top icon
Επικαιρότητα

H «δεύτερη ζωή» της Bentley Corniche

Η μοναδική – στην κυριολεξία – Bentley Corniche ζει ξανά μία δεύτερη νεότητα, χάρη στις προσπάθειες ετών των ανθρώπων της βρετανικής εταιρείας και την αρωγή της Mulliner.

Αποτελώντας στις απαρχές του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου μία πρωτοβουλία της βρετανικής φίρμας να φέρει στο μαγικό κόσμο των τεσσάρων τροχών μία έκδοση της MkV με υψηλότερη απόδοση, το μοναδικό αντίτυπο της Bentley Corniche του 1939 αποτελεί εδώ και δεκαετίες τον «χαμένο σύνδεσμο» ανάμεσα σε δύο εμβληματικά μοντέλα της εταιρείας: την Embiricos 4 ¼ litre και την R Type Continental.

Η κατασκευή του αυτοκινήτου ολοκληρώθηκε από τους Βρετανούς τον Μάιο του 1939 και οι πρώτες δοκιμές στην πίστα Brooklands που ακολούθησαν έδωσαν στην Corniche τη δυνατότητα να αναδείξει τις σπορ αρετές της επιτυγχάνοντας στο εν λόγω «τερέν» τελική ταχύτητα άνω των 160 χλμ./ώρα. Εν συνεχεία, η μοναδική Corniche στάλθηκε στη Γαλλία για test drives σε δημόσιο δρόμο. Όμως, τον Ιούλιο του 1939 υπέστη σημαντικές ζημιές από μία επώδυνη «επαφή» του οχήματος με λεωφορείο. Όπως ήταν φυσικό, το αυτοκίνητο επέστρεψε στο Vanvooren για τις απαραίτητες επισκευές… Όταν οι τελευταίες ολοκληρώθηκαν, στις 8 Αυγούστου, η Corniche παρελήφθη από έναν δοκιμαστή της Bentley, ο οποίος στη διαδρομή προς το Chateauroux είχε ένα ατύχημα – και συγκεκριμένα μία σύγκρουση με δέντρο όταν ένα διερχόμενο όχημα παρεμπόδισε την πορεία του.

Bentley Corniche

Έως και το φθινόπωρο του 1939, η Corniche παρέμενε στη Γαλλία, όπου και επισκευάστηκε πλήρως. Όμως, για κακή της… τύχη, ενόσω βρισκόταν στις αποθήκες του λιμανιού της Διέπης έτοιμη να επιστρέψει στα πάτρια εδάφη, τον Οκτώβριο του 1939 καταστράφηκε ολοσχερώς ύστερα από τον σφοδρό βομβαρδισμό της ευρύτερης περιοχής από γερμανικά αεροσκάφη.

Παρά την απώλεια της μοναδικής Corniche που παράχθηκε ποτέ, τα χρόνια που ακολούθησαν η Bentley διατήρησε στις αποθήκες της ένα επαρκές απόθεμα εξαρτημάτων και ανταλλακτικών για τα μελλοντικά μοντέλα της σειράς – γεγονός που όπως απεδείχθη αποτέλεσε τη σανίδα σωτηρίας για τη σπάνια αυτή κατασκευή. Έτσι, με το εγχείρημα «αναστήλωσης» του αυτοκινήτου να ξεκινά πριν ακριβώς 18 χρόνια με πρωτοβουλία του πρώην Διευθυντή της βρετανικής εταιρείας, Ken Lea, την αρωγή της Mulliner και τη βοήθεια δεκάδων εθελοντών, η 6κύλινδρη καλλονή από το Ην. Βασίλειο αναπαλαιώθηκε πλήρως δίνοντας έτσι στο ευρύ κοινό, αλλά και στους ιθύνοντες της Bentley, το καλύτερο δώρο για τα 100ά γενέθλια της εταιρείας._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ