Η Bosch δήλωσε ότι οι μηχανικοί της έχουν αναπτύξει μία νέα τεχνολογία στο σύστημα εξαγωγής των ντίζελ κινητήρων που μειώνει τις εκπομπές πολύ κάτω από τα όρια που πρόκειται να τεθούν σε ισχύ το 2020.
Σύμφωνα με τους Γερμανούς της Bosch GmbH, η νέα τεχνολογική τους κατάκτηση είναι πολύ πιθανό ότι θα καταφέρει να προσφέρει την πολυπόθητη «σανίδα σωτηρίας» στους ντίζελ κινητήρες βοηθώντας συγχρόνως τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αποφύγουν πιθανές απαγορεύσεις στην κίνηση συγκεκριμένων πετρελαιοκίνητων οχημάτων τους σε μεγάλα αστικά κέντρα της Ευρώπης.
«Αυτή η επανάσταση που φέρνουμε προσφέρει την ευκαιρία να μετατοπιστεί η συζήτηση για το ντίζελ σε ένα νέο επίπεδο. Και κάπου εκεί, να τελειώσει», δήλωσε χαρακτηριστικά σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σήμερα στη Στουτγάρδη ο CEO της εταιρείας, Volkmar Denner.
Αξίζει να σημειωθεί πως ο γερμανικός γίγαντας της Bosch, ο μεγαλύτερος σήμερα προμηθευτής αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για κινητήρες ντίζελ σε αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η VW, η GM και η FCA, εντείνει τον αγώνα του προκειμένου να αναστραφεί η καθοδική πορεία των πωλήσεων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη που είχε ως έναυσμα το σκάνδαλο χειραγώγησης των εκπομπών της VW που άρχισε να αποκαλύπτεται από το Σεπτέμβριο του 2015 και μετά.
Τι ακριβώς όμως υπόσχεται η νέα τεχνολογία της Bosch που θα «σώσει» τα ντίζελ;
Επί της αρχής, πρόκειται για μία νέα διαδικασία που βελτιστοποιεί τη θερμική διαχείριση των καυσαερίων μειώνοντας τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου στο ένα δέκατο του νόμιμου επιτρεπόμενου ορίου. Χαρακτηριστικά o Volkmar Denner ανέφερε πως το όριο των 120 mg NOx ανά χλμ. θα πέσει με την αρωγή της εν λόγω τεχνολογίας μόλις στα 13 mg ΝΟx ανά χλμ.. Όπως δήλωσε ο CEO της Bosch, για την εφαρμογή της νέας αυτής τεχνολογίας δεν απαιτείται νέο hardware (υλικό), ενώ στα πλεονεκτήματά της συγκαταλέγεται και η ικανότητά της να διατηρεί τις εκπομπές ρύπων σε σταθερά επίπεδα ακόμα και σε χαμηλές θερμοκρασίες.
«Με αυτή τη νέα τεχνολογία, οι απαγορεύσεις στα κέντρα των μεγάλων πόλεων δεν θα αποτελούν πλέον πρόβλημα. Γιατί; Επειδή διαθέτουμε τώρα την τεχνολογία για την επίλυση του προβλήματος των οξειδίων του αζώτου».
Και προσέθεσε:
«Το ντίζελ έχει μέλλον. Σύντομα οι εκπομπές ρύπων δεν θα αποτελούν ζήτημα».
Χωρίς να μπει σε περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες, ο επικεφαλής της γερμανικής εταιρείας δεν προέβη σε δηλώσεις που αφορούν στο κόστος της συγκεκριμένης τεχνολογίας, ούτε και στο κάποιο χρονοδιάγραμμα «εισόδου» της στην αγορά αυτοκινήτου. Αναμένουμε λοιπόν τις όποιες εξελίξεις._Χ.Α.