Η FSI και η Solaris φέρονται ως διεκδικητές του διαγωνισμού για την αγορά των νέων αστικών λεωφορείων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, υποσχόμενες πως με τις κατάλληλες προϋποθέσεις μπορούν να αναστήσουν τη βιομηχανία της Βόρειας Ελλάδας.
Το Δημόσιο επιδιώκει να συνδυάσει την αγορά των 1.000 και πλέον νέων λεωφορείων για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ) και τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), με οφέλη και για την οικονομία της χώρας μας. Έτσι, επιζητείται η κατασκευή μονάδας συναρμολόγησης κάποιων τμημάτων τους στην Ελλάδα, από τους διεθνείς ομίλους που θα διεκδικήσουν τη δουλειά. Παράλληλα αναζητείται και το μοντέλο χρηματοδότησης, αφού το κόστος της αγοράς θα ξεπεράσει το μισό δις ευρώ, ποσό που θα αυξηθεί με το πρόγραμμα πολυετούς συντήρησης των οχημάτων από τον προμηθευτή τους. Ήδη οι αρμόδιοι συναντήθηκαν με εκπροσώπους της πολωνικής Solaris, έναν από τους δυνατούς ομίλους στην Ευρώπη για τις αστικές συγκοινωνίες, που υποσχέθηκε μονάδα στη Δυτική Μακεδονία αν κερδίσει τον διαγωνισμό για τα λεωφορεία των Αθηνών και της Θεσσαλονίκης, καταθέτοντας το επιχείρημα πως η περιοχή θα πληγεί οικονομικά από το σχέδιο απολιγνιτοποίησης και θα χρειαστεί ένα αντίβαρο. Αντίστοιχα έχει μιλήσει και η διοίκηση της ιταλικής FSI, που έχει τον έλεγχο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η τελευταία φέρεται ως ένας από τους διεκδικητές της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ), με τους Ιταλούς να βεβαιώνουν πως αν κερδίσουν μια μεγάλη προμήθεια θα αναστήσουν τη βιομηχανία της Βόρειας Ελλάδας. Το σενάριο της κατασκευής στη χώρα μας τμημάτων των νέων λεωφορείων (το οποίο είναι ασφαλώς ευτυχές) και η εξασφάλιση των απαραίτητων κονδυλίων, σε μια περίοδο που σαφώς δεν είναι εύκολη οικονομικά, είναι η αιτία που καθυστερεί η έναρξη της διαδικασίας. Ωστόσο, το Υπουργείο Υποδομών δηλώνει πως ο διαγωνισμός είναι στο τελικό στάδιο και πως μέχρι το φθινόπωρο θα έχουμε θετικές εξελίξεις. Στο μεταξύ, στη Θεσσαλονίκη στο δυσαρεστημένο επιβατικό κοινό προστέθηκε και μεγάλος αριθμός φοιτητών, που ταλαιπωρείται και χάνει σταθερά μαθήματα και ώρες εργαστηρίων, καθώς τα λεωφορεία της συμπρωτεύουσας φθάνουν στις στάσεις με καθυστέρηση 90 και πλέον λεπτών, σύμφωνα με την έγγραφη διαμαρτυρία που δημοσιοποίησαν.