X
Επικαιρότητα

Η ασφάλεια των tunnels

Ύστερα από τις δοκιμές πρόσκρουσης αυτοκινήτων του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP και την αξιολόγηση των ευρωπαϊκών οδικών αξόνων, ο τομέας της ασφάλειας «ακουμπά» πλέον και τα tunnels… 
O oργανισμός EuroTAP (European Tunnel Assessment Programme) ιδρύθηκε πριν από τρία χρόνια, με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τη συμμετοχή 11 συλλόγων, ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένων σε θέματα οδικής ασφάλειας. Στόχος του οργανισμού αυτού είναι μέσα στο 2007 να ελέγξει και να κρίνει ως προς το βαθμό ασφαλείας τους περισσότερα από 150 tunnels. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα από τα ευρωπαϊκά tunnels που έχει αξιολογήσει ο EuroTAP, οι κατηγορίες στις οποίες αυτά μπορούν να ενταχθούν σε σχέση με την ασφαλή διέλευση των αυτοκινήτων, είναι πέντε: «πολύ καλή», «καλή», «αποδεκτή», «αδύνατη» και «πολύ αδύνατη».     
Την καλύτερη βαθμολογία σε ολόκληρη τη Γηραιά Ήπειρο συγκέντρωσε το tunnel επί του άξονα «Μ-12», το οποίο βρίσκεται στην Ισπανία, πλησίον του αεροδρομίου Barajas. Το μήκος του είναι 1,8 χιλιόμετρα και η κατασκευή του ολοκληρώθηκε το 2005. Το tunnel αυτό διαθέτει επαρκή φωτισμό και προειδοποιητικά φώτα για την κίνηση όταν αυτή αυξάνεται, μπαριέρες, λωρίδες έκτακτης ανάγκης, πυροσβεστικές «φωλιές», τηλεφωνικές γραμμές στη διάθεση των διερχομένων για περιπτώσεις έκτακτου κινδύνου, αλλά και παρακολούθηση με βιντεοκάμερες που «εγκλωβίζουν» κάθε πιθανή εκτροπή από τη θεωρούμενη φυσιολογική διέλευση.  
Τη χειρότερη θέση στην ιστορία των δοκιμών ασφαλείας που διεξάγονται στα tunnels κατέλαβε το Segesta, που βρίσκεται στον αυτοκινητόδρομο Α 29 (Palermo–Trapani), κοντά στο Calatafimi. Μήκους 1.7 χιλιομέτρων και κατασκευασμένο το 1975, εξυπηρετεί 11.000 οχήματα ημερησίως. Παρά το μεγάλο όγκο των διερχομένων αυτοκινήτων, στις προδιαγραφές του δεν υπάρχει τίποτα που να σηματοδοτεί την πρόληψη ενός ατυχήματος ή την επόμενη –μελετημένη- κίνηση ύστερα από αυτό.  
Μέσα στη χρονιά που διανύουμε το EuroTAP έχει αξιολογήσει 52 tunnels, στα 22 από τα οποία το επίπεδο ασφάλειας χαρακτηρίστηκε «πολύ καλό». 9 ακόμη πήραν την ένδειξη «καλό» για την ασφάλεια που προσφέρουν, ενώ άλλα 8 χαρακτηρίστηκαν με επίπεδο ασφάλειας «αποδεκτό». Από εκεί και κάτω αρχίζουν τα… άσχημα, αφού 5 tunnels βρέθηκαν με «αδύναμη» και άλλα 8 με «πολύ αδύναμη» ασφάλεια.
Ανάμεσα στα εξεταζόμενα tunnels, κανένα δεν ήταν από την Ελλάδα. Ωστόσο, ο ΕuroTAR δε θα αργήσει προφανώς να έρθει κι εδώ. Με δεδομένο όμως ότι στη συντριπτική τους πλειοψηφία τα δικά μας tunnels (στην Αττική Οδό, στην Κακιά Σκάλα και αλλού) έχουν πάρα πολύ πρόσφατα ολοκληρωθεί, το πιθανότερο είναι να ενταχθούν στην ανώτερη κατηγορία, όπως συνέβη και με την Αττική Οδό, που χαρακτηρίστηκε ως ο ασφαλέστερος ευρωπαϊκός δρόμος για το 2005.  

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!