Αιτία της αποχώρησης του αμερικάνικου γίγαντα –τι άλλο;- η μειωμένη εμπορική απήχηση των μοντέλων της στις εν λόγω αγορές.
Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, η Ford σταματά τις δραστηριότητές της σε Ιαπωνία και Ινδονησία μέσα στην τρέχουσα χρονιά. Μάλιστα, ο επικεφαλής της Ford Ασίας-Ειρηνικού, Dave Schoch, έχει στείλει ήδη σχετική ηλεκτρονική επιστολή προς όλους τους εργαζόμενους της εταιρείας στα δύο αυτά κράτη επισημαίνοντας χαρακτηριστικά πως «δεν υπάρχει κανένας λογικός δρόμος που να οδηγεί στην κερδοφορία».
Έτσι, η Ford σταματά την εισαγωγή όλων των μοντέλων της –συμπεριλαμβανομένων και εκείνων της Lincoln- στην Ιαπωνία διακόπτοντας συγχρόνως και κάθε πρόγραμμα ανάπτυξης νέων μοντέλων, που αυτή τη στιγμή βρίσκεται εν εξελίξει στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.
Αυτή τη στιγμή, η Ford διαθέτει στην Ιαπωνία 52 δίκτυα αντιπροσώπων. Απόδειξη της κακής εμπορικής πορείας της μάρκας στην εγχώρια αγορά αποτελούν οι μόλις 5.000 ταξινομήσεις καινούργιων μοντέλων που καταγράφηκαν για λογαριασμό της αμερικάνικης φίρμας καθ’ όλη τη διάρκεια του 2015, αριθμός που αντιστοιχεί σε μερίδιο αγοράς της τάξης του μόλις 1,5% σε ότι αφορά στα εισαγόμενα αυτοκίνητα.
Στην Ινδονησία, τώρα, η εταιρεία κατάφερε μέσω των 44 αντιπροσώπων της να πουλήσει μέσα στο 2015 μόλις 6.000 αυτοκίνητα, κατακτώντας έτσι ένα μερίδιο επί του συνόλου της εγχώριας αγοράς της τάξης του 0,6%.
Στην Ιαπωνία, η Ford πουλά σήμερα τα μοντέλα Kuga, Mondeo και Explorer, ενώ στην Ινδονησία, τα Fiesta, Focus, Ranger, EcoSport, Escape και Everest.
Θυμίζουμε πως την περασμένη χρονιά η GM ανακοίνωσε πως σταματά να κατασκευάζει αυτοκίνητα για την αγορά της Ινδονησίας μη μπορώντας να αντέξει τις πιέσεις που της ασκούσε στην εγχώρια αγορά το Ιαπωνικό αυτοκινητικό… κατεστημένο._Χ.Α.