H Ford ανακοίνωσε ποιες θα είναι οι εργασίες αποκατάστασης στις οποίες θα προβεί στον EcoBoost κινητήρα των 2,3 λίτρων του Focus RS ύστερα από τις καταγγελίες αρκετών ιδιοκτητών του μοντέλου ανά τον κόσμο για «εκροή» λευκού καπνού από την εξάτμιση.
Δεκάδες είναι οι ιδιοκτήτες ανά τον κόσμο που αντιμετώπισαν την τελευταία περίοδο προβλήματα αξιοπιστίας με τον EcoBoost κινητήρα των 2,3 λίτρων του Focus RS, με τη Ford όχι μόνο να αναγνωρίζει την ύπαρξή τους, αλλά και να διαβεβαιώνει σήμερα πως θα μεριμνήσει άμεσα ώστε να «γιατρευτούν» όλες οι επίμαχες κινητήριες μονάδες του σπορ μοντέλου της. Έτσι, μέσω του προγράμματος Customer Satisfaction Program και της σχετικής… διαταγής επισκευών με νούμερο 17Β32, η αμερικάνικη εταιρεία θα προσχωρήσει αρχικά στην άμεση αντικατάσταση της φλάντζας της κυλινδροκεφαλής σε όλα τους κινητήρες που παρουσιάζουν πρόβλημα, υποβάλλοντας εν συνεχεία τις «επίμαχες» μονάδες σε τεστ «πίεσης του συστήματος ψύξης για πέντε στο σύνολο ώρες», όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται στις σχετικές ανακοινώσεις. Στις κινητήριες δε μονάδες που δεν θα καταφέρουν να περάσουν με επιτυχία τις προαναφερθείσες δοκιμές, η μπλε οβάλ εταιρεία θα προβεί εν συνεχεία και στην αντικατάσταση της κυλινδροκεφαλής.
Όπως αφήνει να εννοηθεί η ίδια η εταιρεία, το πρόβλημα στους επίμαχους κινητήρες δεν αποδίδεται τελικά σε κάποιο σχεδιαστικό «ατόπημα», ούτε και σε φαινόμενα παραμόρφωσης του μπλοκ ύστερα από πολλαπλούς κύκλους θέρμανσης, όπως αρχικά είχαν επικαλεστεί οι ιδιοκτήτες των «πληγέντων» οχημάτων μέσω αναρτήσεών τους στο διαδίκτυο. Με την ευκαιρία αξίζει να θυμίσουμε πως το πρόβλημα εκδηλώθηκε αρχικά μέσω της εξαγωγής «λευκού καπνού» από την εξάτμιση κατά τις κρύες εκκινήσεις, αλλά και εν συνεχεία με ανεπιθύμητα προβλήματα ανάφλεξης του κινητήρα κάτω από τις ίδιες συνθήκες, καθώς σε κάθε περίπτωση το ψυκτικό υγρό του EcoBoost «διέφευγε», εξαιτίας της προβληματικής φλάντζας ή της ελαττωματικής κυλινδροκεφαλής, στους θαλάμους καύσης.
Στην ίδια ανακοίνωσή η Ford αναφέρει επίσης πως η διαδικασία αντικατάστασης της φλάντζας, μαζί με εκείνες των δοκιμών, θα διαρκέσουν 9,2 ώρες, χρόνος που φτάνει στις 10,3 στην περίπτωση αλλαγής και της κυλινδροκφαλής. Φυσικά, οι ιδιοκτήτες των «επίμαχων» μοντέλων θα ειδοποιηθούν από τους κατά τόπου αντιπρόσωπους μέσω σχετικής επιστολής. Ας δούμε στη συνέχεια ποια ήταν η επίσημη ανακοίνωση των ιθυνόντων της Ford:
«Στους ιδιοκτήτες του Focus RS που κατασκευάστηκαν από 3 Αυγούστου 2016 μέχρι και 6 Ιουλίου του 2017 προσφέρεται δωρεάν έλεγχος και επισκευή, ανεξάρτητα από την εγγύηση ή τα διανυθέντα χιλιόμετρα, στο πλαίσιο της υποψίας για εξαγωγή λευκού καπνού ή/και κατανάλωσης ψυκτικού υγρού που σχετίζονται με την φλάντζα της κυλινδροκφαλής. Οι αντιπρόσωποι της Ford θα προβούν στις δοκιμές του συστήματος ψύξης, θα αντικαταστήσουν τη φλάντζα και ενδεχομένως και την κυλινδροκεφαλή, χωρίς κόστος για τον ιδιοκτήτη»._Χ.Α.