Τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα της ΕΕ είναι έτοιμα να δώσουν το πράσινο φως προκειμένου να προχωρήσει και τυπικά η συγχώνευση των δύο ομίλων.
Το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επισημοποιήσει τη δημιουργία της Stellantis, ενός ομίλου που θα προκύψει από τη συγχώνευση των FCA και Groupe PSA και θα αξιοποιήσει τα μεγάλα κέρδη της πρώτης από την πώληση των μοντέλων Ram και Jeep στις ΗΠΑ για τη χρηματοδότηση της εξέλιξης οχημάτων μηδενικών εκπομπών που θα διατεθούν και από τα δύο στρατόπεδα όχι μόνο στην αντίπερα όχη του Ατλαντικού αλλά και στην Ευρώπη και την Κίνα.
Ως γνωστόν, η συγχώνευση των δύο ομίλων θα φέρει ακόμα πιο κοντά τις μάρκες Fiat, Jeep, Dodge, Ram και Maserati με τις Peugeot, Citroen Opel και DS στοχεύοντας σε ετήσιες εξοικονομήσεις ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ. Από αυτά, περίπου το 40% θα προέλθει από έξοδα που σχετίζονται με τα προϊόντα των δύο ομίλων.
Στο άκουσμα της επικείμενης επικύρωσης της συγχώνευση των δύο ομίλων, η μετοχή της PSA σημείωσε αύξηση της τάξης του 2% (16,83 ευρώ/μονάδα), ενώ εκείνες της FCA κατά 1,9% (11,31 ευρώ/μονάδα).
Αξίζει να θυμίσουμε πως νωρίτερα μέσα στη χρονιά η ΕΕ είχε εκφράσει έντονες ανησυχίες σχετικά με το τεράστιο μερίδιο που θα κατέχει η Stellantis στην κατηγορία των επαγγελματικών οχημάτων αμέσως μετά τη συγχώνευση των FCA/PSA. Για να μετριάσει τις αντιδράσεις των ρυθμιστικών αρχών της ΕΕ, η PSA προσφέρθηκε να ενισχύσει την Toyota, με την οποία έχει μια κοινή επιχείρηση στην κατηγορία των van οχημάτων, αυξάνοντας την παραγωγή τους. Την ίδια στιγμή, οι FCA και PSA θα επιτρέψουν επίσης στους αντιπροσώπους τους σε ορισμένες πόλεις να επισκευάσουν επαγγελματικά μοντέλα που θα παράγουν αντίπαλοι κατασκευαστές.
Η FCA και η PSA έχουν δηλώσεις στο πρόσφατο παρελθόν ότι ελπίζουν να ολοκληρώσουν τη συγχώνευση το πρώτο τρίμηνο του 2021.