Είναι πλέον επίσημο: η Ford δεν σκοπεύει να παρουσιάσει τη νέα γενιά του Focus RS. Ιδού το γιατί.
Πολλά έχουν γραφτεί τους τελευταίους μήνες αναφορικά με την επικείμενη έλευση του νέου Focus Focus RS μέσα στους προσεχείς 18 με 24 μήνες. Μάλιστα, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που επεσήμαναν με σχετικές δημοσιεύσεις τους στο διαδίκτυο τον περασμένο Φεβρουάριο ότι οι μηχανικοί της Ford έχουν ήδη ξεκινήσει να εργάζονται πάνω σε ένα νέο, αλλά εξηλεκτρισμένο πλέον μοντέλο, το οποίο θα έχει ως αρωγό του έναν συμπαγή σε διαστάσεις ηλεκτροκινητήρα – επιλογή που όχι μόνο θα ωφελούσε την απόδοση, αλλά συγχρόνως θα μείωνε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του μοντέλου και κατ’ επέκταση την αρνητική επιρροή του στις μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα της μάρκας στην Ευρώπη.
Όμως, όπως όλα μαρτυρούν, τα παραπάνω σχέδια φαίνεται να πέφτουν στο κενό. Και μάλιστα οριστικά. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει σε σημερινή ανάρτησή του το βρετανικό Αutocar, μια διάταξη που να συνδυάζει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης με ηλεκτρικό θα εκτόξευε το κόστος καθιστώντας έτσι ασύμφορη την εξέλιξη και διάθεση ενός τέτοιου μοντέλου. Κάτι που μοιραία έρχεται σήμερα να ακυρώσει το εγχείρημα που ακούει στο όνομα «νέο Focus RS», όπως επιβεβαίωσε με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο μη κατονομαζόμενος εκπρόσωπος της Ford στην ηλεκτρονική έκδοση του βρετανικού μέσου:
«Ως απόρροια των πανευρωπαϊκών προτύπων στον τομέα των εκπομπών ρύπων, των αυξανόμενων φόρων που σχετίζονται με αυτές, αλλά και του υψηλού κόστους εξέλιξης ενός μοντέλου με εξηλεκτρισμένα χαρακτηριστικά και σχετικά χαμηλό όγκο πωλήσεων, δεν σχεδιάζουμε άλλη έκδοση RS για το Focus.
«Παραμένουμε αφοσιωμένοι στα οχήματα που υπογράφει η Ford Performance στην Ευρώπη, τα οποία αποτελούν μέρος του DNA μας, με αυτοκίνητα όπως τα πολυβραβευμένα Focus ST και Fiesta ST, την Mustang και το Ranger Raptor».
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η Ford σχεδιάζει να αντικαταστήσει την τρέχουσα γενιά της εμβληματικής Mustang το 2022 παρουσιάζοντας ένα νέο σπορ μοντέλο, το οποίο θα διαθέτει – σε αντίθεση με όλα τα παραπάνω – εξηλεκτρισμένα χαρακτηριστικά. Και πιο συγκεκριμένα όχι έναν, αλλά δύο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι θα πλαισιώνουν τον γνωστό, 5λιτρο V8 κινητήρα της Ford μεταφέροντας ικανά ποσά ροπής στους εμπρός τροχούς.