X
Επικαιρότητα

Fiat Punto TwinAir & Multijet

Η Fiat προσθέτει στη γκάμα του Punto δύο εξελιγμένες γενιές κινητήρων, μία βενζίνης και μία πετρελαίου, που διαθέτουν υψηλή απόδοση, περιορισμένη κατανάλωση και ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Η Fiat προσθέτει στη γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων του δημοφιλούς Punto δύο εξελιγμένες γενιές κινητήρων, μία βενζίνης και μία πετρελαίου, που διαθέτουν υψηλή απόδοση, περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου αλλά και ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Η ανάγκη για αυτοκίνητα που εκπέμπουν λιγότερους ρύπους και καταναλώνουν μικρότερη ποσότητα καυσίμου είναι, πλέον, μεγαλύτερη από ποτέ. Η Fiat, με την περιβαλλοντικά βιώσιμη στρατηγική της, προσθέτει περισσότερες «πράσινες» επιλογές στη γκάμα του Punto. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για την έκδοση βενζίνης TwinAir, με κινητήρα τούρμπο που αποδίδει 85 ίππους, καθώς και για τις εκδόσεις πετρελαίου Multijet, στα 1,3 λίτρα, που χαρακτηρίζονται από χαμηλή κατανάλωση, χαμηλές εκπομπές ρύπων αλλά και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Το νέο Fiat Punto TwinAir χρησιμοποιεί το τελευταίο τεχνολογικό διαμάντι της Fiat Powertrain Technologies. Πρόκειται για έναν 2κύλινδρο κινητήρα με χωρητικότητα μόλις 875 κ.εκ., ο οποίος, χάρη στον υπερσυμπιεστή και την τεχνολογία MultiAir, αποδίδει ισχύ 85 ίππων, αλλά και 14,8 kgm ροπής από τις 2.000 σ.α.λ.! Αξίζει να θυμίσουμε πως ο επαναστατικός 2κύλινδρος κινητήρας TwinAir κέρδισε τον τίτλο «International Engine of the Year 2011». Συνoδεύεται μάλιστα, με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και σύστημα Start & Stop, συνδυάζοντας ιδανικά την κορυφαία απόδοση με την οικονομία καυσίμου. Μάλιστα, με τη λειτουργία Eco, που περιορίζει τη ροπή του κινητήρα στα 11,2 kgm, οι απαιτήσεις σε καύσιμο μειώνονται στα μόλις τα 4,2 λιτ./100 χλμ. στο μικτό κύκλο. Ταυτόχρονα, εκπέμπει μόλις 98 γραμ. CO2/χλμ., επίδοση που απαλλάσσει το Punto TwinAir από την καταβολή τελών κυκλοφορίας. Όμως το TwinAir δεν είναι το μοναδικό νέο Punto με αυτό το προνόμιο.

Τέλη κυκλοφορίας δεν πληρώνει ούτε και το Fiat Punto Multijet, το έτερο νέο μέλος της «πράσινης» γκάμας του μοντέλου, το οποίο κινείται από τον προηγμένο πετρελαιοκινητήρα 1.3 Multijet 2ης γενιάς. Ο πρωτοποριακός κινητήρας ντίζελ, ο οποίος διαθέτει τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, αποδίδει επίσης ισχύ 85 ίππων, με τη ροπή στρέψης να φτάνει την εντυπωσιακή τιμή των 20,4 χλγμ. Έτσι, το νέο Punto 1.3 MTJ αποκτά αξιοζήλευτες επιδόσεις στην καθημερινή χρήση, ενώ ταυτόχρονα η κατανάλωσή του περιορίζεται σε 3,5 λιτ./100 χλμ. Επιπρόσθετα, xάρη σε δύο νέες τεχνολογίες, την Intelligent Alternator, που βελτιστοποιεί τη φόρτιση της μπαταρίας και την Intelligent Flow, που βελτιστοποιεί με τη σειρά της την ψύξη, οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί σε μόλις 90 g/km, κάτι που απαλλάσσει τη συγκεκριμένη έκδοση από τα τέλη κυκλοφορίας.

Το σύστημα Start & Stop δηλώνει «παρών» και εδώ, ολοκληρώνοντας, μαζί με τον ψεκασμό common rail και το φίλτρο μικροσωματιδίων (DPF), τον οικολογικό προσανατολισμό και αυτής της έκδοσης μοντέλου. Επίσης, η γκάμα των πετρελαιοκίνητων προτάσεων του νέου Fiat Punto περιλαμβάνει δύο ακόμα «παραλλαγές» του κινητήρα 1,3 Multijet: η πρώτη με απόδοση 75 ίππων (με ή χωρίς σύστημα Start & Stop) και η δεύτερη με ισχύ 95 ίππων, η οποία συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Dualogic.

Διαθέσιμοι κινητήρες βενζίνης
– 85 HP 0.9 TwinAir με Start & Stop
– 69 HP 1.2 8v χωρίς Start & Stop
– 77 HP 1.4 8v με Start & Stop μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο Dualogic
– 105 HP 1.4 MultiAir 16v με Start & Stop
– 135 HP 1.4 MultiAir Turbo 16v με Start & Stop

Διαθέσιμοι κινητήρες Diesel
– 75 HP 1.3 MultiJet 2 16v χωρίς Start & Stop
– 85 HP 1.3 MultiJet 2 16v με Start & Stop
– 95 HP 1.3 MultiJet 2 16v με Start & Stop και αυτόματο κιβώτιο Dualogic

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!