Αυτό καταδεικνύει πρόσφατη αίτηση για την κατοχύρωση σχεδίων ευρεσιτεχνίας που κατέθεσε το ιαπωνικό εργοστάσιο και αφορούν σε ένα νέο τύπο πλαισίου με διπλά εμπρός ψαλίδια, τμήματα από carbon και αλουμίνιο και κινητήρα εγκατεστημένο πίσω από τον εμπρός άξονα.
Δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται λόγος για την προσπάθεια της Mazda να αναβιώσει τον θρύλο του RX-8. Σήμερα, όπως αποδεικνύει σχέδιο που έφερε στο φως της δημοσιότητας ιαπωνικό Motor Magazine, η εταιρεία από τη μακρινή Χιροσίμα προχωρά ένα βήμα παρακάτω καταθέτοντας αίτηση για την κατοχύρωση μιας νέας ευρεσιτεχνίας, με την ονομασία «Vehicle Shock Absorption Structure», στην οποία απεικονίζεται μια νέα δομή πλαισίου, τύπου space frame, η οποία διαφέρει αρκετά σε σχέση με ο,τιδήποτε άλλο έχει να προσφέρει σήμερα το ιαπωνικό εργοστάσιο – τόσο στις κατηγορίες των χάτσμπακ και σεντάν αυτοκινήτων, όσο και σε εκείνη των SUV.
Στην αναφορά του το Motor Magazine επισημαίνει ότι στην εν λόγω πατέντα το εικονιζόμενο όχημα διαθέτει μία ανάρτηση με διπλά ψαλίδια – επιλογή που συναντά κανείς σε σπορ κατασκευές – σε συνδυασμό μ΄ένα προτεταμένο εμπρός μέρος, που με τη σειρά του υποδηλώνει ότι ο κινητήρας θα βρίσκεται εγκατεστημένος εμπρός, αλλά πίσω από τον εμπρόσθιο άξονα.
Και όχι μόνο, καθώς στο εν λόγω σχέδιο ο διαθέσιμος χώρος φιλοξενίας της κινητήριας μονάδας δείχνει να είναι ιδιαίτερα περιορισμένος, επιλογή που «οδηγεί» στη δυνατότητα εγκατάστασης ενός περιστροφικού συνόλου, που ως γνωστόν απετέλεσε το σήμα κατατεθέν των RX-7 και RX-8.
Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, στο πλαίσιο του οχήματος υιοθετούνται λύσεις άμεσα συνδεδεμένες με υλικά που μειώνουν το συνολικό βάρος της κατασκευής, όπως το carbon και το αλουμίνιο.
Δείτε στη συνέχεια το σχετικό σχέδιο που «ανακάλυψε» το ιαπωνικό Motor Magazine
Θυμίζουμε πως πριν δύο περίπου χρόνια, ο επικεφαλής του τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης της Mazda, Mitsuo Hitomi, είχε προσθέσει ένα ακόμα λιθαράκι στην όλη συζήτηση, δηλώνοντας χαρακτηριστικά σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Wheels Magazine τα εξής:
«Συνεχίζουμε την εξέλιξη της επόμενης γενιάς του περιστροφικού κινητήρα. Όμως, δεν μπορούμε να βελτιώσουμε τις εκπομπές ρύπων του κινητήρα με βάσει τις ισχύουσες προδιαγραφές. Ωστόσο, εξετάζουμε διάφορα συστήματα ώστε να διασφαλίσουμε τις ιδανικές προϋποθέσεις».
Και προσέθεσε:
«Εξετάζουμε τεχνολογίες για την ανάφλεξη με τη χρήση λέιζερ ή πλάσματος. Το λέιζερ όμως είναι πολύ ακριβό».
Σε κάθε περίπτωση, το σίγουρο είναι πως ο κινητήρας Wankel της Mazda παραμένει ζωντανός. Ακριβώς όπως συμβαίνει και με τα σχέδια των Ιαπώνων να τον εγκαταστήσουν κάτω από το καπό ενός σπορ κουπέ αυτοκινήτου.._Χ.Α.