top icon
Επικαιρότητα

Η νέα Aston Martin Rapid E κάνει ντεμπούτο στο περιθώριο του Monaco ePrix

Η Rapid E, το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Aston Martin κάνει ντεμπούτο στο περιθώριο του ePrix που πραγματοποιήθηκε στο Μονακό, ένα μόλις μήνα μετά τα επίσημα αποκαλυπτήρια της στην Έκθεση της Σαγκάης.

Μετά τα επίσημα αποκαλυπτήριά της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης τον περασμένο μόλις μήνα, η νέα Rapid E, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Aston Martin, έκανε το ντεμπούτο της το Σάββατο που πέρασε στους παγκοσμίου φήμης δρόμους του Πριγκιπάτου στο περιθώριο του Formula E Monaco ePrix. Πίσω από το τιμόνι της νέας Rapid Ε στις επίσημες… βόλτες επίδειξης του μοντέλου βρέθηκε για την περίσταση ο επίσημος οδηγός αγώνων της βρετανικής φίρμας και νικητής στις 24 Ώρες του Μαν, Darren Turner.

Για τη νέα Rapid E οι ομάδες σχεδιασμού και εξέλιξης της Aston Martin συνεργάστηκαν στενά ούτως ώστε να βελτιστοποιήσουν έτι περαιτέρω την αεροδυναμική απόδοση του βρετανικού 4θυρου κουπέ. Έτσι, τα παραδοσιακά μεταλλικά πτερύγια στο εμπρός μέρος δίνουν τη θέση τους σε μια εντυπωσιακή μπροστινή μάσκα που μοιάζει με… κηρήθρα, χάρη στις χαμηλότερες απαιτήσεις ψύξης που απαιτεί ο ηλεκτρικός κινητήρας.

Την ίδια στιγμή, επεμβάσεις έγιναν και στο δάπεδο, ώστε να εξομαλυνθεί όσο το δυνατόν περισσότερο η ροή του αέρα από το εμπρός έως και το πίσω splitter – ένα χαρακτηριστικό που τώρα είναι εξ ολοκλήρου «αφιερωμένο» σε θέματα αεροδυναμικής απόδοση λόγω και της απομάκρυνσης του συστήματος εξαγωγής.  Επίσης, οι αλουμινένιοι τροχοί αποτελούνται από σφυρήλατες ζάντες και ελαστικά της Pirelli με χαμηλή αντίσταση κύλισης. Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα την βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή της Rapide E κατά 8% σε σχέση με την έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Στο εσωτερικό (και όχι μόνο), η Rapide E είναι εξοπλισμένη με υλικά και τεχνολογίες που «ταιριάζουν» στο πρώτο EV μοντέλο της μάρκας. Έτσι, οι αναλογικές ενδείξεις στο ταμπλό αποτελούν παρελθόν, καθώς μία ψηφιακή οθόνη 10 ιντσών βρίσκεται τώρα στη θέση τους παρέχοντας όλες τις βασικές πληροφορίες στον οδηγό, συμπεριλαμβανομένης της κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας, της ισχύος του κινητήρα, των επιδόσεων του συστήματος ανάκτησης της ενέργειας και της κατανάλωσης ενέργειας σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, χαρακτηριστική είναι η χρήση επιμέρους τμημάτων από carbon, τόσο για λόγους αισθητικής όσο και ουσίας (βλ. βάρος).

Το νέα Rapide E τροφοδοτείται από μια μπαταρία 800V – που είναι ενσωματωμένη σε ένα πλαίσιο κατασκευασμένο από ίνες άνθρακα και Kevlar – με χωρητικότητα 65 kWh. Αποτελείται δε από 5.600 κυλινδρικές κυψέλες και βρίσκεται εγλατεστημένη ακριβώς στο χώρο που μέχρι πρότινος βρίσκονταν ο V12 κινητήρας των 6.0 λίτρων, το κιβώτιο ταχυτήτων και το ρεζερβουάρ καυσίμου. Αυτό το σύστημα μπαταρίας τροφοδοτεί δύο ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται εγκατεστημένοι πίσω παράγοντας σε συνδυασμό ισχύ λιγο πάνω από 610 PS και ροπή της τάξης των 950Nm. Σύμφωνα με την Aston Martin και το πρωτόκολλο του WLTP, η αυτονομία κίνησης της νέας Rapid E είναι 320 χλμ.

Ο ρυθμός φόρτισης της μπαταρίας σε σύστημα 400V/50 kW είναι 300 χλμ. αυτονομίας ανά ώρα. Ωστόσο, χάρη στο 800βολτο σύστημα φόρτισης, σε δίκτυο 100 kW ο ρυθμός φόρτισης είναι 500 χλμ. κίνησης ανά ώρα. Σε ότι αφορά στις επιδόσεις του αυτοκινήτου, η τελική ταχύτητα που ανακοινώνεται είναι τα 250 χλμ./ώρα, ενώ για τα 0-96 χλμ./ώρα χλμ. απαιτούνται λιγότερα από 4 δλ. Ακόμα πιο ενδεικτικός των δυνατοτήτων της κατασκευής είναι ο χρόνος των 1,5 δλ. που απαιτούνται για την επιτάχυνση εν κινήσει από τα 80 έως τα 110 χλμ./ώρα. Όπως ανακοινώθηκε, η Rapid E είναι εφοδιασμένη με τρία modes (GT, Sport και Sport+), διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και διαφορετικές ρυθμίσεις σε αναρτήσεις σε σχέση με τις εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ