Η επένδυση της Toyota στην υβριδική τεχνολογία έχει πλέον και εμπορικό αντίκρισμα.
Είτε μας αρέσει είτε όχι, οι κινητήρες ντίζελ αρχίζουν πλέον να τίθενται εν αμφιβόλω. Και, ως εκ τούτου, σταδιακά να φθίνουν σε δημοτικότητα. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που προβλέπουν την δια παντός… εξαφάνιση του συγκριμένου είδους κινητήρων από το «σώμα» των mainstream μοντέλων της αγοράς σε λίγα χρόνια από σήμερα. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε πως, για πολλούς και διαφορετικούς λόγους, στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, τα ντίζελ ουδέποτε κατάφεραν να… συγκινήσουν το αγοραστικό κοινό, κάτι που σιγά σιγά αρχίζει να γίνεται μόδα (ή μήπως αναγκαιότητα;) και στη γηραιά ήπειρο με αφορμή την αποκάλυψη του διαβόητου, ελέω VW Group, σκανδάλου dieselgate. Και όχι μόνο.
Από την άλλη, οι ολοένα και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων είναι πλέον ξεκάθαρο πως… στριμώχνουν αρκετά τους μικρούς ντίζελ κινητήρες καθιστώντας τόσο την εξέλιξη, όσο και την κατασκευή της πλειοψηφίας τους, μια εξαιρετικά ασύμφορη για τις αυτοκινητοβιομηχανίες διαδικασία. Έτσι, εταιρείες που στο πρόσφατο παρελθόν αποφάσισαν να επενδύσουν, κυριολεκτικά και μεταφορικά, στο… ρεύμα και την υβριδική, εν γένει, τεχνολογία, όπως η Toyota, είναι πολύ πιθανό να βγουν κερδισμένες μακροπρόθεσμα έχοντας ήδη κάνει τα πρώτα τους βήματα στην παγκόσμια αγορά απέναντι στη νέα «ηλεκτρική εποχή» της αυτοκίνησης που –θέλοντας και μη- βρίσκεται πλέον εμπρός μας.
Η Toyota, ένας κατασκευαστής που έχει κυριολεκτικά ταυτίσει το όνομα του με την υβριδική τεχνολογία, αρχίζει ήδη δειλά δειλά να βλέπει τα πρώτα απτά-εμπορικά οφέλη της στρατηγικής που με τόση θέρμη εγκαινιάστηκε το 1997 με αφορμή το λανσάρισμα του Prius. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, σε σχέση με το 2015, οι πωλήσεις των υβριδικών μοντέλων της εταιρείας εμφανίζουν για το πρώτο 11μηνο του 2016 άνοδο που αγγίζει, ούτε λίγο ούτε πολύ, το 32%.
Σημαντικά αναμένεται να είναι τα βήματα της ιαπωνικού γίγαντα τα προσεχή χρόνια και στον τομέα των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Θυμίζουμε πως μέχρι πρότινος, η Toyota δεν θεωρούσε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες ως «επαρκή λύση» για το ευρύ κοινό όσον αφορά στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων υπερθεματίζοντας με κάθε σχεδόν ευκαιρία στα εγγενή, όχι όμως και αξεπέραστα, όπως όλα δείχνουν, μειονεκτήματά των συσσωρευτών ενέργειας. Όπως είναι, για παράδειγμα, ο μεγάλος χρόνος που απαιτείται για τη φόρτιση τους, αλλά και το αυξημένο τους κόστος.
Μολαταύτα, λαμβάνοντας κανείς υπόψη του πρόσφατα δημοσιεύματα έγκυρων οικονομικών εφημερίδων της Άπω Ανατολής, η δεδηλωμένη αυτή «στάση» των Ιαπώνων είναι πολύ πιθανό να αλλάξει, μιας και οι ιθύνοντές της φαίνεται πλέον να μελετούν σοβαρά το ενδεχόμενο να φέρουν στη… ζωή, προσφέροντας μέσα από το επίσημο δίκτυο της εταιρείας από το 2020 και εξής, μια σειρά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα έχουν αυτονομία κίνησης άνω των 300 χλμ.
Μάλιστα, η Toyota αναμένεται να «στήσει» την ομάδα εξέλιξης των εν λόγω αυτοκινήτων στις αρχές της επόμενης κιόλας χρονιάς, ούτως ώστε να είναι έτοιμη να τα διαθέσει, αρχικά στην Ιαπωνία, στην Κίνα και στην πολιτεία της Καλιφόρνια των ΗΠΑ, από τις αρχές της επόμενης δεκαετίας. Το σίγουρο είναι πως ο ιαπωνικός κολοσσός, παρ’ ότι έχει προ πολλού στρέψει το κατασκευαστικό και όχι μόνο ενδιαφέρον του στα υβριδικά, αλλά και προσφάτως, στην υδρογονοκίνηση, δεν μπορεί τελικά να «αποφύγει» την ηλεκτροκίνηση. Πολλώ δε μάλλον, με δεδομένη τη γνωστή του δέσμευση, σύμφωνα με την οποία το 2050 το σύνολο της διαθέσιμης γκάμας του θα είναι πλήρως απαλλαγμένο από τις εκπομπές ρύπων (emission-free range).
Και αυτό είναι κάτι που εξασφαλίζεται -σχεδόν αναγκαστικά- με τη δημιουργία μιας γκάμας μοντέλων και εκδόσεων που θα κινούνται κατ' αποκλειστικότητα με την αρωγή ηλεκτρικής ενέργειας._Χ.Α.