top icon
Επικαιρότητα

Η Ιταλία θέλει 1 εκ. ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στους δρόμους της έως το 2022

Η νέα κυβέρνηση συνασπισμού της Ιταλίας θέτει έναν εξαιρετικά φιλόδοξο στόχο όσον αφορά στο «πλήθος» των ηλεκτροκίνητων μοντέλων που θα κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας έως το 2022.

Κάθε άλλο παρά «φιλική» μπορεί να χαρακτηρίσει κανείς σήμερα την αγορά της Ιταλίας απέναντι στα ηλεκτροκίνητα οχήματα (ηλεκτρικά και υβριδικά), μιας και το πραγματικό μερίδιό τους στις πωλήσεις καινούργιων οχημάτων δεν ξεπέρασε τη χρονιά που πέρασε το 0,2% και τις μόλις 4.800 μονάδες. Κι αυτό τη στιγμή που στη Φινλανδία, για παράδειγμα, το ποσοστό των αυτοκινήτων που κινούνται με τον έναν ή τον άλλο τρόπο με την αρωγή ηλεκτροκινητήρων έφτασε το 5%, στη Σουηδία το 7% και στην Ισλανδία το 15%. Εντούτοις, η νέα κυβέρνηση της χώρας περιμένει πολλά από τα αυτοκίνητα του συγκεκριμένου είδους θέτοντας και επίσημα πλέον ως στόχο της με χρονικό ορίζοντα το 2022 τη διάθεση και κυκλοφορία στους δρόμους της Ιταλίας 1 εκ. ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων.

Όπως ήταν αναμενόμενο, η παραπάνω ανακοίνωση προκάλεσε από την πρώτη κιόλας στιγμή έντονο σκεπτικισμό στη χώρα, με έγκυρους αναλυτικές της εγχώριας αγοράς να θεωρούν πως ο παραπάνω στόχος είναι πέρα για πέρα μη ρεαλιστικός. Και, συνάμα, εξαιρετικά δαπανηρός, μιας και για να επιτευχθούν οι πωλήσεις 1 εκ. ηλεκτροκίνητων οχημάτων μέσα στα προσεχή πέντε χρόνια, η πολιτεία θα πρέπει να επενδύσει κεφάλαια ύψους 10 δις € παρέχοντας απτά οικονομικά κίνητρα προς τους δυνητικούς αγοραστές των εν λόγω αυτοκινήτων -αντίστοιχων με εκείνων που έχουν τεθεί σε ισχύ από χώρες όπως η Νορβηγία και Γαλλία. Αυτή τη στιγμή, για παράδειγμα, ένα VW e-Golf επιδοτείται στην πρώτη με το ποσό των 9.000 €, ενώ σε ανάλογα επίπεδα είναι και οι «εκπτώσεις» για τα ZEV’s στη δεύτερη.

Το σίγουρο είναι πως για να πραγματοποιηθεί το φιλόδοξο «ηλεκτρικό πλάνο» της ιταλικής κυβέρνησης, η τελευταία θα χρειαστεί -πέρα από λεφτά- χείρα βοηθείας από μεγάλες εταιρείες που εξειδικεύονται στον τομέα των υποδομών. Όπως είναι για παράδειγμα η κρατική Enel SpA, η οποία έχει ήδη ανακοινώσει πως θα επενδύσει πάνω από 300 εκ. € δημιουργώντας στο σύνολο της επικράτειας της χώρας σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, που θα ξεπερνούν σε αριθμό τα 14.000.

«Η ανάπτυξη δημόσιων υποδομών είναι πολύ πιο περίπλοκη από ό,τι αναμενόταν. Χωρίς σαφείς κατευθυντήριες γραμμές από την κυβέρνηση κι ένα σαφές όραμα, δεν θα καταφέρουμε πολλά. Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι έτοιμη για αυτή την αλλαγή, οπότε καλό θα ήταν να έχουμε ένα βιώσιμο όραμα και από την κυβέρνηση», δήλωσε πρόσφατα ο Francesco Venturini, o επικεφαλής της Enel X στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων._Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ