top icon
Επικαιρότητα

Γερμανία: Λιγότερα τα ντίζελ, περισσότεροι οι ρύποι

Σχήμα οξύμωρο; Μάλλον όχι.

Στη μεγαλύτερη από πλευράς όγκου αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων οχημάτων ακολουθούν με αργό αλλά σταθερό πλέον ρυθμό μια φθίνουσα πορεία, σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία. Όχι όμως και οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του στόλου των κυκλοφορούντων στη γερμανική επικράτεια οχημάτων. Όσο παράδοξο κι αν ακούγεται, το φαινόμενο έχει την εξήγησή του.

Κατά τη διάρκεια των πρώτων πέντε μηνών του τρέχοντος έτους, οι ταξινομήσεις των καινούργιων πετρελαιοκίνητων οχημάτων κατέλαβαν στην «τοπική» αγορά αυτοκινήτου μερίδιο αγοράς που δεν υπερβαίνει το 41%, αριθμός που υπολείπεται κατά σχεδόν 10% σε σχέση με εκείνον των περασμένων ετών.

Μολαταύτα, ο φρενήρης ρυθμός πωλήσεων των «μεγάλων» σε κυβισμό οχημάτων, και ειδικότερα εκείνων της SUV κατηγορίας, έχει οδηγήσει στη Γερμανία στην αύξηση των μέσων εκπομπών CO2 από τα 127 gr ανά χιλιόμετρο που ήταν το πρώτο 5μηνο του 2016, στα 127,6 gr για την αντίστοιχη περίοδο της τρέχουσας χρονιάς. Παρά λοιπόν την εμπορική… κατηφόρα των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στη Νο1 αγορά της γηραιάς ηπείρου, οι διευρυμένες πωλήσεις οχημάτων με αυξημένο βάρος, υποδεέστερη αεροδυναμική και συγκριτικά υψηλότερες μέσες καταναλώσεις, έχουν ως αποτέλεσμα για πρώτη φορά μετά το 1997 η επιβάρυνση του περιβάλλοντος με ρυπαντές, όπως το δοξείδιο του άνθρακα, να αυξηθεί.

Σύμφωνα με τον γερμανικό Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αυτοκινήτων (VDIK), στην περίπτωση που την προσεχή περίοδο οι αγοραστές συνεχίσουν να γυρνούν την πλάτη στα πετρελαιοκίνητα οχήματα επιλέγοντας ολοένα και περισσότερα SUV, τότε θα είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί ο στόχος των 95 gr CO2/χλμ. τον οποίο έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση με ορόσημο το 2020._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ