top icon
Επικαιρότητα

Φως στο τούνελ για τη Γραμμή 4 του Μετρό

Καμία από τις δύο κοινοπραξίες που διεκδικούν το έργο δεν κατέθεσε προσφυγή για ασφαλιστικά μέτρα στο Συμβούλιο της Επικρατείας και προφανώς αυτό είναι αισιόδοξο σενάριο για τη συνέχεια του διαγωνισμού.

Η εκδίκαση της υπόθεσης μετατέθηκε για τις 26 Ιανουαρίου 2021, πράγμα που σημαίνει ότι η Αττικό Μετρό μπορεί πλέον με προϋποθέσεις να μεταβεί στην τελική φάση της διαδικασίας, ανοίγοντας τις προσφορές. Ασφαλώς, καθοριστικό ρόλο θα παίξει αν μέχρι τότε η μία και η οι δύο κοινοπραξίες αποσύρουν την πρόθεσή τους για κατάθεση προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την υπόθεση αυτή.

Η συγκεκριμένη επέκταση του Μετρό, σε μία από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας, είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα στην Ευρώπη. Ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στο ποσό των 1,8 δις ευρώ και το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής διασφαλίζει τη σύνδεση ανάμεσα στο Αλσος Βεΐκου και στο Γουδί. Οι διάφορες προσφυγές από τους εμπλεκομένους στη διεκδίκηση του έργου, που εξαιτίας του μεγέθους του όποιος το αναλάβει θα αποκτήσει και τεράστιο οικονομικό όφελος για σειρά ετών, έχουν καθυστερήσει σημαντικά την όλη διαδικασία. Η τακτική αυτή συνεχιζόταν και αυτό σήμαινε περαιτέρω καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού, καθώς πρώτα θα πρέπει να υπάρξει απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και στη συνέχεια να ανοιχτούν οι οικονομικές προσφορές. Οι δύο κοινοπραξίες που διεκδικούν το έργο της Γραμμής 4 είναι η «Αβαξ-Ghella-Alstom Transport» και η «Ακτωρ-Ansaldo-Hitachi Rail Italy». Όπως αντιλαμβάνεστε, μιλάμε για πολύ δυνατά κατασκευαστικά ονόματα, από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη.

Το πρώτο τμήμα της νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας εξασφαλίζει τη σύνδεση του Αλσους Βεΐκου με την περιοχή του Γουδή. Είναι μήκους 12,8 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς (Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή). Ο προβλεπόμενος χρόνος κατασκευής είναι οκτώ χρόνια. Η συνέχεια της γραμμής 4 προβλέπει το τμήμα Γουδή -Μαρούσι -Εθνική Οδός, μήκους 14 χιλιομέτρων με 11 σταθμούς, το τμήμα Ευαγγελισμός -Ανω Ηλιούπολη, μήκους 4,1 χιλιομέτρων με 3 σταθμούς, και τέλος το τμήμα από το Αλσος Βεΐκου μέχρι την Πετρούπολη, μήκους 7,3 χλμ που προβλέπει την κατασκευή 6 νέων σταθμών.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ