Η νέα BMW iX, το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο SAV των Βαυαρών, θα είναι διαθέσιμο από τα τέλη του έτους σε δύο εκδόσεις.
Η νέα BMW iX πρώτο μοντέλο που βασίζεται σε ένα νέο, αρθρωτό δάπεδο του BMW Group που προορίζεται για ηλεκτρικά οχήματα. Σύμφωνα με τους Βαυαρούς, η εξέλιξη και παραγωγή της ακολουθούν μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για τη βιωσιμότητα που περιλαμβάνει τη συμμόρφωση με αυστηρά περιβαλλοντικά πρότυπα στην εξόρυξη πρώτων υλών, καθώς και τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
«Κάναμε μια υπόσχεση και θα την τηρήσουμε: η κυκλοφορία της BMW iX στην αγορά θα ξεκινήσει στα τέλη του τρέχοντος έτους στις εκδόσεις xDrive40 και BMW iX xDrive50», δηλώνει ο Pieter Nota, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της BMW AG. «Έχουμε ήδη καθορίσει τις τιμές για τη Γερμανία. Για παράδειγμα, η BMW iX xDrive40 θα ξεκινά από 77.300 ευρώ, γεγονός που το τοποθετεί στο επίπεδο μιας BMW X5 με συμβατικό κινητήρα καύσης.»
Το BMW Group προμηθεύεται το κοβάλτιο και το λίθιο που απαιτούνται για τις μπαταρίες υψηλής τάσης από ελεγχόμενες πηγές στην Αυστραλία και το Μαρόκο, προτού διαθέσει τις παραπάνω πόρους στους κατασκευαστές μπαταριών. Όπως και στην παραγωγή του συνολικού οχήματος στο εργοστάσιο στο Dingolfing, οι μπαταρίες κατασκευάζονται χρησιμοποιώντας αποκλειστικά «πράσινη ισχύ» από πιστοποιημένες πηγές. Και από τον Φεβρουάριο του 2021 η εταιρεία αγόρασε αλουμίνιο κατασκευασμένο με ηλεκτρισμό από ηλιακές εγκαταστάσεις. Η σημασία που αποδίδεται στη διατήρηση πόρων στην παραγωγή της BMW iX τονίζεται από την υψηλή αναλογία δευτερεύοντος αλουμινίου και ανακυκλωμένου πλαστικού που χρησιμοποιείται. Το εσωτερικό δε του αυτοκινήτου διαθέτει ξύλο με πιστοποίηση FSC, δέρμα από εκχυλίσματα φύλλων ελιάς και άλλα φυσικά υλικά, ενώ μεταξύ των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται για τα καλύμματα δαπέδων και τα χαλιά ανακτώνται δίχτυα ψαρέματος.
«Αντί απλώς να μεταβιβάζουμε την ευθύνη στο δίκτυο προμηθευτών, αναλαμβάνουμε την ευθύνη μαζί με τους άμεσους προμηθευτές μας», εξηγεί ο Andreas Wendt, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, υπεύθυνος για το δίκτυο αγορών και προμηθευτών.
Στην BMW iX xDrive50, το σύστημα κίνησης – το οποίο αποτελείται έναν ηλεκτρικό κινητήρα στον εμπρός άξονα και έναν στον πίσω άξονα – παράγει πάνω από 500 ίππους χαρίζοντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 5,0 δευτερόλεπτα. Η απόδοση στην iX xDrive40 υπερβαίνει τους 300 ίππους, χαρίζοντας στο ως άνω σπριντ μια επίδοση της τάξης των 6,0 δλ..
Ο ηλεκτρικός κινητήρας, το κιβώτιο και τα ηλεκτρονικά ισχύος της BMW iX συνδυάζονται σε ένα ενιαίο «πακέτο». Αυτή η συμπαγής κατασκευή ωφελεί επίσης την αποδοτικότητα του συστήματος κίνησης, σε συνδυασμό με τη βελτιστοποιημένη αεροδυναμική και την χρήση ελαφριών υλικών. Το αποτέλεσμα είναι η μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο πρωτόκολλο WLTP να είναι μικρότερη από 21 kWh ανά 100 χιλιόμετρα για την xDrive50 και κάτω από 20 kWh ανά 100 χιλιόμετρα στην περίπτωση της iX xDrive40.
Η BMW iX xDrive50 είναι εφοδιασμένη με μπαταρία με μικτή ενεργειακή χωρητικότητα άνω των 100 kWh, ενώ η αντίστοιχη μονάδα της xDrive40 έχει άνω των 70 kWh. Με βάση τα παραπάνω, η xDrive50 είναι σε θέση να εξασφαλίσει μια αυτονομία με μια πλήρη φόρτιση άνω των 600 χιλιομέτρων και iX xDrive40 άνω των 400 χιλιομέτρων
Η νέα BMW iX επιτρέπει γρήγορη φόρτιση DC (συνεχούς ρεύματος) με εξαιρετικά υψηλή ισχύ – έως 200 kW και 150 kW για τις xDrive50 και xDrive40 αντίστοιχα. Σε πιο πρακτικό επίπεδα, μόλις 10 λεπτά φόρτισης σε ταχυφορτιστή αρκούν ώστε η μπαταρία των δύο αυτοκινήτων να ανακτήσει ενέργεια ικανή για την κάλυψη 120 και 90 χιλιομέτρων, αντίστοιχα. Και στις δύο παραλλαγές του μοντέλου, η φόρτιση της μπαταρίας από το 10 στο 80% της πλήρους χωρητικότητάς της πραγματοποιείται σε λιγότερο από 40 λεπτά.