Η αυτοκινητοβιομηχανία συνεισφέρει, σύμφωνα με τα στοιχεία της περασμένης χρονιάς, στο 7% του ακαθάριστου εθνικού προϊόντος του συνόλου των χωρών-μελών της ΕΕ προσφέροντας εργασία, άμεσα και έμμεσα, σε περισσότερους από 14 εκατ. πολίτες της.
Σύμφωνα με την καθιερωμένη, ετήσια έρευνα του ACEA, η αυτοκινητοβιομηχανία εξακολουθεί, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του 2019, να αποτελεί βασικό πυλώνα της οικονομίας της ΕΕ συνεισφέροντας με το σύνολο των δραστηριοτήτων της στο 7% του ακαθάριστου εθνικού προϊόντος όλων των κρατών-μελών της.
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι στο σύνολο της ΕΕ απασχολούνται, έμμεσα και άμεσα, 14,6 εκατ. εργαζόμενοι, αριθμός που αντιπροσωπεύει το 6,7% του συνολικού εργατικού δυναμικού της. Από αυτούς, τα 2,7 εκατ. απασχολούνται στον κατασκευαστικό κλάδο, και συγκεκριμένα στις 226 επισήμως καταγεγραμμένες μονάδες που έχουν την έδρα τους στην ΕΕ, αριθμός που αντιστοιχεί σχεδόν στο 9% του συνόλου των απασχολούμενων στον εν λόγω βιομηχανικό κλάδο.
Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι το 2019 στην ΕΕ παρήχθησαν 18 εκατ. αυτοκίνητα «Made in Europe», αριθμός που αντιπροσωπεύει το 20% της παγκόσμιας παραγωγής οχημάτων. Από αυτά, τα 5,6 εκατ. εξήχθησαν εκτός ΕΕ, προσφέροντας έσοδα ύψους άνω των 74 δις ευρώ.
Η αυτοκινητοβιομηχανία στην ΕΕ είναι μακράν ο μεγαλύτερος επενδυτής στον τομέα της Έρευνας & Εξέλιξης, καθώς οι δαπάνες της το 2019 ανήλθαν στα 60,9 δις ευρώ – ήτοι στο ένα τρίτο του των αντίστοιχων δαπανών στο σύνολο της ΕΕ σε όλους τους επιμέρους τομείς της βιομηχανίας.
Σύμφωνα με την έρευνα του ACEA, αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη κυκλοφορούν περί τα 313 εκατ. οχήματα τα οποία δημιουργούν, για το σύνολο των χωρών της ΕΕ σε ετήσια βάση, έσοδα που ξεπερνούν τα 440 δις ευρώ.