top icon
Επικαιρότητα

Honda Clean Diesel

Η Honda ανακοίνωσε ότι εξελίσσει ένα νέας γενιάς κινητήρα diesel που μειώνει τις εκπομπές ρύπων σε επίπεδο αντίστοιχο με ένα κινητήρα βενζίνης. Ο επόμενης γενιάς κινητήρας diesel της Honda χρησιμοποιεί ένα καταλυτικό μετατροπέα Nox, ο οποίος συμβάλλει στην μεγάλη μείωση των εκπομπών NOx ώστε να πληρεί τις αυστηρές απαιτήσεις Tier II Bin 5, από την Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των ΗΠΑ (EPA) βάσει εσωτερικών υπολογισμών της Honda. Αυτός ο καταλυτικός μετατροπέας χαρακτηρίζεται ως το πρώτο σύστημα που χρησιμοποιεί την αντίδραση αναγωγής της αμμωνίας που πραγματοποιείται μέσα στον καταλυτικό μετατροπέα, για να «αποτοξινώσει» το οξείδιο του αζώτου (NOx) μετατρέποντάς το σε ακίνδυνο άζωτο (N2).
 
Ο νέος καταλυτικός μετατροπέας χρησιμοποιεί μία δομή δύο στρωμάτων: ένα στρώμα προσροφά τα NOx από το σύστημα εξόδου και μετατρέπει ένα μέρος αυτού σε αμμωνία, ενώ το άλλο στρώμα προσροφά την υπόλοιπη αμμωνία, και την χρησιμοποιεί αργότερα σε μία αντίδραση που μετατρέπει το υπόλοιπο NOx της εξάτμισης σε άζωτο (N2). Η αμμωνία είναι πολύ ισχυρό αντιδραστήριο για την μείωση των NOx σε N2 σε μία ατμόσφαιρα με πολύ οξυγόνο. Αυτή η ικανότητα της παραγωγής και αποθήκευσης της αμμωνίας μέσα στο καταλυτικό μετατροπέα βοήθησε την Honda να δημιουργήσει ένα συμπαγές, ελαφρύ σύστημα μείωσης NOx για τους diesel κινητήρες. Το σύστημα επιπλέον χαρακτηρίζεται από βελτιωμένη απόδοση μείωσης NOx στους 200–300ºC, το κύριο εύρος θερμοκρασιών των diesel κινητήρων.
 
Η Honda σχεδίασε τον καταλυτικό μετατροπέα για χρήση στον κινητήρα 2.2 i-CTDi diesel, ο οποίος έχει κερδίσει κολακευτικά σχόλια για την αθόρυβη και καθαρή λειτουργία του, καθώς και την δυναμική του απόδοση από την τοποθέτησή του το 2003 στο Ευρωπαϊκό Accord. Με την περαιτέρω βελτίωση του ελέγχου ανάφλεξης, ο 2.2 i-CTDi κινητήρας δίνει καθαρότερες εκπομπές καυσαερίων στον καταλυτικό μετατροπέα NOx. Η Honda το κατάφερε αυτό με την βελτίωση της διαμόρφωσης του θαλάμου ανάφλεξης, μειώνοντας τον χρόνο έγχυσης καυσίμου με ένα σύστημα έκχυσης 2,000-bar common rail και αυξάνοντας την απόδοση του συστήματος ανακύκλωσης καυσαερίων, EGR (exhaust gas recirculation). Χάρη σε αυτές τις βελτιώσεις, η Honda μείωσε το ποσό του NOx και της αιθάλης που συνήθως βρίσκονται στην εξαγωγή του κινητήρα, αυξάνοντας ταυτόχρονα την ισχύ του.
 
Μαζί με την ανάπτυξη τεχνολογίας υπεροχής για τον καθαρισμό των καυσαερίων, η Honda σκοπεύει να αναπτύξει και άλλες τεχνολογικές καινοτομίες για καθαρούς κινητήρες diesel, όπως την διαχείριση καυσίμου diesel με διαφορετικό αριθμό κετάνης και με αυτόν τον τρόπο να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις του Συστήματος On-Board Diagnostic (EOBD) των ΗΠΑ. Η Honda σκοπεύει να υιοθετήσει τον κινητήρα diesel νέας γενιάς στις ΗΠΑ τα επόμενα τρία χρόνια.
 
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ