Το κίνημα διαμαρτυρίας των «κίτρινων γιλέκων» επέδρασε αρνητικά στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου τον τελευταίο μήνα του 2018.
Έγκυροι πολιτικοί και οικονομικοί αναλυτές σημειώνουν με σημερινές τους αναφορές στο γαλλικό Τύπο πως το κύμα διαμαρτυρίας των «κίτρινων γιλέκων» εναντίον των μέτρων του Προέδρου της χώρας, Emmanuel Macron, συνεισέφερε σημαντικά στην κάμψη της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου τον τελευταίο μήνα του 2018. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία, οι πωλήσεις καινούργιων οχημάτων κατά τη διάρκεια του Δεκεμβρίου κατέγραψαν στη Γαλλία πτώση που άγγιξε το 15% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017, αγγίζοντας σε απόλυτα νούμερα τις 165.390 μονάδες.
Η μεγαλύτερη χαμένη σε επίπεδο ποσοστών ήταν η Porsche, η οποία είδε τις ταξινομήσεις της να κάμπτονται κατά 73%. Σημαντικό ήταν το «χτύπημα» και για τις Alfa Romeo, Jeep και Audi (-51%, -45% και -39%), ενώ σημαντικές απώλειες κατέγραψαν επίσης οι BMW και Mercedes (-31% και -22%).
Από τους λιγότερο… premium κατασκευαστές, η Nissan ήταν αυτή που σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-57%).
Στην περίπτωση της PSA, τα αποτελέσματα ήταν ανάμεικτα, με τη Citroen να κερδίζει 14 ποσοστιαίες μονάδες το Δεκέμβριο και τις Peugeot, Opel και DS να χάνουν αντίστοιχα από 7,4 %, 10% και 11%. Κατά 22% μειώθηκαν και οι πωλήσεις της Renault, με την ομόσταβλη Dacia να «πέφτει» κατά 13 ποσοστιαίες μονάδες.
Τόσο η Ford, όσο και το VW Group σημείωσαν απώλειες της τάξης του 14%.
Συνολικά για το 2018, οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στη χώρα σημείωσαν άνοδο της τάξης του 3%, αγγίζοντας τις 2,17 εκ. μονάδες.
Το μερίδιο των ντίζελ οχημάτων περιορίστηκε στη χώρα από το 47% στο 39%. Η βενζίνη άγγιξε το 55%, τα υβριδικά το 4,9% και τα ηλεκτρικά οχήματα το 1,2%.
Το Top 5 των μοντέλων καταλαμβάνεται από εγχώρια μοντέλα, και συγκεκριμένα από τα Renault Clio, Peugeot 208, Peugeot 3008, Citroen C3 και Dacia Sandero._X.A.