X
Επικαιρότητα

H BMW καθυστερεί την επόμενη γενιά Mini εξαιτίας του Brexit

Το BMW Group καθυστερεί την εξέλιξη της επόμενης γενιάς Mini καθώς η αβεβαιότητα που επικρατεί σχετικά με τις εμπορικές σχέσεις Μ. Βρετανίας και ΕΕ καθιστά δυσκολότερες τις επενδυτικές αποφάσεις των Βαυαρών με φόντο την βρετανική μάρκα.

Το BMW Group έχει ήδη παρουσιάσει τρεις γενιές του δημοφιλούς Mini από το 1994, όταν και αγόρασε την βρετανική μάρκα από το Rover Group. Με την τελευταία εξ αυτών, η οποία βασίζεται στο δάπεδο UKL1 του BMW Group, να έχει λανσαριστεί το 2014, και με δεδομένο το γεγονός ότι κάθε μία έχει «κύκλο ζωής» κοντά στα έξι χρόνια, η νέα γενιά του μοντέλου – λογικά – θα έπρεπε να είχε παρουσιαστεί.

«Η διάρκεια ζωής της πλατφόρμας έχει επεκταθεί. Για λόγους κόστους αλλά και εξαιτίας του Brexit», δήλωσε στο Reuters ο εκπρόσωπος και μέλος του τμήματος εταιρικής επικοινωνίας του BMW Group, Maximilian Schoeberl.

Αυτή τη στιγμή το Mini κατασκευάζεται στην Οξφόρδη της Μ. Βρετανίας, καθώς και στην Ολλανδία. Όπως είναι φυσικό, για το λανσάρισμα της νέας γενιάς του βρετανικού μοντέλου η «μαμά» εταιρεία είναι υποχρεωμένη να προβεί σε σημαντικές επενδύσεις προκειμένου να αναβαθμιστούν οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις. Και ειδικότερα εκείνη στο Ην. Βασίλειο, η οποία «σηκώνει» την πλειοψηφία των κατασκευαζόμενων Mini.

Με την BMW όμως να έχει δηλώσει από τον περασμένο Μάρτιο ότι θα επιδιώξει να εξοικονομήσει περί τα 12 δις ευρώ έως το 2022 μέσω της μείωσης έως και 50% του αριθμού των διαθέσιμων συνδυασμών κινητήρων/κιβωτίων, η εξέλιξη της νέας γενιάς Mini καθίσταται ακόμα πιο δύσκολη σε οικονομικό επίπεδο, εξαιτίας και των επικείμενων δασμών που αναμένεται να επιβληθούν σε όσα μοντέλα κατασκευάζονται στη Μ. Βρετανία και πωλούνται στις χώρες της ΕΕ.

«Αν οι δασμοί κυμανθούν  έως και 5%, το επιχειρηματικό μοντέλο δεν θα αλλάξει δραματικά», δήλωσε πέρσι ο Διευθύνων Σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, αναφερόμενος στη μονάδα κατασκευής οχημάτων που βρίσκεται στην Οξφόρδη, η οποία αποτελεί τον βασικό «κόμβο» παραγωγής και εξαγωγής του Mini.

Από όλα τα παραπάνω καθίσταται σαφές ότι η BMW δεν θα πραγματοποιήσει επενδύσεις μεγάλης κλίμακας στη Μ. Βρετανία έως ότου υπάρξει μεγαλύτερη βεβαιότητα ως προς το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων μεταξύ της χώρας και της ΕΕ σχετικά γύρω από μια νέα εμπορική συμφωνία.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι στην μονάδα του BMW Group στην Οξφόρδη κατασκευάστηκαν το 2018 περισσότερα από 234.000 Mini.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!