Η γαλλοιαπωνικός όμιλος αναμένεται να αποκτήσει την πλειοψηφία των μετοχών της ρώσικης εταιρείας έως τον προσεχή Μάρτιο, αυξάνοντας έτσι τις προσδοκίες της στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου.
Η γαλλοιαπωνικός όμιλος αναμένεται να αποκτήσει την πλειοψηφία των μετοχών της ρώσικης εταιρείας έως τον προσεχή Μάρτιο, αυξάνοντας έτσι τις προσδοκίες της στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα έγκυρων ειδησεογραφικών πρακτορείων, οι συζητήσεις-διαπραγματεύσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές έχουν ήδη δρομολογηθεί και το μόνο που αυτή τη στιγμή μένει είναι η πλήρης οριστικοποίηση της συμφωνίας των δύο πλευρών, η οποία προβλέπει, από τη μεριά της Renault-Nissan, την εξαγορά ενός επιπλέον ποσοστού του μετοχικού κεφαλαίου της AvtoVAZ της τάξης του 25%. Με δεδομένο ότι από το 2008 μέχρι και σήμερα η πρώτη έχει υπό τον έλεγχο της το 25% της δεύτερης (η οποία, σημειωτέον, αποτελεί σήμερα το μεγαλύτερο κατασκευαστή οχημάτων της Ρωσίας), η Renault-Nissan αυξάνει με τον τρόπο αυτό την εμπορική της επιρροή στην πολυπληθέστερη σε κατοίκους χώρα της Ευρώπης σε μια κίνηση να… προλάβει τον ανταγωνισμό που –θέλοντας και μη- στρέφει πλέον την προσοχή του στις αποκαλούμενες και ως «αναπτυσσόμενες αγορές», όπως αυτής της Ρωσίας. Και για να έχετε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα του μεγέθους της εγχώριας αγορά, αξίζει να σημειώσουμε πως οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στο σύνολο της ρωσικής επικράτειας αναμένεται για το 2011 να ξεπεράσουν εκείνες της γαλλικής!
Στα μεσοπρόθεσμα… επεκτατικά σχέδια της Renault-Nissan μέσω της συγκεκριμένης συμφωνίας είναι η κατασκευή (και διάθεση, ασφαλώς) επί ρωσικού εδάφους ενός νέου οικογενειακού μοντέλου μέσα στο 2012, που θα βασίζεται στο γνωστό μας Logan και θα φέρει τα σήματα της Lada. Μάλιστα, απώτερος στόχος της για τα προσεχή πέντε το πολύ χρόνια είναι η AvtoVAZ να παράγει και να πουλά, ασφαλώς, στη Ρωσία περισσότερα από 1,6 εκ. αυτοκίνητα, κατακτώντας με τον τρόπο αυτό ένα μερίδιο της τάξης του 40%. Αξίζει να σημειώσουμε με την ευκαιρία πως για το 2010 οι πωλήσεις της AvtoVAZ ανήλθαν στις 1,21 εκ. μονάδες.
Με βάση την παραπάνω συμφωνία, η οποία αναμένεται να πάρει την τελική της μορφή όχι νωρίτερα από τον προσεχή Μάρτιο, στις εγκαταστάσεις των εργοστασίων της AvtoVAZ θα κατασκευάζονται συγχρόνως συστήματα μετάδοσης αλλά και κινητήρες και για τις τρεις εταιρείες (Lada, Nissan, Renault).
Με τον τρόπο αυτό, η Renault-Nissan-AvtoVAZ θα γίνει ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητικός όμιλος παγκοσμίως.