Η Mercedes παρουσίασε σήμερα την ηλεκτρική EQA, ένα μοντέλο που βασίζεται στη συμβατική GLA. Και συνάμα ένα από τα τέσσερα νέα EV που θα δούμε να παρουσιάζει η γερμανική εταιρεία μέσα στη χρονιά.
Η νέα Mercedes EQA είναι το πρώτο κόμπακτ EV του Γερμανού κατασκευαστή μετά την «μεγάλη» EQC και το «ειδικό» EQV. Συγχρόνως, πρόκειται για το πρώτο μιας σειράς ηλεκτρικών μοντέλων που θα κάνουν το ντεμπούτο τους μέσα στο 2021, συμπεριλαμβανομένων των επίσης ηλεκτρικών EQB, EQE και EQS (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ).
Ακολουθώντας την γνώριμη από το παρελθόν τακτική της, η Mercedes «έχτισε» την νέα EQA πάνω στο δάπεδο της συμβατικής GLA προχωρώντας ασφαλώς σε αρκετές τροποποιήσεις για την «υποδοχή» της μπαταρίας – η οποία προστατεύεται από το ίδιο το πλαίσιο αλλά και ένα αλουμινένιο περίβλημα – και της ηλεκτρικής μονάδας κίνησης. Σχεδιαστικά, οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας προχώρησαν σε σαφείς διαφοροποιήσεις σε σχέση με την GLA – όχι όμως και ριζικές. Σε κάθε περίπτωση, το αποτέλεσμα δικαιώνει τους σχεδιαστές σε επίπεδο αεροδυναμικής απόδοσης, καθώς η νέα EQA έχει να επιδείξει έναν εξόχως ανταγωνιστικό συντελεστή οπισθέλκουσας που φτάνει την τιμή 0,22.
Πιο συγκεκριμένα, η εμπρός μάσκα τύπου black panel, όπως την αποκαλεί το γερμανικό εργοστάσιο, είναι διαφορετική, ενώ χαρακτηριστικές είναι και οι λωρίδες στα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω. Φυσικά, νέα είναι οι σχεδίαση των ζαντών, οι οποίες έχουν διάμετρο έως και 20 ίντσες και είναι διαθέσιμες σε διάφορους χρωματικούς συνδυασμούς (έως και τρεις). Ακόμα πιο χαρακτηριστικές είναι οι διαφοροποιήσεις στο πίσω μέρος, με την 5η πόρτα να είναι νέα. Εδώ, η θέση της πινακίδας κυκλοφορίας έχει «μετακομίσει» χαμηλότερα δίνοντας τη δυνατότητα στους σχεδιαστές να εγκαταστήσουν μια «φωτεινή λωρίδα» η οποία ενώνει τα φωτιστικά σώματα.
Από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων, η νέα Mercedes EQA έχει μήκος, πλάτος και ύψος που φτάνει τα 4.463, 1.834 και 1.620 χλστ., ενώ το μεταξόνιό της και η απόσταση του πλαισίου από το έδαφος είναι αντίστοιχα 2.729 και 200 χλστ. Σύμφωνα με τη Mercedes, η μια και μοναδική (προς το παρόν) έκδοση με την ονομασία «250» έχει βάρος 2.040 κιλά και έναν χώρο αποσκευών με χωρητικότητα από 340 έως και 1.320 λίτρα.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου οι διαφοροποιήσεις είναι ορατές, αλλά ακόμα πιο διακριτικές σε σχέση με την GLA. Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει προσαρμοστεί στις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης, ως προς τις ενδείξεις του, ενώ το «παρών» δίνει και ένα νέο σύστημα πλοήγησης με… ηλεκτρική νοημοσύνη, όπως αναφέρουν με έμφαση οι ιθύνοντες του γερμανικού εργοστασίου. Εκ των ουκ άνευ είναι και τα αναρίθμητα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης της οδήγησης, στα οποία συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων τα Active Lane Keeping Assist, Active Brake Assist κ.α.
Ο ηλεκτρικός κινητήρας της έκδοσης 250 διαθέτει αντλία θερμότητας και είναι εγκατεστημένος στον εμπρός άξονα, τον οποίο και κινεί, αποδίδοντας 190 ίππους και ροπή που φτάνει τα 375 Nm. Όπως συνηθίζεται, συνοδεύεται από κιβώτιο μιας σχέσης. Η ενέργεια αντλείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με 200 κελιά και ωφέλιμη χωρητικότητα 66,5 kWh. Το «βολτάζ» του είναι 420 V, ενώ μπορεί να φορτιστεί σε ταχυφορτιστή DC με ισχύ έως και 100 kW. Σύμφωνα με την Mercedes, η νέα EQA 250 έχει στάνταρ on-board φορτιστή 11 kW, ο οποίος «γεμίζει» την μπαταρία από το 10% στο 00% σε λιγότερο από 6 ώρες, ενώ σε ταχεία φόρτιση η ανάκτηση ενέργειας από εξωτερική πηγή από το 10% στο 80% μπορεί να ολοκληρωθεί σε 30 λεπτά της ώρας.
Η νέα EQA 250 «πατά» στη βασική της έκδοση σε τροχούς με διαστάσεις 235/55 R18, ενώ σε κάθε περίπτωση στην πίσω ανάρτηση συναντάμε μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Σε ότι αφορά στις επιδόσεις, η Mercedes ανακοινώνει ότι για την επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα απαιτούνται 8,9 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Στο φλέγον θέμα της αυτονομίας, οι πιστοποιημένες μετρήσεις σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP κάνουν λόγο για 426 χλμ. – αργότερα, η γκάμα θα εμπλουτιστεί με μία ακόμα έκδοση με μεγαλύτερη αυτονομία, ενώ το «παρών» θα δώσουν και εκδόσεις με κίνηση στους τέσσερις τροχούς και ισχύ έως 272 ίππους.
Δείτε το σχετικό βίντεο στη συνέχεια: