Η start-up εταιρεία Nikola Motors μηνύει την Tesla κατηγορώντας την ότι το Semi, το ηλεκτρικό βαρέων βαρών φορτηγό της, μοιάζει υπερβολικά με το δικό της προϊόν: το One.
Σύμφωνα με τη Nikola Motors, ο σχεδιασμός του Tesla Semi παραβιάζει τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας του δικού της υδρογονοκίνητου μοντέλου: του One. Σύμφωνα με τα επίσημα έγγραφα, η μήνυση που κατέθεσε η πρώτη εις βάρος της δεύτερης περιγράφει αναλυτικά διάφορες σχεδιαστικές πτυχές του Semi, οι οποίες φέρεται ότι έχουν αντιγραφεί από το One. Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται το σχήμα των εμπρός φτερών αλλά και εκείνου του παρμπρίζ που αγκαλιάζει και εκτείνεται στις πλευρικές επιφάνειες του Semi, η ύπαρξη μιας μεσαίας πόρτας εισόδου, αλλά και γενικότερα το σχήμα της μετωπικής επιφάνειας του ηλεκτρικού φορτηγού της Tesla. Στην υποστηρικτική επιχειρηματολογία της, η Nikola Motors αναφέρει και τον παραπλήσιο -σχεδόν ταυτόσημο- συντελεστή οπισθέλκουσας μεταξύ του Nikola One (0.37) και του Tesla Semi (0.36).
Στη μήνυσή της, η Nikola Motors αναφέρει επίσης ότι η Tesla προσπάθησε να προσλάβει τον αρχιμηχανικό της, αμέσως μετά την αποκάλυψη του One στο κοινό. Συνολικά, η Nikola Motors ισχυρίζεται ότι το Tesla Semi προκαλεί «σύγχυση στην αγορά» και βλάπτει την εταιρεία.
«Η σχεδίαση που υιοθέτησε η Tesla έχει προκαλέσει σύγχυση στους πελάτες με αποτέλεσμα πωλήσεις του One να μετακινηθούν στο Semi. Επιπλέον, τυχόν προβλήματα με το Tesla Semi θα αποδοθούν στο Nikola One, προκαλώντας βλάβη στην εταιρεία μας. Για παράδειγμα, η Tesla αντιμετώπισε προβλήματα με τις μπαταρίες της που προκαλούσαν πυρκαγιές, ενώ τα αυτόνομα συστήματά της προκαλούσαν θανατηφόρα ατυχήματα. Σε περίπτωση που προκύψουν αυτά τα προβλήματα και με το Tesla Semi, η αγορά θα τα αποδώσει στο Nikola One, λόγω των ομοιότητας μεταξύ των δύο οχημάτων», αναφέρει χαρακτηριστικά η μήνυση που κατετέθη.
Στη συνέχεια διαβάζουμε τα εξής:
«Οι πελάτες θα καταλογίσουν επίσης στη Nikola τους περιορισμούς του Tesla Semi (αυτονομία και χρόνος φόρτισης), γεγονός που θα κάνει το προϊόν μας λιγότερο ελκυστικό. Η Nikola και η Tesla προσφέρουν ανταγωνιστικές τεχνολογικές λύσεις. Οι εκτροπές πωλήσεων από τη Nikola στην Tesla μειώνουν την πιθανότητα να υιοθετηθεί η τεχνολογία μας ως πρότυπο για τα ημιφορτηγά εναλλακτικών καυσίμων».
Αξίζει επίσης να προσθέσουμε πως για τις υποτιθέμενες ζημιές που έχει υποστεί, η Nikola Motors ζητά αποζημίωση ύψους 2 δις δολαρίων από την Tesla. Ποσό που σίγουρα επαρκεί για τη χρηματοδότηση των σχεδίων της…
Από τη μεριά του, εκπρόσωπος της Tesla φέρεται να δήλωσε λακωνικά τα εξής:
«Είναι προφανές ότι δεν υπάρχει καμία αξία σε αυτή την αγωγή»._Χ.Α.