X
Επικαιρότητα

GM: η τεχνολογία “V2V”

Την γνώριμή μας πλέον πίστα δοκιμών Vizzola της Pirelli, κοντά στο Μιλάνο, διάλεξε η GM για να παρουσιάσει την τεχνολογία V2V. Το ακρωνύμιο σημαίνει “Vehicle to Vehicle”, και η το σύστημα αυτό έχει σκοπό την αμφίδρομη ανταλλαγή πληροφοριών και δεδομένων μεταξύ των οχημάτων που κινούνται στο δρόμο, αλλά και των οχημάτων με σταθερούς σταθμούς βάσης. Τα πρωτόκολλα που χρησιμοποιούνται είναι τα ευρέως διαδεδομένα Wireless LAN και GPS, ενώ υποβοηθητικό ρόλο έχουν τα συστήματα ασφάλειας, με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα οχήματα, όπως το ESP και το Antispin.

Το σύστημα συλλέγει και διοχετεύει κατάλληλα πληροφορίες στον κεντρικό υπολογιστή ελέγχου κάθε αυτοκινήτου, σχετικά με την κατάσταση του οδοστρώματος στην διαδρομή που έχει επιλέξει ο οδηγός, σχετικά με πιθανή σύγκρουση εμπρός ή έργα επί της οδού και σχετικά με αυτοκίνητα που έχουν υποστεί βλάβη και βρίσκονται σταματημένα στο οδόστρωμα. Ακόμη, μπορεί να προειδοποιήσει εγκαίρως για όχημα που βρίσκεται στην νεκρή γωνία του καθρέπτη κατά την αλλαγή λωρίδας ή για τη διέλευση οχήματος ασφαλείας (ασθενοφόρο, περιπολικό, πυροσβεστικό όχημα), δίνοντας οδηγίες προς ποια λωρίδα πρέπει να κινηθεί ο οδηγός ώστε να επιτρέψει την απρόσκοπτη κίνησή του. Τέλος, χρήσιμο μπορεί να φανεί στις λεγόμενες «τυφλές» διασταυρώσεις, όπου ο οδηγός του οχήματος χωρίς προτεραιότητα δεν έχει την πρέπουσα οπτική επαφή με τον δρόμο προτεραιότητας. Σε κάθε περίπτωση, η ειδοποίηση προς τον οδηγό γίνεται με ποικίλους τρόπους, ώστε να διασφαλιστεί η αποφυγή του ατυχήματος. Μέσω της οθόνης ελέγχου ή μέσω μιας μικρής οθόνης ενσωματωμένης στην στεφάνη του τιμονιού δίνονται οπτικά πληροφορίες, από ένα μικρό buzzer ακούγονται προειδοποιητικοί ήχοι, ενώ έχει επιστρατευτεί ακόμη και μηχανισμός δόνησης του καθίσματος του οδηγού στο αριστερό, δεξί ή εμπρόσθιο μέρος, αναλόγως του σημείου του δρόμου στο οποίο πρέπει να στρέψει την προσοχή του.

Το σύστημα είναι σχετικά φθηνό στην κατασκευή του, χρησιμοποιεί τεχνολογία που δεν απαιτεί πάγια τέλη για την χρήση της και μάλιστα πολλοί κατασκευαστές κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση, με απώτερο σκοπό πάντα την οδική ασφάλεια. Οδεύουμε προς ένα ασφαλέστερο «οδικό» μέλλον λοιπόν; Ο χρόνος, και πάνω από όλα η συνεργασία μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών, θα το δείξουν! Περισσότερα, στο τεύχος Μαρτίου του 4AUTO._Σ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!