Η Audi συνεχίζει τη διεύρυνση της γκάμας των SUV μοντέλων της με μια ακόμα Sportback έκδοση – αυτή τη φορά με σημείο αναφοράς το Q5.
Σε συνέχεια της πρεμιέρας του Q3 Sportback αλλά και της αντίστοιχης σε ονομασία και φιλοσοφία σχεδίασης του ηλεκτρικού e-tron, η εταιρεία των τεμνόμενων κύκλων παρουσιάζει σήμερα το νέο Q5 Sportback το οποίο προτάσσει μια σαφώς πιο αθλητική σχεδίαση σε σχέση με το «απλό» Q5, που παραπέμπει σε κουπέ μοντέλο.
Σύμφωνα με την Audi, το νέο Q5 Sportback διαθέτει διαφορετικό σχεδιασμό από την κολώνα Β και πίσω, ενώ επεμβάσεις έχουν γίνει στο εμπρός μέρος, στο οποίο δεσπόζει στην έκδοση S-Line μια μάσκα που απαντάται και στα υπόλοιπα Sportback μοντέλα αλλά και ένας προφυλακτήρας με νέες εισαγωγές αέρα στο κάτω μέρος του. Το αμάξωμα έχει μήκος 4,69 μ. (+7 χλστ.), ενώ βελτιωμένος σε σχέση με τα αδέλφια του είναι και ο συντελεστής οπισθέλκουσας (0,30).
Επίσης, η Audi προσφέρει την επιλογή των πίσω φώτων με την καινοτόμο ψηφιακή τεχνολογία OLED – εδώ κάθε φωτιστικό σώμα περιλαμβάνει τρεις οργανικές διόδους εκπομπής φωτός, καθεμία χωρισμένη σε έξι τμήματα. Από εκεί και πέρα, ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 510 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα, ο τελευταίος αυξάνεται στα 1.480 λίτρα. Η Audi προσφέρει επίσης το νεότερο μέλος της οικογένειας με την προαιρετική πίσω σειρά καθισμάτων rear bench plus, η οποία μπορεί να μετατοπιστεί πλευρικά και έχει ρυθμιζόμενες γωνίες κλίσης πλάτης. Εάν είναι απαραίτητο, μπορεί να μετακινηθεί προς τα εμπρός για να αυξήσει τη χωρητικότητα των αποσκευών έως και 60 λίτρα, στα 570 λίτρα μέγιστο.
Από το λανσάρισμά του, το νέο Q5 Sportback θα διατίθεται με έναν 2λιτρο κινητήρα ντίζελ , με mild hybrid τεχνολογία, ο οποίος αποδίδει 204 ίππους και 400 Νm. Η συγκεκριμένη μονάδα συνδυάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις και σύστημα τετρακίνησης. Στο εγγύς μέλλον, η γκάμα θα περιλαμβάνει μια ακόμα έκδοση ντίζελ στα 2,0 λίτρα, μια πετρελαιοκίνητη V6 καθώς και δύο βενζινοκινητήρες της οικογένειας TSI. Φυσικά, το «παρών» θα δώσει μια plug-in υβριδική έκδοση καθώς και μια σπορτίφ με την διακριτική ονομασία SQ5 Sportback.
Εκτός από τη «βασική» ανάρτηση, η Audi προσφέρει επίσης μια εναλλακτική πρόταση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ ή τη γνώριμη αερανάρτηση, που ρυθμίζει το ύψος της διαδρομής της έως και 60 χλστ. Έτσι, η απόσταση από το έδαφος μπορεί να αυξηθεί έως και 45 χιλ. για οδήγηση σε πιο δύσβατους δρόμους, ενώ κατά τη σπορ οδήγηση το αμάξωμα χαμηλώνει αυτόματα κατά 15 χλστ. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό της αερανάρτησης είναι η ικανότητα χαμηλώματος του πίσω άξονα κατά 55 χιλ. πιέζοντας ένα κουμπί στο χώρο αποσκευών, καθιστώντας ευκολότερη τη φόρτωση.
Για τα χειριστήρια, τις οθόνες και την ψυχαγωγία, το Q5 Sportback χρησιμοποιεί την ίδια νέα τεχνολογία με το ανανεωμένο Q5: το σύστημα Modular Infotainment τρίτης γενιάς (ΜIB 3). Στην πλήρη του έκδοση, το Audi virtual cockpit plus διαθέτει οθόνη 12,3 ιντσών και head-up display με την έκδοση plus του πολυλειτουργικού τιμονιού να επιτρέπει την ασφαλή και απλή λειτουργία των πιο σημαντικών λειτουργιών και οθονών. Το σύστημα πλοήγησης ΜΜΙ plus συνδυάζεται με οθόνη αφής 10,1 ιντσών. Επίσης, ο φωνητικός έλεγχος φυσικής γλώσσας χρησιμοποιεί το cloud και μπορεί να ενεργοποιηθεί είτε πατώντας ένα κουμπί στο τιμόνι, είτε λέγοντας “Hey Audi”. Πολλές ρυθμίσεις του οχήματος μπορούν να συμπεριληφθούν σε μεμονωμένα προφίλ χρηστών και να αποθηκευτούν στο διαδίκτυο, στην πύλη πελατών myAudi. Κάθε εξουσιοδοτημένος χρήστης μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυτά για οποιαδήποτε μοντέλα Audi κατάλληλα εξοπλισμένα.
Κλείνοντας αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο Audi Q5 Sportback θα ξεκινήσει να διατίθεται διεθνώς στις κατά τόπου αγορές μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021 με την παραγωγή του για όλο τον κόσμο να πραγματοποιείται στο εργοστάσιο San José Chiapa της Audi, στο Μεξικό. Φωτεινή για την περίσταση εξαίρεση αποτελεί η κινεζική αγορά, στην οποία το νέο Sportback μοντέλο της γερμανικής εταιρείας θα κατασκευάζεται τοπικά, στο εργοστάσιο του Changchun.