Το Ford Fiesta ST έφτασε στην Ελλάδα και το οδηγήσαμε στην πίστα των Σερρών
Η πίστα της Βορείου Ελλάδος είναι μια αρκετά γρήγορη και τεχνική διαδρομή με πολύ καλή άσφαλτο. Σε ένα τέτοιο σκηνικό κληθήκαμε να δοκιμάσουμε για πρώτη φορά το δίλιτρο Ford Fiesta ST στα όριά του. Σίγουρα, όπως μας είχαν δηλώσει και νωρίτερα οι άνθρωποι της Ford, το αυτοκίνητο δεν είναι στημένο για τέτοιου είδους δοκιμασίες, ωστόσο το ασφαλές περιβάλλον της πίστας είναι πάντα ιδανικό για να μάθει κανείς, ακόμα και μέσω της υπερβολής. Έτσι, λοιπόν, μετά την πρώτη γνωριμία στο εξωτερικό λίγο καιρό πριν, τώρα ήρθε η ώρα της αλήθειας στα ιδιότροπα, για τέτοιου είδους αυτοκίνητα, ελληνικά εδάφη.
Δεν χρειάστηκε πολύ για να επαληθεύσουμε τα όσα μας ισχυρίστηκαν οι υπεύθυνοι της εταιρείας, αφού από την Κ1 κιόλας το αυτοκίνητο μας έδειξε ότι μάλλον δεν νιώθει στο στοιχείο του. Υποστροφή λοιπόν και μόλις και μετά βίας κρατάμε την γραμμή για την Κ2 που είναι επίσης δεξιά και αμέσως έρχεται η πρώτη αριστερή που επίσημα την λένε Κ4. Το «αμέσως», έχει την έννοια της απότομης μεταφοράς βάρους και εκεί το μικρό Ford έδειξε ότι διαθέτει πολύ καλά στοιχεία στην ανάρτηση, αφού ακόμα και με απότομη αλλαγή πορείας δεν αντιδρά ούτε τρομάζει τον οδηγό.
Στα γρήγορα «εσάκια», που είναι λίγο πριν την τελική ευθεία, το ελαφρό σήκωμα του γκαζιού βοηθά την πολύ «φιλική» ουρά να τοποθετηθεί και να βοηθήσει, αποπνέοντας στον χειριστή την αίσθηση ότι όλα είναι υπό έλεγχο. Βγαίνοντας τελικά στην ευθεία, ο κινητήρας αντιδρά πολύ ομαλά, δίνοντας την αίσθηση ότι η ροπή διαθέτει αρκετά ευρύ και εύχρηστο φάσμα, ενώ για την ιπποδύναμη το μόνο που μπορεί να ειπωθεί είναι ότι δεν εντυπωσιάζει, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι αρκετή. Το μόνο σημείο για το οποίο έχουμε να εκφράσουμε κάποιες ενστάσεις είναι με τα φρένα, τα οποία αν και έδειξαν αρκετά ανθεκτικά, εντούτοις δεν «δαγκώνουν» με αποτέλεσμα να μην δίνουν την άνεση για μετατόπιση του σημείου φρεναρίσματος.
Κοινώς, το σημείο που αρχικά κάποιος πατάει το φρένο στον πρώτο γύρο, με την ελαφρά επιφύλαξη της πρώτης φοράς, είναι αρκετά κοντά στο όριο. Πέρα, από αυτό όμως, η αίσθηση που δίνει το μεσαίο πεντάλ, όπως και όλα τα χειριστήρια, με το αρκετά βαρύ τιμόνι, τον γρήγορο και ακριβή επιλογέα, είναι πολύ καλή.
Στο περιθώριο της παρουσίασης του Fiesta ST, οδηγήσαμε για λίγο στο επαρχιακό δίκτυο της Μακεδονίας και το Fiesta 1.6 S, το οποίο, έχοντας κάποια σπορ χαρακτηριστικά στην εμφάνιση, όπως οι προφυλακτήρες που θυμίζουν ST, αλλά και τα καθίσματα μπάκετ και ο λεβιές ταχυτήτων που είναι ίδιος με το ST, αλλά και πιο σφιχτή ρύθμιση στην ανάρτηση, έδειξε πολύ καλά στοιχεία, χωρίς να γίνεται κουραστικό στις ανωμαλίες του δρόμου. Θυμίζουμε, ότι το πακέτο S, θα προσφέρεται στις εκδόσεις 1,4 και 1,6 λίτρων του Fiesta.
Για περισσότερα και αναλυτικότερα σχόλια σχετικά με το νέο Gti της Ford, το οποίο δημιούργησε η περίφημη Team RS, μείνετε συντονισμένοι…_Κ.Φ.