Αφήνοντας σαφείς υπαινιγμούς για την τακτική που ακολουθεί η Tesla, η επικεφαλής της GM, Mary Barra, διαβεβαίωσε σήμερα τους επενδυτές του αμερικανικού κολοσσού πως από το 2021 και εξής η εταιρεία θα έχει στις τάξεις της μια πλειάδα ηλεκτρικών μοντέλων που δεν θα επιβαρύνουν τον οικονομικό της ισολογισμό.
Η Mary Marra ρίχνει το γάντι στον Elon Musk και στην Tesla ανακοινώνοντας σήμερα ενώπιων των βασικών μετόχων της GM πως ο αμερικάνικος κολοσσός τον οποίο διοικεί από τον Ιανουάριο του 2014 μέχρι σήμερα θα είναι καθ’ όλα έτοιμος από το 2021 και μετά να προσφέρει σε ΗΠΑ και Κίνα μια διευρυμένη οικογένεια ηλεκτρικών αυτοκινήτων που δεν θα επιδρούν αρνητικά στα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας. Αν μη τι άλλο, η εν λόγω υπόσχεση αποτελεί μια ευθεία πρόκληση απέναντι στα πεπραγμένα της πιο πολυσυζητημένης σήμερα αυτοκινητοβιομηχανίας του πλανήτη, η οποία για μια ακόμα χρονιά και φορά καταγράφει μεγάλες ζημιές σε μια προσπάθεια να τοποθετηθεί με το νέο Model 3 στον εμπορικό και κατασκευαστικό στίβο των Zero Emission Vehicles.
«Είμαστε αποφασισμένοι να έχουμε ένα πλούσιο portfolio ηλεκτρικών μοντέλων στο προσεχές μέλλον που θα είναι κερδοφόρο για εμάς», δήλωσε χαρακτηριστικά η Mary Barra μιλώντας σήμερα στο Barclays Global Automotive Conference.
Στόχος της GM, όπως διευκρίνισε η CEO της, είναι η εξέλιξη και δημιουργία μιας ευέλικτης ηλεκτρικής πλατφόρμας από την οποία με μικρό κόστος εύκολα θα μπορούν να προκύψουν πάνω από εννέα διαφορετικοί τύποι αμαξώματος.
Σε αριθμητικό επίπεδο, η GM προσδοκά να πουλά περί το 1 εκ. ηλεκτρικά οχήματα το χρόνο με ορίζοντα το 2026.
Προς το παρόν πάντως και εν αντιθέσει με την Tesla, η GM διαθέτει αυτή τη στιγμή στις τάξεις της ένα μόλις ηλεκτρικό μοντέλο, το Chevrolet Bolt, ένα ZEV που μέχρι τώρα δεν καταφέρει να πείσει περισσότερους από 17.000 αγοραστές ανά τον κόσμο.
Όπως επίσης κατέστησε γνωστό σήμερα η επικεφαλής της GM, η αμερικάνικη εταιρεία προτίθεται να επενδύσει και αυτή στις μπαταρίες στερεού ηλεκτρολύτη (solid state), οι οποίες θα εξασφαλίζουν στα ZEV της μεγαλύτερη αυτονομία (άνω των 500 χλμ.) και μικρότερο χρόνο φόρτισης. Σημαντική θεωρείται η διευκρίνιση πως η νέα αυτή γενιά συσσωρευτών ενέργειας θα κατασκευάζονται σε μονάδες που θα έχουν την έδρα τους τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Κίνα._Χ.Α.