Bασιζόμενα στην πλατφόρμα MEB του VW Group, τα νέα Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron αντιπροσωπεύουν την είσοδο της μάρκας στην κατηγορία των ηλεκτρικών κόμπακτ SUV.
Με ανάγλυφες γραμμές στις εξωτερικές επιφάνειες, μεγάλους χώρους στο εσωτερικό και πρωτοποριακές λύσεις στον έλεγχο, τον χειρισμό, τις οθόνες και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, τόσο το νέο Q4 e-tron όσο και το… αδελφάκι του Q4 Sportback e-tron διαθέτουν στην προσεγμένη τους καμπίνα ένα head-up display επαυξημένης πραγματικότητας που συνδέει τον εικονικό με τον πραγματικό κόσμο με έναν εντελώς νέο τρόπο.
Η γκάμα των διαθέσιμων εκδόσεων περιλαμβάνει τρεις παραλλαγές κινητήριου συστήματος, με σημείο αναφοράς ένα μοντέλο με χαρακτηριστικά τετρακίνησης με μέγιστη ισχύ 299 ίππων. Από εκεί και πέρα, ένας χρόνος φόρτισης περίπου 10 λεπτών παρέχει αρκετή ενέργεια για την κάλυψη περίπου 130 χιλιομέτρων, σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP. Σε ότι αφορά την αυτονομία, το πισωκίνητο Q4 40 e-tron μπορεί να καλύψει έως και 520 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τις μετρήσεις του ως άνω κύκλου πιστοποίησης.
Είσοδος σε νέα «μονοπάτια»
Με τα νέα Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron η γερμανική εταιρεία κάνει το επόμενο βήμα στη σχεδιαστική γλώσσα των ηλεκτρικών της μοντέλων υιοθετώντας κοντούς εμπρός προβόλους και τονισμένες, καθαρές γραμμές. Στο Audi Q4 Sportback e-tron η ιδιαίτερα χαμηλή γραμμή οροφής με κουπέ σχήμα καταλήγει σε ένα σπορ πίσω μέρος, στο οποίο η αεροτομή βρίσκεται εγκατεστημένη βαθιά στο παράθυρο δύο τμημάτων. Την ίδια στιγμή, ο σχεδιασμός είναι τυπικός για μοντέλο της Audi, όντας λειτουργικός αλλά και αποδοτικός σε επίπεδο αεροδυναμικής, καθώς το νέο Q4 e-tron έχει να επιδείξει ένα συντελεστή οπισθέλκουσας με τιμή 0,28 ενώ η έκδοση Sportback παρουσιάζει ακόμη καλύτερη επίδοση στο συγκεκριμένο τομεα κατά 0,02 μονάδες.
Με μήκος 4,59 μέτρα, οι εσωτερικοί χώροι – με την απουσία κεντρικής σήραγγας – ξεπερνούν τα όρια της κατηγορίας και στα δύο μοντέλα. Όλοι οι επιβάτες επωφελούνται από το πλεονέκτημα της αρθρωτής πλατφόρμας ΜΕΒ του VW Group που είναι εξελιγμένη ειδικά και αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα. Όσον αφορά τους εσωτερικούς αποθηκευτικούς χώρους, υπάρχουν διαθέσιμα περίπου 25 λίτρα και στις υποδοχές στο πάνω τμήμα των θυρών αποθηκεύονται άνετα φιάλες ενός λίτρου.
Ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων, ο όγκος του χώρου αποσκευών που είναι διαθέσιμος κυμαίνεται από 520 έως 1.490 λίτρα στο Q4 e-tron και από 535 έως 1.460 λίτρα στο Q4 Sportback e-tron. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι και τα δύο μπορούν να ρυμουλκήσουν έως και 1.000 κιλά (με φρένα, με κλίση 12%), με τις εκδόσεις quattro να μπορούν να φτάσουν έως και τα 1.200 κιλά.
Το Audi Q4 40 e-tron έχει αυτονομία έως και 520 χιλιόμετρα με μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας, σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP. Χάρη στη μέγιστη ισχύ φόρτισης της τελευταίας που μπορεί να φράσει τα 125 kW, σε ιδανικές συνθήκες η αναπλήρωση του συσσωρευτή με ενέργεια για τη διάνυση 130 χλμ. διαρκεί σε ταχυφορτιστή μόλις 10 λεπτά. Μάλιστα, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή myAudi, ο ιδιοκτήτης μπορεί να ελέγξει τη φόρτιση ή και τον κλιματισμό εξ αποστάσεως από το smartphone του.
Στα ενδότερα
Ο πίνακας οργάνων στο εσωτερικό των νέων Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron είναι στραμμένος προς τον οδηγό και ενσωματώνει δύο οθόνες.Το διακοσμητικό πλαίσιο επένδυσης στην πλευρά του συνοδηγού διατίθεται προαιρετικά με ένα καινοτόμο «τεχνητό ύφασμα» που περιέχει ένα ποσοστό ανακυκλωμένων υλικών. Εντελώς καινούργιο είναι και το πολυλειτουργικό τιμόνι με τις χαρακτηριστικές επιφάνειες αφής που χρησιμοποιεί ο οδηγός για τον έλεγχο του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Με τη σειρά τους, το infotainment και η πλοήγηση λειτουργούν κυρίως χρησιμοποιώντας την κεντρική οθόνη αφής MMI, η οποία θα είναι επίσης διαθέσιμη σε μέγεθος 11,6 ιντσών προς το τέλος του έτους.
Τα Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron προσφέρουν μια πλήρως ψηφιακή εμπειρία χρήστη. Το πακέτο ενημέρωσης/ψυχαγωγίας είναι δομημένο σε τρία επίπεδα – από MMI και MMI plus, έως MMI pro. Συνολικά, διατίθενται διάφορες λειτουργίες ανάλογα με το επίπεδο διαμόρφωσης, συμπεριλαμβανομένης της head-up οθόνης επαυξημένης πραγματικότητας και του Audi virtual cockpit plus. Προαιρετικά παρέχονται οι διαδικτυακές υπηρεσίες του Audi connect, συμπεριλαμβανομένου του έξυπνου σχεδιασμού διαδρομών e-tron για την επεξεργασία της βέλτιστης διαδρομής που λαμβάνει υπ’ όψη της τη δημόσια υποδομή φόρτισης. Επίσης, για premium ήχο, φροντίζει ένας νέος συνεργάτης, ιδιαίτερα δημοφιλής στη νέες γενιές φίλων του ήχου υψηλής πιστότητας: ο λόγος για το ηχοσύστημα της Sonos που συνδυάζει το lifestyle, την τεχνολογία και το design σε μια νέα διάσταση.
Οι διαθέσιμες εκδόσεις
Είναι πολύ σημαντικό ότι τα Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron ανταποκρίνονται και καλύπτουν προσδοκίες διαφορετικών πελατών – από τους αστικά κινούμενους έως τους πολυταξιδευτές. Έτσι, διαθέσιμες είναι δύο εκδόσεις μπαταρίας και τρεις εκδόσεις ισχύος. Η μπαταρία για το Q4 35 e-tron έχει καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα 52 kWh (μικτή: 55 kWh), ενώ οι τιμές για τη μεγάλη μπαταρία στα Q4 40 e-tron και Q4 50 e-tron quattro είναι 77 kWh (μικτή: 82 kWh).
Το Q4 35 e-tron και το Q4 40 e-tron έχουν έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς με απόδοση 170 και 204 ίππους, αντίστοιχα. Η κορυφαία έκδοση Q4 50 e-tron quattro έχει δύο ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική ισχύ 299 ίππων, η οποία εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα και ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα στα 180 χλμ./ώρα. Για μεγαλύτερο βαθμό ενεργειακής απόδοσης, ο κινητήρας στον εμπρός άξονα ενεργοποιείται μόνο όταν απαιτείται υψηλή ισχύς ή μεγαλύτερη πρόσφυση. Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας στην εξοικονόμηση ενέργειας κατά την οδήγηση είναι η έξυπνη ανάκτηση, η οποία ενσωματώνει επίσης στοιχεία πλοήγησης και τοπογραφικά δεδομένα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η προαιρετική αντλία θερμότητας χρησιμοποιεί την απορριπτόμενη θερμότητα από τις μονάδες υψηλής τάσης και τον αέρα περιβάλλοντος για τον έλεγχο του κλίματος στο εσωτερικό συμβάλλοντας στην αύξηση του βαθμού ενεργειακής απόδοσης, ειδικά σε μεγαλύτερες διαδρομές.
Η φόρτιση
Τα δύο νέα ηλεκτρικά SUV της Audi μπορούν να φορτιστούν με διάφορους τρόπους χρησιμοποιώντας εναλλασσόμενο (AC) ή συνεχές ρεύμα (DC), ανάλογα με την μπαταρία. Πιο συγκεκριμένα, η «52άρα» μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με εναλλασσόμενο ρεύμα έως και τα 7,4 kW και έως τα 100 kW όταν χρησιμοποιείται φορτιστής υψηλής ισχύος με συνεχές ρεύμα. Ως στάνταρ, η μεγαλύτερη μπαταρία επιτρέπει φόρτιση έως και τα 11 kW με εναλλασσόμενο ρεύμα και έως 125 kW σε ταχυφορτιστή DC.
Σε κάθε περίπτωση η μπαταρία υψηλής τάσης των Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron βρίσκεται τοποθετημένη μεταξύ των αξόνων, εξασφαλίζοντας χαμηλό κέντρο βάρους και ισορροπημένη κατανομή μαζών.
Στοιχεία εξοπλισμού και όχι μόνο
Προαιρετικά, η Audi θα παρέχει μια σπορ ανάρτηση για όλες τις εκδόσεις Q4 e-tron που χαμηλώνουν το αμάξωμα κατά 15 χιλιοστά (στάνταρ χαρακτηριστικό στην S line). Επιπλέον, μπορεί να εγκατασταθεί το σύστημα Audi drive select με διαφορετικά προφίλ οδήγησης (στάνταρ στο Sportback), όπως και το progressive steering, το οποίο λειτουργεί όλο και πιο άμεσα καθώς αυξάνεται η γωνία διεύθυνσης του τιμονιού (στάνταρ στα μοντέλα quattro). Η ανάρτηση με έλεγχο απόσβεσης – μια επιλογή για όλες τις εκδόσεις κινητήρων – παρέχει ακόμα πιο σπορ χαρακτηριστικά αλλά και άνεση στη χαμηλές ταχύτητες. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι διατίθενται ζάντες σε διάφορα σχέδια με διάμετρο από 19 έως 21 ίντσες.
Τα νέα, συμπαγή ηλεκτρικά SUV της Audi διαθέτουν πολλά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού στο βασικό τους εξοπλισμό. Σε αυτά περιλαμβάνεται το predictive efficiency assist (προγνωστική υποβοήθηση ενεργειακής απόδοσης), που υποστηρίζει ένα στυλ οδήγησης που βελτιστοποιεί την κατανάλωση ενέργειας. Τα προαιρετικά συστήματα – όπως πολλά άλλα χαρακτηριστικά εξοπλισμού – χωρίζονται σε πακέτα. Το αποκορύφωμα αυτών είναι το adaptive cruise assist, το οποίο βοηθά τον οδηγό με διαμήκη και πλευρική καθοδήγηση σε ολόκληρο το εύρος ταχύτητας, προσδίδοντας στοιχεία ημι-αυτόνομης οδήγησης.
Άφιξη στην Ευρώπη
Το Audi Q4 e-tron θα κυκλοφορήσει στις ευρωπαϊκές αγορές στις αρχές του καλοκαιριού, με τα μοντέλα Sportback να ακολουθούν προς τα τέλη του. Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής στην ελληνική αγορά θα ανακοινωθούν λίγο πριν το λανσάρισμα του μοντέλου.
Διαβάστε επίσης: Ξεκίνησε η παραγωγή του Audi Q4 e-tron
Δείτε στη συνέχεια το σχετικό βίντεο: