Η Opel μας ξεναγεί στα μυστικά της κορυφαίας αεροδυναμικής του νέου Corsa.
Το Opel Corsa ήταν ανέκαθεν μοντέλο που σε κάθε του γενιά «κουβαλούσε» πάνω του σημαντικές καινοτομίες. Η νεότερη γενιά, που θα δούμε να παρουσιάζεται στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης στα μέσα περίπου του προσεχούς Σεπτεμβρίου, δεν αποτελεί εξαίρεση.
Η έκτη γενιά του νέου, σούπερ μίνι μοντέλου της Opel ξεχωρίζει, μεταξύ άλλων, για την κορυφαία αεροδυναμική του συμπεριφορά και απόδοση, η οποία αναπτύχθηκε και βελτιστοποιήθηκε στο «Research Institute of Automotive Engineering & Vehicle Engines», στην αεροδυναμική σήραγγα του Πανεπιστημίου της Στουτγάρδης.
Το αποτέλεσμα είναι ένας συντελεστής οπισθέλκουσας μόλις 0,29 – αν μη τι άλλο, πρόκειται για μία εξαιρετική τιμή για αυτοκίνητο του μεγέθους του. Συγκριτικά με τον προκάτοχό του, το νέο Opel Corsa έρχεται να προτάξει στο συγκεκριμένο τομέα μία περαιτέρω μειωμένη μετωπική επιφάνεια μόλις 2,13 m2, κάτι που καθιστά το νέο Corsa ένα από τα πιο αεροδυναμικά αυτοκίνητα στην κατηγορία του.
«Η αεροδυναμική είναι ένας μόνο τομέας στον οποίο η Opel αυξάνει την απόδοση των αυτοκινήτων της», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Μηχανολογίας, Christian Müller. «Οι προηγμένοι κινητήρες βενζίνης και ντίζελ και οι εξελιγμένες τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης είναι τα υπόλοιπα εργαλεία που επιστρατεύουμε για να μειώσουμε αισθητά την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Όλες αυτές οι τεχνολογίες υιοθετούνται από το νέο μας Corsa, το οποίο θα διατίθεται για πρώτη φορά ως ηλεκτρικό Corsa-e.»
Λόγω των προκλήσεων που προκύπτουν από τα μειωμένα πρότυπα εκπομπών CO2, η αεροδυναμική αποκτά μεγάλη σημασία στη βιομηχανία αυτοκινήτου αλλά και για τους πελάτες. Γιατί, πολύ απλά, χαμηλή αντίσταση σημαίνει ότι απαιτείται λιγότερη ενέργεια για την κίνηση του αυτοκινήτου, το οποίο με τη σειρά του μεταφράζεται σε μειωμένη κατανάλωση και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.
Για παράδειγμα, 10% μείωση στην αντίσταση έχει ως αποτέλεσμα μείωση της κατανάλωσης περίπου 2% στο New European Driving Cycle (NEDC) ή μέχρι και 5% κατά την οδήγηση με 130 χλμ./ώρα.
Οι μηχανικοί της Opel πέτυχαν τον κορυφαίο συντελεστή οπισθέλκουσας 0,29 Cdδίνοντας προσοχή και στην παραμικρή λεπτομέρεια που συντελεί στη βελτίωση αυτής της παραμέτρου. Για παράδειγμα, το κάτω τμήμα του αμαξώματος, από το διαμέρισμα του κινητήρα μέχρι τον πίσω άξονα, φέρει επίπεδη επένδυση για βελτίωση της ροής του αέρα. Το νέο Corsa εφοδιάζεται επίσης με αεροτομή στο πίσω τμήμα της οροφής, που βελτιώνει τη ροή αέρα και μειώνει το στροβιλισμό που προκαλεί η αντίσταση.
Η αεροτομή μειώνει την αεροδυναμική άνωση και στον πίσω άξονα, γεγονός το οποίο βελτιώνει περαιτέρω την ευστάθεια του νέου Corsa στην ευθεία, κυρίως στις υψηλότερες ταχύτητες της Γερμανικής autobahn.
Το νέο Corsa επωφελείται επίσης από ένα κλείστρο αέρα που μειώνει την αντίσταση και βελτιώνει την κατανάλωση, κλείνοντας αυτόματα το εμπρός άνοιγμα όταν δεν χρειάζεται αέρας για την ψύξη του κινητήρα. Μέχρι τώρα, αυτή η καινοτομία προσφερόταν αποκλειστικά στα πολύ ακριβότερα μοντέλα ανώτερων κατηγοριών.
Όταν είναι κλειστό, το σύστημα αυξάνει τις αεροδυναμικές επιδόσεις επανακατευθύνοντας τη ροή αέρα γύρω από το εμπρός τμήμα του οχήματος και στα άκρα, αντί μέσω του λιγότερο αεροδυναμικού διαμερίσματος του κινητήρα.
Το κλείστρο ανοίγει ή κλείνει ανάλογα με τη θερμοκρασία του ψυκτικού του κινητήρα και την ταχύτητα. Για παράδειγμα, το κλείστρο ανοίγει όταν το αυτοκίνητο κινείται σε ανηφορική διαδρομή ή σε συνθήκες πόλης σε υψηλές θερμοκρασίες. Το κλείστρο κλείνει όταν απαιτείται λιγότερη ψύξη του κινητήρα, για παράδειγμα σε ταχύτητες αστικών διαδρομών.