Σύμφωνα με τους Financial Times, η απόφαση της FCA να καταργήσει τις ντίζελ εκδόσεις απ’ όλα τα επιβατικά μοντέλα της θα ανακοινωθεί επίσημα στις αρχές του καλοκαιριού.
Στις αρχές του καλοκαιριού η FCA θα ανακοινώσει δια στόματος Sergio Marchionne το αναθεωρημένο 4ετές αναπτυξιακό πλάνο του αμερικανο-ιταλικού ομίλου. Στα πλαίσια του νέου προγραμματισμού των ιθυνόντων του, όπως αποκαλύπτουν σήμερα διεθνή μέσα ενημέρωσης (USA Today, Financial Times), είναι και ο εξοστρακισμός όλων των εκδόσεων ντίζελ απ’ όλα τα επιβατικά μοντέλα που ο όμιλος θα διαθέτει ανά τον κόσμο. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η απόφαση αυτή, η οποία έχει ως χρονικό ορίζοντα το 2022, δεν θα περιλαμβάνει τα ορισμένα επαγγελματικά και pick up μοντέλα της γκάμας.
Με την FCA να μην έχει ακόμα σχολιάσει τα ως άνω δημοσιεύματα, άνθρωποι που βρίσκονται «κοντά» στα διοικητικά κλιμάκια του ομίλου αναφέρουν πως η απόφαση αυτή οφείλεται τόσο στο μειούμενο αγοραστικό ενδιαφέρον για τα αυτοκίνητα του συγκεκριμένου είδους, όσο και στο υψηλό κόστος που απαιτείται ώστε οι εν λόγω κινητήρες να «συμμορφωθούν» στην Ευρώπη –και όχι μόνο- με τις όλο και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων.
Το οξύμωρο εδώ είναι πως η FCA ήταν πέρσι από τους λίγους κατασκευαστές εν Ευρώπη που είδαν πέρσι τις πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων εκδόσεών της να αυξάνονται. Μάλιστα, από τα 10 αυτοκίνητα που ο όμιλος ταξινόμησε το 2017 στη γηραιά ήπειρο, τα 4 ήταν πετρελαιοκίνητα. Στην ιταλική δε αγορά, τα ντίζελ κατέλαβαν πέρσι μερίδιο αγοράς της τάξης του 56%.
Διαβάστε επίσης: Όλη η αλήθεια για τις πωλήσεις των ντίζελ στην Ευρώπη
Εντούτοις, υψηλόβαθμα διοικητικά στελέχη της παγκόσμιας αυτοκινητικής σκηνής αναφέρουν πως το κόστος εξέλιξης… σύννομων κινητήρων ντίζελ αναμένεται να αυξηθεί τα προσεχή χρόνια κατά 20%, κάτι που αυτομάτως θα τους καταστήσει «οικονομικά ασύμφορους» για τους κατασκευαστές, οι οποίοι θα αναγκαστούν, είτε να αυξήσουν δραματικά τις τιμές πώλησης των συγκεκριμένων εκδόσεων, είτε να επωμιστούν οι ίδιοι το παραπανήσιο κόστος._Χ.Α.