Η Bugatti ανακοίνωσε την επέκταση χρήσης του 3D printing, μέσω του οποίου θα παράγει πια το θερμομονωτικό του συστήματος εξαγωγής και τις απολήξεις της εξάτμισης στις Chiron Pur Sport και Chiron Super Sport 300+.
Ήταν ανέκαθεν γνωστό πως η Bugatti έδινε μεγάλη σημασία στη χρήση προηγμένων τεχνολογικών λύσεων. Τέτοια περίπτωση είναι και το 3D Printing, τεχνολογία που χρησιμοποιείται συνήθως στην αεροδιαστημική, ούσα πολύπλοκη μεν, αλλά παρέχοντας σημαντικά πλεονεκτήματα, δε. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται η μείωση του κόστους για εργαλεία, η μεγαλύτερη ταχύτητα παραγωγής και η δυνατότητα αλλαγών στην τελική μορφή του κάθε εξαρτήματος.
Η Bugatti είναι η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που έχει υιοθετήσει τη συγκεκριμένη τεχνολογία μέχρι στιγμής. Αφού παρουσίασε 8πίστονες δαγκάνες τρισδιάστατης εκτύπωσης το 2018, σειρά πήρε φέτος το σύστημα της εξάτμισης. Συγκεκριμένα, με 3D printing θα παράγονται οι απολήξεις των εξατμίσεων από τιτάνιο, που χρησιμοποιούνται στις Bugatti Chiron Pur Sport και Chiron Super Sport 300+. Με αυτή την εξέλιξη, το κάλυμμα της εξάτμισης, γίνεται το πρώτο ορατό εξάρτημα που παράγεται με 3D printing και τοποθετείται σε μέταλλο έχοντας έγκριση για χρήση στο δρόμο.
Το εν λόγω κάλυμμα στο πίσω μέρος της Bugatti Chiron (διαστάσεις 22Χ48Χ13), ζυγίζει μόλις 1,85 κιλά, γεγονός που το καθιστά κατά 1,2 κιλά ελαφρύτερο από το αντίστοιχο που χρησιμοποιείται στη Chiron χωρίς τρισδιάστατη εκτύπωση. Άλλωστε, η μείωση βάρους είναι ακόμη ένα σημαντικό πλεονέκτημα που παρέχει η τεχνική της τρισδιάστατης εκτύπωσης, σε σύγκριση με την μέθοδο παραγωγής που γνωρίζαμε μέχρι τώρα. Για να επιτευχθεί η παραγωγή του ανωτέρω εξαρτήματος, χρησιμοποιήθηκαν 4 lasers 400 watt, που τύπωναν τιτάνιο πετυχαίνοντας ελάχιστο πάχος μόλις 0,4 χιλιοστών. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των ανθρώπων της Bugatti, αυτό έχει ως αποτέλεσμα, περίπου 4.200 στρώματα μεταλλικής σκόνης να στοιβάζονται με τρόπο που να παραμένουν σταθερά συνενωμένα μεταξύ τους.
Όπως πιθανώς να γίνεται αντιληπτό, η διαδικασία της εκτύπωσης μόνο εύκολη δεν είναι, αφού μεταξύ άλλων έχει διάρκεια αρκετών ημερών. Στη συνέχεια, οι δοκιμαστές υλικού της Bugatti σαρώνουν το εξάρτημα υπό μορφή αξονικής τομογραφίας, για να ελέγξουν πως δεν έχει πάρει αέρα ή πως η εκτύπωση δεν έχει κάποιο λάθος. Από τη στιγμή που κάθε έλεγχος έχει ολοκληρωθεί, η απόληξη αποκτά ένα μαύρο κεραμικό χρωματισμό στο τέλος, ώστε να διατηρηθεί η εικόνα τιτανίου στο πίσω μέρος των αυτοκινήτων.
Πέραν της Bugatti Chiron, άλλα μοντέλα της μάρκας που επωφελούνται από την τεχνολογία τρισδιάστατης εκτύπωσης είναι οι Divo, La Voiture Noire και Centodieci.