 χλστ. μεταξόνιο. Σε αντίθεση, οι πρόβολοί του είναι μικρότεροι κατά 61 και 66 χλστ. εμπρός και πίσω, ενώ διευρυμένο κατά 10 χλστ. είναι το πλάτος του.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου σημείο αναφοράς αποτελεί το Pure Panel (κάτι αντίστοιχο δηλαδή του i-Cockpit της Peugeot) και εν γένει ο «οριζόντιος» σχεδιασμός του ταμπλό – καθώς φυσικά και οι δύο οθόνες που καλωσορίζουν τους επιβάτες. Η κεντρική (έως 12 ίντσες) έχει έντονη κλίση προς τον οδηγό, με τους αεραγωγούς του συστήματος κλιματισμού να έχουν «μετατοπιστεί» προς τα πίσω για να βελτιώσουν την εμπειρία θέασης. Ο σχεδιασμός δε της κεντρικής κονσόλας, στην κορυφή της οποίας βρίσκεται η οθόνη του συστήματος διασύνδεσης και επικοινωνίας (7 ή 10 ιντσών), είναι επίσης χαρακτηριστική, ενώ την όλη high-tech εικόνα συμπληρώνουν το ηλεκτρικό χειρόφρενο ο νέος επιλογέας του κιβωτίου μονής σχέσης. Εντούτοις, οι φυσικοί διακόπτες για τον έλεγχο αρκετών περιφερειακών λειτουργιών του οχήματος δίνουν βροντερό «παρών», ώστε ο οδηγός να μην «χάνεται» στα διάφορα ψηφιακά μενού και υπο-μενού.
Η ηλεκτρική έκδοση του νέου Opel Mokka υιοθετεί γνώριμες, από τα e-208 και e-2008, λύσεις στον τομέα της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα. Ο τελευταίος αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm κινώντας φυσικά τους εμπρός τροχούς έως τα 150 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας του οχήματος με την αρωγή τριών driving modes (Eco, Normal, Sport). Την ίδια ώρα, ο συσσωρευτής ενέργειας (ιόντων λιθίου) έχει ενεργειακό περιεχόμενο 50 kWh, τιμή που εξασφαλίζει στο νέο Mokka Electric αυτονομία κίνησης με μια φόρτιση που ανέρχεται στα 322 χλμ., σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP. Σε ταχυφορτιστή των 100 kW η μπαταρία του αυτοκινήτου μπορεί να γεμίσει έως και το 80% της μέγιστης δυναμικής της σε 30 λεπτά, ενώ παρέχεται η δυνατότητα φόρτισης σε κοινή οικιακή πρίζα, τόσο σε μονοφασική όσο και σε τριφασική παροχή με μέγιστη ισχύ 11 kW – σε κάθε περίπτωση, η μέγιστη ισχύς φόρτισης, όπως και στο Corsa-e, δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 100 kW.