Με στόχο την τόνωση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην εγχώρια αγορά, η γερμανική κυβέρνηση αναμένεται να ανακοινώσει αύριο ένα πακέτο πριμοδότησης συνολικού ύψους 5 δις ευρώ.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν μειωθεί δραματικά μετά τη σημαντική πτώση της ζήτησης και το κλείσιμο των εργοστασίων που έφερε μαζί της η διαβόητη πανδημία. Σε ότι αφορά την κατάσταση στη μεγαλύτερη από πλευράς πωλήσεων αγορά της γηραιάς ηπείρου, μια έρευνα από το ινστιτούτο Ifo έδειξε ότι ο κλάδος άγγιξε τον μήνα που πέρασε τα χαμηλότερα επίπεδά του από το 1991.
Σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον οι επικεφαλής των Σοσιαλδημοκρατών (SPD) και Χριστιανοδημοκρατών (CDU) που συμμετέχουν στην κυβέρνηση συνασπισμού της Γερμανίας αναμένεται να παρουσιάσουν αύριο ένα μεγάλο πακέτο τόνωσης της οικονομίας ύψους 80 δις ευρώ, εκ των οποίων 5 περίπου δις ευρώ θα διοχετευτούν προκειμένου να πριμοδοτηθεί η αγορά νέων αυτοκινήτων.
Εντούτοις, ο επικεφαλής του SPD, Norbert Walter-Borjans, δήλωσε στο Reuters ότι το κόμμα του είναι μεν υπέρ της υποστήριξης της αυτοκινητοβιομηχανίας, τονίζοντας όμως ότι η παροχή κινήτρων για αγορές συμβατικών αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης αποτελεί μια «λάθος κίνηση».
«Εάν το κράτος επιδοτήσει (την αγορά νέων αυτοκινήτων), τότε αυτό πρέπει να συμβαδίζει με μια στροφή προς τους εναλλακτικούς κινητήρες. Αν υπάρχουν εκπτώσεις στην τιμή, τότε αυτές πρέπει να ισχύουν για αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων», δήλωσε ο Walter-Borjans
Η πρόταση του υπουργείου Οικονομίας φέρεται πως θα περιλαμβάνει την πριμοδότηση νέων αυτοκινήτων, ηλεκτρικών και συμβατικών, αξίας κάτω των 77.350 ευρώ.
Το σχέδιο του υπουργείου Οικονομίας προβλέπει μια βασική έκπτωση ύψους 2.500 ευρώ ανά αυτοκίνητο, το οποίο θα αυξάνεται κατά 500 ευρώ για οχήματα που εκπέμπουν περιορισμένους ρύπους.
Πολλοί εντός του κυβερνητικού σχήματος της χώρας υποστηρίζουν ανοιχτά ότι το πρόγραμμα τόνωσης της αγοράς αυτοκινήτου θα πρέπει να ακολουθεί πολιτικές που σχετίζονται με το περιβάλλον και λιγότερο τις ανάγκες της αυτοκινητοβιομηχανίας.