Η McLaren δηλώνει ευθαρσώς πως τα αυτοκίνητα του είδους δεν την ενδιαφέρουν καθώς δε συνάδουν με το DNA της μάρκας. Κάτι, βέβαια, που στο παρελθόν είχαμε ακούσει και από όλους κατασκευαστές του είδους… Τη Ferrari, για παράδειγμα.
Ποιος θα φανταζόταν πριν 16 ολόκληρα χρόνια πως ένα SUV θα αποτελούσε το δούρειο ίππο και συνάμα τη σανίδα σωτηρίας σε οικονομικό επίπεδο για έναν κατασκευαστή που επί επτά δεκαετίες έχει ταυτίσει το όνομα του με τους αγώνες και τα καθαρόαιμα σπορ αυτοκίνητα. Και πως σήμερα, εν έτει 2018, ένα ακόμα Sport Utility Vehicle, και μάλιστα μικρότερο σε μέγεθος, θα ηγείτο της εσωτερικής κούρσας, όντας αυτή τη στιγμή έτη φωτός μπροστά σε πωλήσεις σε σχέση με μοντέλα-σταθμούς, όπως η «911», η Cayman και η Boxster. Στο ίδιο μήκος κύματος, κανείς δεν μπορούσε να «δει» ότι οι «Ταύροι» από τη Σαντ΄Άγκατα της Ιταλίας θα επιχειρούσαν και αυτοί με τη σειρά τους το μεγάλο άλμα μπαίνοντας δυναμικά στην κατηγορία των «Οχημάτων Ελευθέρου Χρόνου» ακολουθώντας με το δικό τους τρόπο τα βήματα που χάραξε η ομόσταβλη Bentley. Και λίαν συντόμως, τα αντίστοιχα που έχει ήδη προεξοφλήσει ο ισχυρός άνδρας της FCA για το βαρύ πυροβολικό της παγκόσμιας αυτοκινητικής σκηνής: τη Ferrari. Νέοι καιροί, νέα ήθη, είναι το μοναδικό σχόλιο που μπορεί να καταθέσει κανείς για τις ως άνω περιπτώσεις. Πολλώ δε μάλλον, ότι το ζητούμενο για αυτές είναι ο όγκος πωλήσεων, αλλά και το… πορτοφόλι των μετόχων τους.
Στην περίπτωση της McLaren, πάντως, τα πλάνα δεν περιλαμβάνουν σχέδια που τη δεδομένη στιγμή να συνδέονται άμεσα με κάποιο… ψηλωμένο όχημα. Αυτό τουλάχιστον δηλώνει σήμερα ο επικεφαλής του τμήματος Πωλήσεων και Μάρκετινγκ της βρετανικής εταιρείας σε πρόσφατες δηλώσεις που πραγματοποίησε σε εκπροσώπους του αυτοκινητικού Τύπου. Πιο συγκεκριμένα, ο Jolyon Nash είπε τα εξής:
«Είμαστε άνετοι με την παλέτα μοντέλων που έχουμε δημιουργήσει με τις σειρές Sports Series και Super Series και δεν βλέπω ότι κάτι μπορεί να αλλάξει στο μέλλον. Σε αυτό είμαστε αρκετά ξεκάθαροι στην McLaren».
Και συνέχισε:
«Μέρος της επιτυχίας μας οφείλεται στο ότι είμαστε συνεπείς σε αυτό που είναι η McLaren. Έτσι, κάθε αυτοκίνητο μας πρέπει να είναι πιστό σε αυτό το DNA. Μια McLaren είναι ελαφριά, είναι ένα σπορ αυτοκίνητο με τον κινητήρα στο κέντρο. Κάθε αυτοκίνητό μας πρέπει να ανταποκρίνεται σε αυτές τις προδιαγραφές και να είναι συμμετοχικό στην οδήγηση».
Ο Nash συμπλήρωσε πως ένα SUV θα έσπαγε την ανεπίσημη «συμφωνία» της εταιρείας με τους ανθρώπους που ήδη έχουν στην κατοχή τους μία McLaren.
«Αν κάναμε ένα SUV, δεν θα εκπληρώναμε τις υποσχέσεις μας σχετικά με το τι είναι μια McLaren. Η διοίκηση και οι μέτοχοι έχουν την ίδια άποψη σε αυτό το θέμα. Το επιχειρησιακό μας σχέδιο είναι να επιμείνουμε στα αυτοκίνητα που φτιάχνουμε επί του παρόντος, δημιουργώντας συγχρόνως υγιείς αποδόσεις. Όσο αυτές είναι υγιείς, δεν υπάρχει λόγος να θέσουμε συμβιβασμούς στη μάρκα μας».
Με άλλα λόγια, αν οι πωλήσεις και τα κέρδη αρχίσουν να πέφτουν, τότε ένα SUV είναι «πάνω στο τραπέζι»._Χ.Α.