Βρεθήκαμε στο Γκάζι, σε μία έξυπνα στημένη εκδήλωση-γνωριμία με την νέα E-Class, του high tech μοντέλου δηλαδή της Mercedes, με δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης!
Γνωριμία Mercedes E-Class @ Τεύχος Απριλίου 2016
Συγκεκριμένα, το “Drive Pilot” επιτρέπει στο αυτοκίνητο να παρακολουθεί την κίνηση ακόμα και στην περίπτωση ανυπαρξίας διαγράμμισης (σε ταχύτητες έως 130 χλμ./ώρα), λαμβάνοντας υπόψη τα διπλανά αυτοκίνητα ή την παρακείμενη στο δρόμο διαμόρφωση του περιβάλλοντος. Ταυτόχρονα, το αυτοκίνητο μπορεί να αλλάζει μόνο του λωρίδες στην κατεύθυνση που ο οδηγός επιλέγει από το μοχλοδιακόπτη του φλας.
Οδηγώντας την τότε στην Πορτογαλία, είχαμε σημειώσει ότι παρ' ότι το μήκος της έχει αυξηθεί κατά 43 χλστ., η E-Class δείχνει εξαιρετικά συμπαγής, με το αμάξωμά της να είναι κομψό, χωρίς ίχνος από τις σχεδιαστικές υπερβολές στις οποίες ήταν τα τελευταία χρόνια επιρρεπής η φίρμα, προκειμένου να επιδείξει ένα πιο δυναμικό προφίλ, διαθέτοντας την ίδια στιγμή το χαμηλότερο για την κατηγορία αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας (0,23). Περνώντας στο εσωτερικό, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει το virtual cockpit επιλέγοντας μία από τις τρεις διαθέσιμες απεικονίσεις: Classic, Sport και Progressive. Ιδιαίτερα χρήσιμα αποδεικνύονται τα δύο μπουτόν αφής πάνω στο τιμόνι για την πραγματοποίηση επιλογών στα επιμέρους συστήματα. Μπορεί ο χώρος των πίσω επιβατών να μην εντυπωσιάζει, παρά την κατά 65 χλστ. αύξηση του μεταξονίου, όμως ο σχεδιασμός, το φινίρισμα και τα διαθέσιμα υλικά στο εσωτερικό της E-Class δεν παίζονται. Κερασάκι στην τούρτα ο κρυφός φωτισμός, που αναδύεται από σημεία της κονσόλας, τις θήκες, τα ηχεία έως και την τελευταία διακοσμητική πινελιά, που μπορεί, με μια απλή επιλογή στην κεντρική οθόνη, να ρυθμιστεί ανάμεσα σε 64 διαφορετικές αποχρώσεις!
Όσο αφορά τα κινητήρια σύνολα, υπάρχει η Ε 200 d, που εφοδιάζεται με τον νέο 4κύλινδρο ντίζελ των 1.950 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 194 ίππους. Μαζί με τον γνωστό 2λιτρο βενζίνης της Ε 200 (184 ίππων) και τον 3λιτρο 6κύλινδρο ντίζελ της 350 d (258 ίππων), διαμορφώνουν την αρχική γκάμα των κινητήρων της E-Class. Ο κινητήρας της 220 d μπορεί να μετακινήσει τα 1.680 κιλά του αμαξώματος με ικανοποιητικό τρόπο (0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ.). Συν τοις άλλοις, πέρα από τους εντυπωσιακά χαμηλούς ρύπους (εκπομπές CO2 102γρ./χλμ.), το νέο σύνολο πετρελαίου έχει να επιδείξει μια ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία με γραμμική απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών, ενώ συνεργάζεται ιδανικά με το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων της εταιρείας. Στην Πορτογαλία, στο πλαίσιο της παρουσίασης, είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια γεύση από την plug-in υβριδική E 350 e, που θα ενταχθεί σύντομα στην γκάμα του μοντέλου. Η Ε 350 e αξιοποιεί το 2λιτρο βενζινοκινητήρα της Ε 200, ο οποίος εν προκειμένω συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 82 ίππων. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 279 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή αγγίζει τα 600 Nm.
Απόλυτα ακριβής και ευφυής είναι ο τρόπος που λειτουργεί το Active Braking, που ακινητοποιεί το όχημα όταν εντοπίσει κάποιον κίνδυνο στην πορεία του. Σε κάθε περίπτωση, μέχρι να έρθει η ώρα των πλήρως αυτόνομα κινούμενων οχημάτων, όπως η ίδια η Mercedes τονίζει, ο οδηγός είναι εκείνος που θα έχει την αποκλειστική ευθύνη της οδήγησης του αυτοκινήτου.
Η νέα E-Class έφτασε ήδη στην χώρα μας, με τιμές εκκίνησης τα 53.600 ευρώ για την Ε 200, τα 55.950 ευρώ για την Ε 220 d και τα 71.950 ευρώ για την E 350 d.
Στην εκδήλωση όμως, είδαμε από κοντά και τις νέες Mercedes SLC (εντυπωσιακή στο λευκό της, τόσο κλειστή όσο και ανοιχτή), την θηριώδη GLS, αλλά και την εντυπωσιακή AMG GT S, η οποία φυσικά, έκλεψε τις εντυπώσεις! Θυμίζουμε ότι στο τεύχος Αυγούστου, είχαμε συμβιώσει δύο μέρες στη Στουτγκάρδη με τη Mercedes-AMG GT S των 510 ίππων. Ας θυμηθούμε τα λόγια του Στράτη Χατζηπαναγιώτου μέσα από το βίντεο που ακολουθεί: