X
Επικαιρότητα

Ford Ecoboost 1.0: Κινητήρας της χρονιάς 2013

Για δεύτερη συνεχή χρονιά, ο 3κύλινδρος Εcoboost 1.0 της Ford απέσπασε το βραβείο του κινητήρα της χρονιάς. Γεγονός διόλου παράξενο, αφού αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα downsizing

Για δεύτερη συνεχή χρονιά, ο 1.000αρης τρικύλινδρος Εcoboost της Ford απέσπασε το βραβείο του κινητήρα της χρονιάς. Γεγονός διόλου παράξενο, καθώς ο μικρός, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα downsizing, της μείωσης χωρητικότητας και κατανάλωσης, χωρίς συμβιβασμούς στις επιδόσεις. Με τη βοήθεια του συνδυασμού τεχνολογιών όπως ο άμεσος ψεκασμός, ο μεταβλητό χρονισμός βαλβίδων και η υπερτροφοδότηση, οι τεχνικοί της Ford κατόρθωσαν να συμβιβάσουν τα φαινομενικά ασυμβίβαστα. Πέρα από τον δεύτερο σε σειρά τίτλο, ο Ecoboost των 999 κ.εκ. πρώτευσε ασφαλώς και στην κατηγορία έως 1.000 κ.εκ.
Ο τίτλος του νέου κινητήρα της χρονιάς πήγε στο νέο σύνολο 1.400 κ.εκ. ΤSI ACT της VW, με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων. Ο κινητήρας φυσικού αερίου Τwinair CNG της Fiat είναι ο πράσινος κινητήρας της χρονιάς για το 2013, ενώ ο V12 740 ίππων της Ferrari είναι ο κινητήρας επιδόσεων της χρονιάς. Την κριτική επιτροπή αποτελούν δημοσιογράφοι του ειδικού Τύπου από όλο τον κόσμο. Την Ελλάδα εκπροσωπεί στο θεσμό ο σύμβουλος σύνταξης των 4Τ, Νίκος Κουνίτης.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα:
-Κινητήρας της χρονιάς: Ford Ecoboost 1.0
-Νέος κινητήρας της χρονιάς: Volkswagen 1.4 TSI  ACT
-Πράσινος κινητήρας: Fiat Twinair CNG
-Κινητήρας επιδόσεων: Ferrari 6.3 V12
– Κάτω του 1 λίτρου: Ford Ecoboost 1.0
– 1.0 έως 1.4 λίτρα: Volkswagen 1.4 TSI Twincharger
– 1.4 έως 1.8 λίτρα: BMW/PSA 1.6 turbo
– 1.8 έως 2.0 λίτρα: BMW 2.0 Twinpower Turbo
– 2.0 έως 2.5 λίτρα: Audi 2.5 TFSI
– 2.5 έως 3.0 λίτρα: Porsche 2.7 boxer
– 3.0 έως 4.0 λίτρα: McLaren 3.8 V8 biturbo
– Πάνω από 4 λίτρα: Ferrari 6.3 V12
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!