Σε μία κεκλεισμένων των θυρών συνάντηση σήμερα, ο Υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας επέκρινε τη στάση της Daimler μετά τα ευρήματα των ρυθμιστικών αρχών της χώρας που αφορούν στη χρήση παράτυπων λογισμικών σε μεγάλο αριθμό μοντέλων της οικογένειας Vito.
Ο κατασκευαστής αυτοκινήτων πολυτελείας από τη Στουτγάρδη κλήθηκε σήμερα σε μία «κλειστή» συνεδρίαση για να απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά με τα παράτυπα λογισμικά που βρέθηκαν σε μοντέλα της Mercedes-Benz από τη ρυθμιστική αρχή KBA της Γερμανίας. Το «παρών» στη συνάντηση αυτή έδωσε τόσο ο Υπουργός Μεταφορών της χώρας, Andreas Scheuer, όσο και ο CEO της Daimler, Dieter Zetsche.
Θυμίζουμε πως η Daimler διετάχθη την προηγούμενη εβδομάδα από την KBA να ανακαλέσει το μοντέλο Vito που εξοπλίζεται με πετρελαιοκινητήρα 1,6 λίτρων, επειδή η συγκεκριμένη έκδοση «παραβίασε τους κανόνες εκπομπών ρύπων». Η Daimler δήλωσε ότι θα ασκήσει έφεση εναντίον της απόφασης της KBA να ταξινομήσει το λογισμικό του μοντέλου ως παράνομο και πως θα αμφισβητήσει τα ευρήματά της ενώπιον του δικαστηρίου, εφόσον κριθεί είναι απαραίτητο.
Μετά τη συνάντηση, ο αρμόδιος υπουργός δήλωσε ότι η Daimler είχε προθεσμία έως τις 15 Ιουνίου για να λύσει τα ζητήματα εκπομπών του Vito μετά την «σε βάθος ανταλλαγή απόψεων σχετικά με πολύ σύνθετα τεχνικά ζητήματα» η οποία διεξήχθη σήμερα.
«Σε επόμενη συνάντηση σε 14 ημέρες, συγκεκριμένα αποτελέσματα θα βρίσκονται στο τραπέζι», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Andreas Scheuer.
Από τη μεριά του, ο Dieter Zetsche είπε τα εξής:
«Ήταν μια καλή συζήτηση. Θα δούμε ξανά το θέμα σε 14 μέρες».
Εντούτοις, σύμφωνα με το περιοδικό Der Spiegel, η Daimler είναι πιθανό να βρεθεί αντιμέτωπη όχι μόνο με τις παρατυπίες που αφορούν στο μοντέλο Vito, αλλά και με αντίστοιχες που σχετίζονται με σχεδόν 600.000 πετρελαιοκίνητα μοντέλα της, στα οποία περιλαμβάνονται εκδόσεις ντίζελ των C-Class και G-Class. Όπως αναφέρει το γερμανικό περιοδικό, η ΚΒΑ φέρεται να διερευνά τα ως άνω οχήματα υπό την υπόνοια ότι είναι εφοδιασμένα με «παράνομες συσκευές» που είχαν σχεδιαστεί για να χειραγωγήσουν τα επίπεδα εκπομπών. Από τη μεριά της, η Mercedes δήλωσε πως μέχρι και αυτή τη στιγμή δεν έχει στα χέρια της κανένα επίσημο έγγραφο που να επιβεβαιώνει τις υποψίες της ΚΒΑ τις οποίες επικαλείται το σημερινό δημοσίευμα του Der Spiegel._Χ.Α.