Η Toyota οδηγεί την κούρσα των ευρωπαϊκών πωλήσεων ανάμεσα στους ασιάτες κατασκευαστές, με τη Nissan να ακολουθεί και την Hyundai, που σήμερα βρίσκεται στην τρίτη θέση, να θέλει να ανελιχθεί στην κορυφή της σχετικής λίστας το αργότερο έως το 2021.
Εν πολλοίς, το εμπορικό «στοίχημα» των κατασκευαστών από την Ασία στην Ευρώπη θα κριθεί σε βάθος χρόνου τόσο από τις επιδόσεις, όσο και από το… πλήθος των προτάσεων που θα φέρουν στην αγορά στην κατηγορία των SUV μοντέλων. Αυτή τη στιγμή, για την πρωτοπόρο σε πωλήσεις εταιρεία στον εμπορικό στίβο της γηραιάς ηπείρου (βλ. Toyota), τα SUV μοντέλα καταλαμβάνουν σχεδόν το ένα τρίτο των ταξινομήσεων της, οι οποίες συνολικά ανήλθαν στο πρώτο μισό του 2017 στις 368.982 μονάδες, αριθμός ενισχυμένος κατά 16% σε σχέση με εκείνον της αντίστοιχης περιόδου του 2016.
Στην περίπτωση της Nissan, που αυτή τη στιγμή καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση με 316.688 ταξινομήσεις στις πρώτες 180 μέρες του έτους, τα Sport Utility Vehicles, με αιχμή του δόρατος τα X-Trail, Qashqai και Juke, συγκεντρώνουν μερίδιο σε σχέση με τις συνολικές πωλήσεις του Ιάπωνα κατασκευαστή που ανέρχεται –ούτε λίγο ούτε πολύ- στο 70%. Για τη δε Hyundai όμως (270.921 ταξινομήσεις), που πλέον εισέρχεται με περισσότερες αξιώσεις στο «πεδίο δράσης» των αυτοκινήτων του είδους έχοντας σε πρώτη φάση ως άρμα της όλης προσπάθειας το νέο Kona, το ως άνω ποσοστό δεν υπερβαίνει αυτή τη στιγμή το 35%.
Πωλήσεις ασιατών κατασκευαστών στην Ευρώπη (Ιαν.-Ιουν. 2017):
Toyota: 368.982 (+16%) Nissan: 316.688 (+5,7%) Hyundai: 270.921 (+3,6%) Kia: 251.472 (+9,5%) Suzuki: 127.385 (+22%)
Με δεδομένη την αυξητική πορεία των πωλήσεων των SUV μοντέλων, η Hyundai σχεδιάζει να φέρει στον εμπορικό τερέν της γηραιάς ηπείρου δύο ακόμα αυτοκίνητα του είδους: το 2019, ένα μικρότερο σε σχέση με το Kona crossover, το οποίο θα βασίζεται στο δάπεδο του i10 και δύο χρόνια αργότερα τη νέα SUV ναυαρχίδα της, η οποία θα τοποθετηθεί πάνω από το Santa Fe. Έτσι, μέσα την προσεχή 4ετία, η γκάμα της κορεάτικης εταιρείας αναμένεται να διαθέτει, μαζί με το Tucson, τέσσερις στο σύνολο SUV/crossover προτάσεις.
Τόσο για τη Nissan, όσο και για την ηγέτιδα, μέχρι και αυτή τη στιγμή, Toyota, τα γνωστοποιημένα στους κύκλους της αυτοκίνησης πλάνα δεν μιλούν για περισσότερο… downsizing, αντίστοιχο με εκείνο στο οποία θα προβεί η Hyundai με την crossover εκδοχή του i10, με τα Juke και CH-R να παραμένουν στη βάση της σχετικής πυραμίδας των δύο ιαπωνικών εταιρειών._Χ.Α.