X
Επικαιρότητα

Γερμανία: Μειωμένος ΦΠΑ και επιδότηση 6.000 € για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε ένα γενναίο πρόγραμμα προώθησης-πριμοδότησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως μέρος ενός πακέτου ενίσχυσης της εγχώριας οικονομίας ύψους 130 δις ευρώ.

Τα κίνητρα για την αγορά επιβατικών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης του φόρου προστιθέμενης αξίας από 19% που είναι σήμερα σε 16%, εντάχθηκαν μετά τις σημερινές ανακοινώσεις της Καγκελαρίου, Angela Merkel, σε ένα γενναίο πακέτο τόνωσης της εγχώριας οικονομίας αλλά και της ζήτησης αγαθών, συνολικού ύψους 130 δισεκατομμυρίων ευρώ – από αυτά τα 120 δις θα δοθούν από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση και τα υπόλοιπα 10 δις από τις τοπικές κυβερνήσεις.

Εκτός από την επιβολή φόρου επί των οχημάτων που εκπέμπουν ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα άνω των 95 gr/χλμ. (σ.σ.: ο τελευταίος θα είναι κλιμακωτός και θα τεθεί σε ισχύ από 1/1/2021), η Γερμανία συμπεριέλαβε στα μέτρα που ανακοίνωσε η κεντρική κυβέρνηση ένα κίνητρο-πριμ αγοράς ύψους 6.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με κόστος κάτω των 40.000 ευρώ.

Μπορεί η απόφαση αυτή έρχεται να ανεβάζει το ύψος της πριμοδότησης των αγοραστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα 9.000 ευρώ με δεδομένη την επιδότηση ύψους 3.000 ευρώ που προσφέρουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ωστόσο το όλο «πακέτο» φαίνεται να αφήνει εκτός… κάδρου τους premium κατασκευαστές της χώρας, όπως οι Audi και Mercedes, συμπεριλαμβανομένης δε και της αμερικανικής Tesla.

Το Tesla Model 3 έχει στη χώρα τιμή εκκίνησης τα 43.990 ευρώ, ενώ το κόστος αγοράς για την Mercedes EQC ξεκινά από τα 71.590 ευρώ και για το Audi e-tron από τα 69.900 ευρώ. Ως εκ τούτου, η ως άνω επιδότηση θα ωφελήσει κυρίως φθηνότερα ηλεκτρικά μοντέλα, όπως το Kia e-Niro, το οποίο ξεκινά από τα 34.290 ευρώ, το Peugeot e-208 (36.600 ευρώ), και φυσικά το επερχόμενο μέσα στο καλοκαίρι VW ID.3, το οποίο θα έχει ως αφετηρία τιμής το ποσό των 29.990 ευρώ.

Στη Γερμανία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχαν πέρσι μερίδιο που έφτασε το 1,8% επί των συνολικών ταξινομήσεων νέων οχημάτων στη χώρα, με τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα να αντιπροσωπεύουν το 32% και 59,2% αντίστοιχα, ενώ τα υβριδικά, τα οποία μένουν εκτός κάδρου των νέων μέτρων, το 6,6%.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!