Τα ανανεωμένα Note, Qashqai και Micra, ο νέος βενζινοκινητήρας 1.2 των 115 ίππων αλλά και η είδηση ότι βρίσκεται στα σκαριά ένα ολοκαίνουργιο χάτσμπακ -στο εργοστάσιο της Βαρκελώνης- το οποίο θα «πατήσει» Ευρώπη ήταν μόνο μερικά από τα θέματα της ενδιαφέρουσας συζήτησής μας με τον κ. Γιάννη Μεθενίτη, υπεύθυνο δημοσίων σχέσεων της Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης.
Σε μια δύσκολη περίοδο για την ελληνική αγορά, ποια είναι τα πλεονεκτήματα της Nissan σε σχέση με τον ανταγωνισμό; H Nissan έχει καταφέρει να συνδυάσει αρμονικά και με επιτυχία το τρίπτυχο «χαμηλές τιμές-χαμηλή κατανάλωση-κορυφαία τεχνολογία», σε συνάρτηση με τη διαχρονικά αποδεδειγμένη αξιοπιστία τόσο των αυτοκινήτων της όσο και των after sales υπηρεσιών της.
Με ποια κριτήρια αγοράζει σήμερα ένας ιδιώτης αυτοκίνητο και ποιο, αντίστοιχα, θεωρείται ελκυστικό για τις εταιρικές πωλήσεις; Τι ποσοστό καταλαμβάνουν οι πωλήσεις των τελευταίων στην Ελλάδα για τη Nissan; Αναμφίβολα, υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες, το κόστος κτήσης και χρήσης ενός νέου αυτοκινήτου αποτελεί τον πλέον καθοριστικό παράγοντα κατά τη λήψη της απόφασης αγοράς του. Συνεπώς, οι ελκυστικές τιμές αλλά και η τεχνολογία του, ως εκείνο το κριτήριο που εξασφαλίζει τη χαμηλή κατανάλωση με τις όσο το δυνατόν πιο υψηλές επιδόσεις, είναι τα ζητούμενα από την πλευρά των υποψήφιων αγοραστών όλων των κατηγοριών. Η αγορά των εταιρικών πωλήσεων είναι και παραμένει ένα σημαντικό κεφάλαιο για τη Nissan, καθώς αποτελεί περίπου το 46% των συνολικών μας πωλήσεων.
Πώς πιστεύετε ότι θα κινηθεί στο μέλλον η αγορά των ντίζελ στην Ελλάδα γενικότερα και στην Αθήνα ειδικότερα; Ήταν αναμενόμενη η μέχρι τώρα ζήτηση; Είναι γεγονός ότι με την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης στα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης παρατηρείται μια αυξητική τάση στις πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων μοντέλων, με αιχμή του δόρατος, για τις πωλήσεις της Nissan, τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα των Qashqai, Juke και Νavara. Σε ό,τι αφορά το μέλλον, αναμένεται να συνεχιστεί η ισχυρή ζήτηση σε πετρελαιοκίνητα μοντέλα, με τη διαφορά ότι οι δυνητικοί αγοραστές θα υπολογίζουν περισσότερο το πόσα χιλιόμετρα σκοπεύουν να κάνουν καθώς και το αν πραγματοποιούν συχνά ταξίδια εκτός πόλης.
Από τα στοιχεία που έχετε, τι ποσοστό των πελατών σας αδυνατεί να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του; Η χρηματοδότηση των πελατών μας γίνεται, ως επί το πλείστον, μέσω των τραπεζών και, επομένως, η έκθεσή μας σε τέτοιου είδους κινδύνους είναι αμελητέα.
Τι σημαίνουν για την εταιρεία τα ανανεωμένα μοντέλα που αναμένονται άμεσα, όπως το Note και το Qashqai; Το νέο Note σηματοδοτεί για τη Nissan την άφιξη ενός φρέσκου, συναρπαστικού αυτοκινήτου, που έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί για να κυριαρχήσει στην κατηγορία Β. Η προηγμένη τεχνολογία, η δυναμική σχεδίαση και η απαράμιλλη ποιότητά του με προσοχή στη λεπτομέρεια είναι μερικά από τα βασικά γνωρίσματά του. To νέο Qashqai αναμένεται στην ελληνική αγορά στις αρχές του 2014 και προβλέπεται πως θα ταράξει τα νερά της αυτοκίνησης, όπως και ο προκάτοχός του, που αποτέλεσε εξάλλου το ορόσημο για την κατηγορία των crossover. Εκτός, όμως, των παραπάνω, αξίζει να σημειώσουμε την άφιξη στην ελληνική αγορά του νέου Micra, με πλήρως ανανεωμένη εμφάνιση, όπου, συνδυάζοντας το ουσιαστικό στιλ με την ποιότητα και τις καινοτόμες τεχνολογίες, θα βάλει τα θεμέλια για τη συνέχιση της επιτυχημένης πορείας του. Πόσο σημαντικός μπορεί να είναι αυτός ο πολύ καλός βενζινοκινητήρας 1.2 των 115 ίππων που θα εφοδιάζει το Qashqai, με δεδομένη τη μεγάλη στροφή του κόσμου στο ντίζελ;
Ένα από τα βασικά συστατικά για την αναμενόμενη επιτυχία του νέου Qashqai θα είναι και ο νέος κινητήρας βενζίνης των 1.200 κ.εκ. Με τον κινητήρα αυτόν η Nissan πρωτοπορεί για ακόμα μία φορά, καθώς η απόδοσή του σε συνάρτηση με τη χαμηλή κατανάλωση και την ποιότητα κύλισης που θα προσφέρει αναμένεται να δώσουν μια νέα διάσταση στη συγκεκριμένη κατηγορία. Περισσότερα όμως για το θέμα αυτό θα μπορούμε να πούμε σε λίγους μήνες.
Η Nissan εξελίσσει αυτήν την περίοδο ένα ολοκαίνουργιο χάτσμπακ στο εργοστάσιο της Βαρκελώνης, το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει στους ευρωπαϊκούς δρόμους το επόμενο έτος.
Επιστροφή Datsun… Αυτήν τη στιγμή η ευρωπαϊκή αγορά δεν περιλαμβάνεται στο πλάνο της Datsun. Όμως, αν οι συνθήκες το επιτρέψουν, βεβαίως μπορεί να δούμε αυτήν τη φίρμα και στην Ελλάδα.
Είναι μέσα στα σχέδια της εταιρείας να επανέλθει στην κατηγορία των μικρομεσαίων; Παλαιότερα είχαμε το Sunny αλλά και ένα σύντομο πέρασμα του Tiida… Η Nissan εξελίσσει αυτήν την περίοδο ένα ολοκαίνουργιο χάτσμπακ στο εργοστάσιο της Βαρκελώνης, το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει στους ευρωπαϊκούς δρόμους το επόμενο έτος. Εξάλλου, ας μη λησμονούμε ότι η συγκεκριμένη κατηγορία αποτελεί για τη Nissan ένα σημαντικό κομμάτι της αγοράς αυτοκινήτου, καθώς έχει σημειώσει στο παρελθόν μεγάλες επιτυχίες.
Εταιρείες που πρόσφατα μπήκαν στο χώρο της ηλεκτροκίνησης έχουν αποφασίσει να φέρουν τα αντίστοιχα μοντέλα τους στην ελληνική αγορά. H Nissan, που ήταν η πρωτοπόρος με το Leaf, πώς το διαχειρίζεται αυτό; Το ζητούμενο σε αυτήν την περίπτωση είναι να υπάρξουν, αφενός, τα κατάλληλα κίνητρα που θα ευνοούν την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, όπως είναι η χαμηλότερη φορολόγησή τους, αφετέρου, η ύπαρξη ενός στοιχειώδους (σε πρώτη φάση) δικτύου φορτιστών και ταχυφορτιστών, που θα εξυπηρετεί αυτά τα οχήματα. Κατά συνέπεια, η θέληση από την πλευρά μας υπάρχει, αλλά χρειάζεται να ανταποκριθεί στο θέμα αυτό και η πολιτεία.
Η συνέργεια με το Δήμο Αθηναίων πάνω στο θέμα της ηλεκτροκίνησης σε ποιο σημείο βρίσκεται; Το Νοέμβριο του 2011 υπογράψαμε μνημόνιο συνεργασίας με το Δήμο Αθηναίων για την προώθηση των νέων τεχνολογιών και των οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων. Με βάση την πολύ καλή συνεργασία που έχουμε με τους αρμοδίους, ευελπιστούμε αμφότεροι να ξεπεραστούν τα όποια εμπόδια προκύπτουν και αφορούν θέματα φορολογικού και νομικού περιεχομένου, προκειμένου να δούμε απτά αποτελέσματα το συντομότερο δυνατό.
Προσωπικό και επαγγελματικό όνειρο; Σε ό,τι αφορά το προσωπικό μου όνειρο, αυτό επικεντρώνεται στην πρόοδο των παιδιών μου και της οικογένειάς μου. Στον επαγγελματικό τομέα, το όνειρό μου είναι να εξελίσσομαι ως άνθρωπος μέσα από τη δουλειά μου, με νέες εμπειρίες, προκλήσεις και στόχους.