X
Επικαιρότητα

Fiat: Πρώτη στα diesel στην Ελλάδα

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχέία, πρώτη σε πωλήσεις αναδείχθηκε η Fiat στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στην ελληνική αγορά τη χρονιά που μας πέρασε, με 630 μονάδες και μερίδιο 14,6%.

Η σημαντική αύξηση της τιμής των καυσίμων και η αυξημένη βαρύτητα που δίνουν οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις στην προσπάθεια μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2), η οποία στην Ελλάδα υλοποιείται με τη σύνδεση των ετήσιων τελών κυκλοφορίας κάθε καινούργιου αυτοκινήτου με τις εκπομπές CO2, έχουν οδηγήσει σε μία αύξηση της αγοράς των αυτοκινήτων με κινητήρες diesel, παρ’ όλο που η κυκλοφορία τους επιτρέπεται μόνο εκτός των δύο μεγάλων πόλεων, Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Έτσι το 2010, η συνολική αγορά των πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων (εκτός των ταξί) στην Ελλάδα έφτασε τις 4.300 μονάδες περίπου, ξεπερνώντας σε μερίδιο το 3%. Κυρίαρχη θέση σε αυτή την αγορά είχε η Fiat, που ήταν πρώτη σε πωλήσεις στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, με 630 μονάδες και μερίδιο αγοράς 14,6%. Επιπλέον στις μικρές κατηγορίες, μίνι και σουπερμίνι, κατέλαβε το 28%. Να σημειώσουμε ότι αυτές οι κατηγορίες έχουν βαρύνουσα θέση στην ελληνική αγορά, εφόσον αποτελούν μαζί το 40% περίπου της συνολικής αγοράς πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων.
Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις αποτέλεσαν το 7% των συνολικών πωλήσεων της Fiat. Η ιταλική εταιρεία προσφέρει στην ελληνική αγορά μία ευρεία γκάμα πετρελαιοκίνητων μοντέλων.
Το πιο πετυχημένο πετρελαιοκίνητο μοντέλο της Fiat στην ελληνική αγορά ήταν το Panda με τον κινητήρα 1.3 Multijet των 75 ίππων. Η κυριαρχία του στη μικρή κατηγορία φαίνεται από το γεγονός ότι σχεδόν 1 στα 2 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που πωλούνται είναι Panda, ενώ στην ίδια κατηγορία διατίθεται και το πετρελαιοκίνητο 500 με τον Multijet 2ης γενιάς με 95 ίππους.
Στην αμέσως επόμενη κατηγορία υπάρχει μια μεγάλη γκάμα πετρελαιοκίνητων εκδόσεων με τις επιλογές των 1.3 Multijet 75 & 95 ίππων και 1.6 Multijet 120 ίππων που εφοδιάζουν την γκάμα του Punto. Tη γκάμα συμπληρώνουν τα Qubo (1.3 Multijet με 75 ίππους), Bravo (1.6 Multijet με 120 ίππους), Doblo (1.6 Multijet με 105 ίππους) και Sedici (2.0 Multijet με 135 ίππους).
Η ενίσχυση της αγοράς των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στην Ελλάδα παρά τους περιορισμούς που θέτει η νομοθεσία στην κυκλοφορία τους στις δύο μεγάλες πόλεις, οφείλεται σε μια σειρά από πλεονεκτήματα που έχουν απέναντι στους βενζινοκινητήρες, τα οποία για πολλούς είναι αρκετά για να αντισταθμίσουν την υψηλότερη τιμή αγοράς των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων.
Έτσι, οι κινητήρες diesel έχουν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, σημαντικά υψηλότερη ροπή που αποδίδεται σε χαμηλότερες στροφές, χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής κινητήρα και χαμηλότερο κόστος συντήρησης (ειδικά στις σύγχρονες εκδόσεις με φίλτρο σωματιδίων, οι οποίες μάλιστα εξαλείφουν το μειονέκτημα αυξημένων εκπομπών σωματιδίων).
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!